Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

    Korting op 420shop
    Middag,

    Ik vroeg me af of iemand op dit forum ervaring heeft met een aqua of waterfarm, bijv. een GHE AQUAFARM
    Het lijkt mij leuk deze een keer te proberen, ik heb alleen maar op aarde gekweekt.
    Ik heb nog een 60 x 60 x 1.50 tentje en een scrogg met een aquafarm lijkt me wel wat.
    Ook vroeg ik me af of iemand weet hoe je het reservoir tijdens de kweek bijvult (gewoon gieten in de pot of moet de bak er even onderuit of wat dan ook?)
    Wellicht een domme vraag maar ik heb geen flauw benul

    Oja, kunnen jullie een simpele maar goede hydro voedingslijn aanraden?

    Alle tips en ervaringen zijn welkom!

    Alvast bedankt kweekgenoten!
    Last edited by Michevan; 6 September 2015, 16:47.
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!



    #2
    Re: Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

    Geen ervaring mee maar voor die prijs ging ik zelf knutselen met een aquarium pompje en wat t stukjes.

    Comment


      #3
      Re: Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

      Ja Flint, daar heb ik ook aan zitten denken, wellicht een leuk weekend projectje
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        #4
        Re: Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

        Die AquaFarm dingen zien eruit als een Bubble Bucket. Dat slangetje aan de zijkant geeft dan aan wat het water niveau is. Als je het slangetje omlaag doet dan loopt het water daardoor eruit.

        Voor Bubble Buckets zijn er bergen DIY beschrijvingen hoe je dat zelf maakt.

        Ik gebruik GHE FloraNova. Voordeel is dat je maar 1 fles voeding hebt en dus niets hoeft te mengen. Nadeel is dat het spul erg geconcentreerd is en daardoor zo dik als stroop. Dat is wat lastiger met schudden en afmeten, maar het is ook prima te doen.

        Zelf heb ik overigens de planten gewoon in een pot met water gehangen, schoteltje (op de kop) erop met een gat in de bodem en daar hangt dan de netpot in. Zijn allemaal standaard spullen uit het tuincentrum.

        20150419_MG_Moeder_Urn.jpg

        Als ik het water wil vervangen dan wissel ik simpelweg de bak met water. Ik heb er geen dripper in. Al zou dat waarschijnlijk wel beter zijn.

        Deze plant is trouwens een stek genomen in de bloei. Daarom ziet die er wat sneu uit. Dat "hoort" zo

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

          Ziet er leuk uit Wietefras, ik zal ook eens wat proberen te maken, al ben ik niet zo'n bouwer en knutselaar
          Ik wil het verder ook zo simpel mogelijk houden met voeding, dus bedankt voor je FloraNova tip !
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #6
            Re: Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

            Zelfs oog voor design, die kunnen zo de markt op man, das wat anders dan die lelijke vierkante, Ik zou ze dan wel dubbel zo duur maken , ghehehe. Top geknutseld met ook oog voor de afwerking.

            Comment


              #7
              Re: Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

              Ik vind het een beetje lijken op een urn. Is ook wel toepasselijk aangezien de planten gekweekt worden om tot as verwerkt te worden

              De pot is gewoon een standaard Elho Brussel pot, het schoteltje en de "netpot" zijn ook van dat merk. Die zooi hebben ze overal. Is wel iets duurder dan ik zou willen, maar voor een paar van die dingen maakt het ook weer niet zoveel uit. Het is zeker een stuk goedkoper dan zo'n AquaFarm.

              Het enige echte knutselwerk wat erin zit is een gat maken in het schoteltje voor de netpot. Daarnaast heb ik zelf heb gaatjes gemaakt in de hangende pot om er een netpot van te maken, maar je kan natuurlijk ook gewoon een kant en klare netpot kopen.

              Was ik nog vergeten, maar net als bij die AquaFarm of Bubble Bucket zit ook hier een luchtsteen in. Dat is wel wat jammer, want dat maakt het toch minder mobiel. Zonder luchtsteen denk ik alleen niet dat die wortels het lang vol houden.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

                Goed bezig man, ik vind dat het oog ook wat mag hebben, top al je geknutselfrutsel. plus 1

                Comment


                  #9
                  Re: Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

                  Heh, bedankt

                  Was trouwens wel mooi toeval dat die schoteltjes op zijn kop precies op de pot passen en als deksel kunnen fungeren. Werkt geloof ik ook alleen bij deze specifieke maat.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

                    Ik heb de 45 liter versie binnen, ziet er mooi en degelijk uit.
                    Binnenkort eens kijken wat ik met dit systeem en 1 plant voor elkaar krijg, heb de Plagron Hydro voeding erbij en alles via de NoMercy Shop!
                    Ook heb ik nog een goed zuurstofpompje met stenen en een slang (Flexible Air Curtain Diffuser) gekocht, de basis moet dus goed zijn.
                    Ik heb ook een boel spulletjes gekocht om zelf e.e.a. te bouwen, dat kost echt weinig via Ebay
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      #11
                      Re: Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

                      Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Keep us posted.

                      Comment


                        #12
                        Re: Iemand ervaring met de Aquafarm / Waterfarm?

                        Ik ook Flint, is mijn eerste keer hydro maar dat maakt het tegelijk extra spannend/leuk ook
                        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                        Comment

                        Bezig...
                        X