Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strafblad bij max 5 planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Strafblad bij max 5 planten

    Maat van me 4 buiten bomen de huurwoning uit.3 jaar later 23 planten 800w .250 euro boete en huurwoning uit.Wel geen stroom gestolen.

    Comment


      #17
      Re: Strafblad bij max 5 planten

      Toch bedankt allemaal voor de reacties. Alleen dat het niet legaal is om binnen te kweken dat weten we allemaal..

      Echter vroeg ik me dus af "wat als je nu gepakt wordt met maar enkele planten" (eigen gebruik) en wat hiervan de consequenties zijn tegenwoordig. Het probleem is dat er wel al topics over zijn van mensen die gepakt zijn, echter is dat al allemaal jaren geleden, en ik me dus afvraag wat er nu in 2015 je te wachten staat als ze je hiermee pakken, (in de wet staan boetes etc welke opgelegd kunnen worden, maargoed dat is niet de praktijk vandaar dat ik daar benieuwd naar ben).

      Comment


        #18
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #19
          Re: Strafblad bij max 5 planten

          Waarom zou je gaan betalen voor iets wat niemand weet? Hangt van geval tot geval af, er is daar geen duidelijk antwoord. Begin met je mond te houden en er gebeurt niks. Ik heb al bijna 10 jaar planten staan en maak mij geen zorgen.

          Comment


            #20
            Re: Strafblad bij max 5 planten

            weet uit ervaring dat je minder straf krijgt,dan de straf die je krijgt voor het aanvragen van een bijstandsuitkering,valt dus best mee.Gewoon afstand doen van je planten en of spullen en boete betalen.nooit zeggen dat je wiet weggeeft of dat je gezelig bij je laat blowen,want dan heb je een illegale koffieschop.Klep dicht en draaien is natuurlijk het beste en vooral wegblijven van wietgerelateerde fora.
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #21
              Re: Strafblad bij max 5 planten

              Hier geeft wr veldman zijn visie, gaat niet direct over strafblad , meer over de macht van een burgemeester


              De burgemeester mag dus een max hoeveelheid van bijv 30 gr genoeg vinden om iemand uit zijn eigen huis te zetten.

              Maar in het volgede artikel staat dat de hoge raad heeft beslist dat zolang de opbrengst van max 5 planten komt , je niet kan worden vervolgd.

              bron

              hier zie je dus dat wat volgens het strafrecht is toegestaan , door een ( niet gekozen) burgemeester volledig genegeerd wordt ; dit heet nl. bestuursmaatregel, .
              De overheid stelt nota bene dat iemand uit zijn koophuis pleuren geen "straf"is......maar een openbare orde maatregel

              Comment


                #22
                Re: Strafblad bij max 5 planten

                Interessant artikel.

                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #23
                  Re: Strafblad bij max 5 planten

                  Nee. 1 lamp is meer dan genoeg. Nog nooit hier een kweekverslag gelezen?
                  Tof huurcontract, ik zou zoiets al niet tekenen ma bon.

                  En wat heeft een burgemeester te zeggen in een federale kwestie?

                  Comment


                    #24
                    Re: Strafblad bij max 5 planten

                    me garage staat vol met illegalen planten,en bij het plaatselijke pas gesloten zwembad<natuurlijk geen geld meer voor>staan de illegalen immigranten in de rij voor opvangkan het krommer dan? de wet op landloperij hebben ze 16 jaar geleden afgeschaft omdat dat niet meer voorkwam draaien sparen kan je altijd uit de voeten.
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment


                      #25
                      Re: Strafblad bij max 5 planten

                      Ja dat moet andersom natuurlijk.
                      Illegalen immigranten in de garage en de illegale planten in dat zwembad.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Re: Strafblad bij max 5 planten

                        in mijn vorig huurcontract had ik dat ook staan. Ik huur nu particulier en heb geen clausule hierover in het huurcontract.

                        1 of 2 plantjes onder 250 watt, daar verwacht ik toch geen problemen mee.

                        Maargoed, telefoonnummer van Mr. Veldman in de portemonnee stoppen dus.
                        [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                        Comment

                        Bezig...
                        X