Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

    Korting op 420shop
    Toen ik gister even wou piepen in mijn hokje was het verdacht donker. Lichte paniek en ja hoor, toen ik deur opendeed zat ik in het donker.
    Mijn bloeilamp (OSRAM NAV-T 400W SUPER 4Y) was ermee gestopt.

    Begin van mijn tweede kweek ermee, is nogal snel toch?

    Ik heb dan maar snel mijn groeilamp (PHILIPS MASTER HPI-T PLUS 400w) erin gedraaid.

    Mijn vraag is nu, kan dit kwaad?
    Ze hebben ongeveer 3 uur minder licht gehad en zullen het 2 nachtjes met de groeilamp moeten doen.

    Ik heb alvast een nieuwe besteld (
    Philips SON-T PIA Plus 400W).


    Het gaat over 5 herijuana plantjes van Sannie die net 8 dagen op 12/12 staan in een scrog. De meeste zijn getopt of gefimmed en eergisteren had ik ook de onderste nodes verwijderd van de meeste.
    Ik hoop dat ze er niet teveel stress aan over houden, kwil liever geen herma's
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    #2
    Re: Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

    Oh fuck! Er zijn vorig jaar wat mensen geweest met een stroomstoring. Volgens mij kwam dat wel goed. Hoop het voor je!
    Baas in eigen brein.

    Comment


      #3
      Re: Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

      Ze zagen er vanmorgen goed uit. Ik hoop het ook. Na zoveel tijd en liefde wil je ze echt niet verliezen aan een stomme lamp die kapot gaat.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #4
        Re: Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

        Paar uurtjes minder licht kan geen kwaad. 2 dagen hpi kan ook geen kwaad overigens. Dat een HPS er zo boempaf mee ophoud is vreemd. Weet je zeker dat de lamp niet gewoon net wat los gekomen is uit de fitting of zo of je ergens een slecht kabelcontact hebt?

        Comment


          #5
          Re: Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

          Zeker ben ik het niet Flint. Toen ik het gisteren vaststelde heb ik ze even opnieuw erin gedraaid en de ballast gecontroleerd maar niets.
          Toen ik de hpi erin stak ging ze meteen aan, en aangezien mijn dames al 3 uur geen licht hadden gehad heb ik het niet meer geprobeerd. Zal dit vanavond net voor licht aan nog eens proberen want na 1 kweekje defect is toch zeer snel hoor.

          Voor de volledigheid ik gebruik een davin 400w en een BAL EVSA. De lamp was een OSRAM 400W die draaide op 440W.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #6
            Re: Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

            Je hebt een speciale lamp nodig voor een evsa, die geschikt is om te dimmen en te boosten. Dus die nieuwe son-t zal het ook niet lang trekken.

            Comment


              #7
              Re: Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

              Dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Is dat zo? Ik heb ze nochtans speciaal gekozen omdat ze dimbaar en boostable zijn.

              Welke raad je dan aan?
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #8
                Re: Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

                Die son-t pia is net het voorbeeld van een bulb die daar niet tegen kan. Ik heb de lamp die de fabrikant van de evsa zelf levert. Lumii sunblaster en nu de gavita enhanced. Als je ze kan vinden, gavita is het best (maar ook duurst). Lumatek heeft ook een lijn lampen. Die sunblaster verkopen ze bij greensell. Heeft Bal zelf geen lampen?

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...amp-in-je-EVSA

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

                  P1100815.jpgP1100817.jpg

                  De ophanging van de ontladingsbuis is bij een pia plus te licht van uitvoering waardoor deze verbuigen. Dit kan een ontladingsbuis breuk ten gevolg hebben. Deze lampen zien niet gemaakt om te branden op en hoogfrequente evsa.

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

                    QNQ2012024.JPG (fotootje uit m'n 2012 verslag)

                    evsa doe je best een evsa-geschikte lamp in.
                    Bij sommige evsa's kunnen sommige merken wel, da's vreemd, maar voor de zekerheid beter een goeie kopen.
                    Ik dacht dat ze juist goedkoper waren, maar ik kan het mis hebben.
                    400W Gavita enhanced 20 euri bij gc Noord.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn bloeilamp geeft de geest gegeven

                      Ik had al de master son-t pia besteld en die is nu ook reeds geleverd (deze avond eindelijk kunnen instaleren).

                      Zal deze kweek nog met de nieuwe lamp afwerken en dan eens kijken om een correcte lamp ervoor te kopen.

                      Ik zie bij mijn kapote lamp wel niet die verkleuring of doorbuiging. En ze heeft ook perfect anderhalve kweek gedaan (net zoals mijn groeilamp trouwens en deze is ook niet aangepast).

                      Maar zal me toch een goeie kopen als reserve, want dit wil ik niet nogmaals meemaken.

                      Bedankt voor de tips guys!
                      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                      Comment

                      Bezig...
                      X