Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet kopen voor minderjarigen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Wiet kopen voor minderjarigen?

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik vroeg mij af of het illegaal is om wiet te kopen voor minderjarigen? Soms wordt mij weleens gevraagd door jongeren of ik wiet voor ze kan halen. Ik heb dit wel eens gedaan, maar vraag mij af wat de straf is als ik hiermee gepakt zou worden? Ik wil niet een al te groot risico lopen door wiet te halen voor jongeren, maar in principe gun ik iedereen zijn blowtje wel. Weet iemand hier meer over?

    #2
    Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

    Tuurlijk is dat illegaal. Zelfs verzwarende omstandigheden als er minderjarige bij betrokken zijn. Daar zou je zelf het antwoord mogen op weten.

    Comment


      #3
      Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

      Zeker zelf geen kinderen ?
      Wat een achterlijke vraag, in feite deal je dan aan minderjarigen en hoor je niet thuis op dit forum!
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

        Comment


          #5
          Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

          Foei!
          Baas in eigen brein.

          Comment


            #6
            Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

            De illegaliteit daar gelaten, da's wel duidelijk nu, pas ook maar op voor boze ouders.
            Als jij wiet zou dealen (want dat doe je dus) aan mijn minderjarige zoon dan zou je nog niet jarig wezen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

              Toen ik 15/16 jaar was vroeg ik ook wel eens aan een maat van een jaar of 19 of die wat mee kon brengen om te blowen.
              Heb er geen trauma's aan overgehouden en hij ook niet.

              Comment


                #8
                Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

                Tja, mischien zouden ze beter een wet maken tegen mongolen die vragen stellen...

                Als je echt 19 bent is dat een wet voor jou....
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

                  Snap je post nie goed Witte, was ik een mongool bedoel je omdat ik aan een 19 jarige maat vroeg om wiet mee te brengen?

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

                    De vraagsteller bedoel ik x,

                    die weet toch wanneer je legaal wiet mag kopen, om het nog niet te hebben over fysieke volwassenheid, hersenen enzo...

                    kinderachtige vraag dus....

                    Het zoveelste kuttopic op een mooi forum, gelukkig heb ik mijn kennis in mijn hoofd zitten en niet op internet.
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

                      Ow ok ja domme vraag maar daar doe je niks aan, zullen nog vele vragen zo komen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

                        Ja, spijtig genoeg weet ik het
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

                          Ben toch blij dat hij het gevraagd heeft.
                          Volgende keer als zo'n knulletje naar 'm toe komt denkt-ie hier misschien aan.




                          --- Tante wie ? ---
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

                            Lien back

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Ter uwer info...

                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet kopen voor minderjarigen?

                              Lastig..
                              Zelf heb ik me er ook schuldig aan gemaakt als jongere; oudere vrienden wiet laten halen. Of meepaffen met een meerderjarige. De laatste keer dat ik in de coffeeshop kwam met een neppe zwempas die moest dienen als ID-kaart, heeft een vreemdeling ook gezegd: "Als jij 't niet verkoopt, dan koop ik wel een grammetje voor hem."
                              Aan de andere kant; op mijn veertiende zaaide ik wel mijn eerste plant. Tot mijn 20e rookte ik slechts een jointje in de week. Duidelijke afspraken thuis.
                              Zelf ben ik er tegenwoordig op tegen om wiet te geven/verkopen aan minderjarigen. Man, ik vind het al vervelend als ik mijn joint moet delen!

                              Stel die minderjarige is 17 jaar en 11 maanden en 3 weken. Stel die meerderjarige 'handelaar' is 18 jaar en een dag.
                              In vriendengroepen wil de leeftijd nogal eens een paar jaar uiteen lopen.
                              Ga je als ouder verbieden dat ze een jointje delen? Of klappen uitdelen als ze dat wel doen?
                              Er zullen vast mensen zijn die datzelfde verbod kregen, en dat aan hun laars lapten.

                              Jullie nemen allemaal een super hard standpunt in, maar ik denk dat het niet zo zwart wit is.
                              Een VWO'er van 17 jaar zit geestelijk op een totaal ander niveau als een (V)MBO'er van 17. De een leert over wereldpolitiek, leert een mening hebben, en leert complex nadenken. De ander leert hoe hij een zin aan elkaar schrijft, of hoe de rechtsstaat - in basis - in elkaar zit. Of soms zelfs nog de basis van het hoofdrekenen. De een kan een jaar later naar de universiteit, de ander mag in ons onderwijssysteem nog 8 jaar leren om daar te komen.
                              Ik denk ook dat het cognitieve vermogen van de VWO'er verder ontwikkeld is op die leeftijd
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X