Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian Duck naar binnen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Frisian Duck naar binnen ?

    Korting op 420shop
    Tit veur e pafke.

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Frisian Duck naar binnen ?

      Misschien is een afdakje tegen de hefstigste buien een idee. Nu in dit stadium naar binnen halen is zoals LR2 al schrijft vragen om allerlei problemen. Ik heb noodgedwongen mijn planten binnen moeten zetten. Weliswaar in een kweekkastje, maar die zit nu dus onder de Trips. Dat heb ik nog nooit eerder gehad en komt omdat de plant de beestjes van buiten meeneemt. Niet doen dus!
      En idd best interessant om te zien wat de Frisian Dew nu uiteindelijk opbrengt zonder teveel ingrijpen.

      Grtz, Ron

      Comment


        #4
        Re: Frisian Duck naar binnen ?

        Ze zou in een logeerkamer komen te staan, geen andere planten en storend licht is er ook niet en misschien hebben die insectenplagen niet zo'n impact op die enkele weken voor de plant.
        Maar dat het toprot niet tegenhoudt doet de deur dicht, kan je ze inderdaad beter buiten laten en nauwgezet inspecteren, desnoods wat vroeger (gedeeltelijk ) oogsten, misschien zijn het altijd de grootste buds die eerst aangetast worden, of is er geen logica in ?
        Dank voor uw gedetailleerd antwoord, hier leer je van.
        Tit veur e pafke.

        Comment


          #5
          Re: Frisian Duck naar binnen ?

          Een toprot infectie vind 9 van de 10 keer plaats in het voorjaar en is dan sluimerend in de plant aanwezig tot de weerstand van de plant daalt en dan breekt die uit. Dus ook met naar binnen halen voorkom je in 9 van de 10 keer rot niet, de schimmel woont immer al een gehele tijd IN de plant. Gevallen van een Nieuwe botrytisch infectie en uitbraak in de herfst zijn zeldzaam. Dat gebeurd enkel bij ernstig beschadigde planten die die onder ideale schimmelomstandigheden staan en al ernstig verzwakt zijn (overvoeding) Denk eraan minder is meer. Planten kun je niet vetmesten ook al wordt dit vaak gedacht.
          Last edited by FlintStoned; 4 September 2015, 09:16.

          Comment


            #6
            Re: Frisian Duck naar binnen ?

            Het is dus zaak haar op een winderige plaats te houden, bij binnenkwekers zie je dat ook met hun ventilators en afzuigers.
            De weerstand van de plant ook hoog houden door een zo groot mogelijke pot of volle grond, ik denk dat een zwaar wortelgestel ook bijdraagt en misschien is een wortelstimulator nog belangrijker dan voeding.
            Tit veur e pafke.

            Comment


              #7
              Re: Frisian Duck naar binnen ?

              Vaak begint het in de top, dan volgen snel de zijtakken. Maar bij tijdig ingrijpen en netjes afdichten. En goed je handen wassen met zeep voordat je wat aanraakt, kun je de meeste uitbreiding goed voorkomen.

              Wortelstimulator zet ook weer extra druk/strek op de cellen, waardoor er lokaal een infectie kan optreden. Meer wortelruimte vullen ze vanzelf op, dat hoef je niet te stimuleren. Wiet wortelt zo agressief, dat ik die stimulatoren altijd ontzettende bullshit heb gevonden.
              Leg maar eens 'n natte krant op je potgrond, en je zult zien dat er binnen twee/drie dagen spierwitte wortels onder te vinden zijn.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Frisian Duck naar binnen ?

                In een zeer geslaagd kweekverslag werd o.a. wortelstimulator gebruikt, maar andere factoren zullen dan wel gezorgd hebben voor een goede oogst.
                Dat wortelstimulator zelfs infectie kan doen ontstaan en de cellen stresst wist ik niet, dit onhou ik.
                Die natte krant is eigenlijk al een "natuurlijke" wortelstimulator.
                Tit veur e pafke.

                Comment


                  #9
                  Re: Frisian Duck naar binnen ?

                  Als je even zoekt kun je hier op JD ook een verslag/testje vinden van verschillende soorten wortelstimulators.
                  De stek/plant zonder wortelstimulator was een van de beste.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Frisian Duck naar binnen ?

                    Ik schrap wortelstimulator.
                    Tit veur e pafke.

                    Comment

                    Bezig...
                    X