Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint bestrijden met de hand, een waste of time?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint bestrijden met de hand, een waste of time?

    Korting op 420shop
    Sinds kort zit er spint op mijn bladeren, ik ben zeker dat het spint is maar tussen het spint lopen er heel soms ook doorzichtige witachtige bolletjes met een zwart kopje, ze zijn ongeveer 3x zo groot als de spint beestjes. ( en 1 op de 40)
    Ik bestrijd de eitjes en de beestjes met de hand, dat schijnt aardig te werken maar enkel tijdelijk, ze blijven terug komen, zal dat ooit stoppen of verdoe ik mijn tijd?
    Elke keer als ik ze bestrijd zie ik er wel minder dan de vorige keer maar toch blijven ze met de 100'en per keer komen!
    Ik plet ze gewoon met mijn duim, tot nu toe hebben de bladeren daar geen last van al hangen ze wel vol met roestkleurig bloed, voor de eitjes draai ik de blaadjes om en haal ze er af met een nat vodje of stukje wc papier of dergelijke, werkt ook aardig.
    Ook wou ik nog weten als iemand mij kon helpen met mij te vertellen wat die andere beestjes zijn.

    #2
    Re: Spint bestrijden met de hand, een waste of time?

    Foto's zeggen meer dan woorden...
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Spint bestrijden met de hand, een waste of time?

      Waarschijnlijk zijn die andere roofmijtjes die de spintjes en hun eieren eten. Buiten zou ik niet gaan spuiten tegen spintjes waant dan spuit je dus ook de roofmijten kapot.
      SPint heet de neiging om het hoogste punt van de plant te gaan opzoeken. Door een tak in de plant te zetten die hoger is als de plant gaan de spintjes op die tak zitten, zo vang je er elke dag een heleboel weg.




      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...0948-Spint-weg

      Comment


        #4
        Re: Spint bestrijden met de hand, een waste of time?

        Cool, bedankt voor die super tip, die zal ik meteen toepassen!
        Zitten inderdaad meer aan de bovenkant.
        Camera kapot thanks to een idiot opt straat!

        Comment


          #5
          Re: Spint bestrijden met de hand, een waste of time?

          Graag gedaan succes ermee en laat maar horen of je het in toom kan houden. Buiten heb je altijd beestjes de goede en de kwade. Dit houd zich mits je geen geheel steriele tuin hebt vanzelf in evenwicht daar moet je niks aan doen met spuitmiddelen. Binnen kan er snel een epedemie uitbreken omdat het een monocultuur is en er geen natuurlijke vijanden zijn . Daarom zijn we zo bang voor spint binnen. Buiten hoort het er gewoon bij. Met de truc met de tak verlaag je in ieder geval de spintdruk een beetje en help je de roofmijtjes een handje.

          Comment


            #6
            Re: Spint bestrijden met de hand, een waste of time?

            Mooie uitleg Flintstoned, bedankt.
            En succes met je vangst Mr EX.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

            Comment

            Bezig...
            X