Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

    Ik denk dat het toch overbelichting is.
    35cm, en dat is dan hoeveel Watt ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #62
      Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

      Heb ik zelf al gezien bij mij QnQ toen mijn ruimte nog maar 160 cm hoog was, dan verbanden enkel de blaadjes in de toppen en de rest heeft er geen last van.

      Wat ik denk dat er gebeurd is: een tekort door blokkade, dan heb je voeding bijgegeven, nog steeds geblokkeerd en ondertussen is dat in 1 keer vrijgekomen en is alles verbrand. Praktisch alle bladpuntjes zijn verbrand, ook bovenin.

      Mijn advies voor uw volgende kweek: Start de eerste drie weken in allmix oid. 1 liter potjes. Verpot ze na 3 weken naar royal of batmix. Geef geen voeding, enkel water. Ook geen root juice oid. Mijn plantjes zijn iets meer dan 6 weken oud en ze hebben tot nu toe 2 keer fishmix meegekregen, eind vorige en begin deze week. De dag erop zag ik bij 1 van de plantjes al wat licht verbrande puntjes.
      Ik geef deze ronde niet afgezuurd kraanwater, alle kweken daarvoor regenwater. Da's een serieus verschil in ph. Ik merk echter niks aan mijn plantjes zelf. Onderste bladeren zie ik nu afsterven, wat logisch is. Een enkele plant heeft hogerop ook een licht verkleurd blad. Ik negeer zoiets. In de bloei geef ik ze dan hoogstens 1 keer per week wat groeivoeding, niet eens veel. Vorige winter zijn er later black jacks bijgekomen. Die zijn na 3 weken getopt en overgepot in batmix en na 4 weken op 12/12 gegaan. Die hebben geen druppel groeivoeding gekregen en eindigden met knal groene blaadjes. Gooi dat schema weg en kijk wat je plantjes doen. Wacht met voeding geven tot je onderaan tekorten begint te zien. Geef lichtjes voeding mee en kijk of je verbrande puntjes ziet. Voor mij is dat ideaal, dan zit je echt op het maximum wat je ze van voeding kan geven.

      Ondervoeding gaat langzaam, overvoeding merk je op 2-3 dagen dat je blad om zeep is en daar kan je niks meer aan doen. Wat ik mij ook afvraag, mijn planten hebben in dat stadium nog nooit 4 dagen zonder water gekund. Dat betekent voor mij dat ze die eerste twee dagen veel te nat staan. Dat is ook niet echt ok voor je wortels, die houden het liever wat luchtiger.

      Comment


        #63
        Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

        Q, het is 400w. Hangt ongeveer een 30-35 cm hoog ja. Zal dat morgen eens nameten.
        Maar heb de lamp ietsje lager gehangen om iets meer warmte te produceren, ik weet wel dat je met teveel licht kan zitten maar 30 cm lijkt me nu ook niet zo laag?
        Zijn ook de laagste planten die er het meeste last van hebben...

        Beo, ik heb nog 2 maanden om enkel over voeding bij te leren. Volgende kweek ga ik zowiezo met wat anders kweken.
        Regenwater heb ik hier eigenlijk wel, maar dat is gewoon een open ton die het water van een schuurtje opvangt. Dus zitten ook wat beestjes in in de winter, liggen bladen in, muggenlarfjes in de zomer, ...
        Weet niet of muggenlarven in m'n water zo goed gaat zijn.

        Nu, deze kweek is net als de vorige weer hopen dat de toppen nog aandikken.
        Lengte van de toppen is best wel ok, behalve 1 plantje, maar ze moeten enkel nog aandikken. Maar bon, nu pakweg 4 weken bloei, dus ik 6-7 weken kan nog heel wat gebeuren.
        Ze ruiken wel enorm fel .

        Grtzz

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Ohja, momenteel krijgen ze ongeveer 1 liter per plant. Waarom ik 1 liter geef weet ik eigenlijk niet, weeral iets waarover ik blijkbaar niet erg heb nagedacht.
        Nu nog met 1,5 ml bloei, en binnen 2 weken begin ik met wat groene sensatie.
        Goed plan?
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #64
          Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

          He Modest ,tot voor er hier over gesproken werd had ik eigenlijk nog niet gehoord over Green Sensation ,ik zocht even snel op : http://www.plagron.com/nl-nl/product...sensation.aspx (weer je vast zelf wel al de link) ,maar ik lees daar dat het niet mag gecombineerd worden met PK en nog iets ,wat ik mij afvraag dan ,is deze samenstelling hetzelfde als bv PK 13-14 (die ik gebruik) ,doet het dezelfde dingen ,is het ene een alternatief voor het andere ?

          Of is de Sensation gewoon beter dan PK 13-14 ?

          Hoop dat jij me daar een antwoord op weet ...?

          Grow for it [emoji256]


          Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

          Comment


            #65
            Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

            Hm, in hoeveel liter? Ik geef ze nu in 11 liters 150 ml per dag. Dat gaat tot maximum 300-350 op het einde.

            Comment


              #66
              Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

              De ene plant drinkt meer als de andere, dat is van zo'n beetje alle
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #67
                Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                Het is dat ik nog nooit in al die jaren meer gegeven heb. Wel ja, 1 keer toen ik een scrog had van 1 plant in een 90 liter kuip. Meer drinken of niet, met een liter water in een kleine pot 11-18 liter verzuip je volgens mij altijd de wortels. Ik las ergens dat ze de volgende 4 dagen dan geen water kregen. Dan drinken ze zoveel niet he. Dat is om de 4 dagen een schok om verwerkt te krijgen.

                Comment


                  #68
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #69
                    Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                    Ik geef mijn bomen om de week/half maar 1L water op PH met de nodige voeding in ...

                    groet

                    Comment


                      #70
                      Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                      Oorspronkelijk geplaatst door PotHead Sativa View Post
                      Bedoel je supersoilmix van BioNova ? http://www.bionova.nl/grow-products/soil-supermix
                      http://www.plagron.com/nl-nl/product...-supermix.aspx

                      Comment


                        #71
                        Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                        Ik werk met soil van Plagron ,de Bamix ,omdat ik (her)startende grower ben rade de GS mij BioNova aan omdat dan
                        alles in 1 fles ook zou zitten ... vanaf de bloei geef ik PK 13-14 bij.
                        De link die je plaatste is dus eigenlijk voeding die ook al in de Batmix zit ,niet ?

                        Had precies beter die genomen ... ziet er wel wat beter uit dan wat ik momenteel gebruik van BioNova ...

                        Comment


                          #72
                          Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                          Dat is idd wat er aan voeding bijzit,maar dan wel in hun allmix,batmix is meer batguano erin verwerkt oa voor de smaak
                          Ik werk nu ook met hun lightmix van plagron(200liter aan de deur geleverd,in neutrale doos verpakkingen) en daardoor mengel ik dan de supermix,op en top aarde kwaliteit,superluchtig en slaat niet dicht zoals de meeste universele potgronden

                          Comment


                            #73
                            Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                            Denk dat er wel een slotje op deze thread mag.
                            Probleem uiteindelijk niet gevonden, maar denk dat het weeral een samenloop van (ongunstige) omstandigheden is geweest, net als de vorige kweekjes.
                            We proberen er het beste uit te halen!
                            Stap voor stap geraken we er wel.

                            Comment


                              #74
                              Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                              had ik elke keer daarom ermee gestopt

                              Comment

                              Bezig...
                              X