Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaperke zijn dames

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Vaperke zijn dames

    Dan gaat je lamp snel kapot.
    Een 600W lamp op een 400W ballast kan wel.

    Bij een dimbare EVSA gebruik je altijd een lamp van het hoogste wattage.
    Bijvoorbeeld bij deze moet er een 400W lamp in:

    QNQ2012022.JPG

    Heb je een EVSA die regelbaar is van 300-600W dan gebruik je daar een 600W lamp bij.

    * Je scrog ziet er nog wat kaal uit.
    Heb je veel blad verwijderd of zijn ze gewoon wat gestrekt ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: Vaperke zijn dames

      @sponge bob, Ph uit de kraan is 7.4, na voeding kom ik meestal op 7.1 en dan gebruik ik ph- van plagron om het naar 6.2 te brengen.

      Mijn ballast kan inderdaad boosten (10%) wat neerkomt op 440W. Maar ik heb dit anderhalve kweek gedaan en mijn lamp is defekt gegaan. Je kunt het dus niet met elke lamp doen en dat wist ik niet (stond nogtans dimable op de lamp).
      Ik draai nu dus gewoon op 400W.

      Wat ik wel doe is voorgroeien op 250W met een 400W en dit werkt perfect.

      @QNQ, nee ik verwijder geen bladeren, alleen de onderste fluffy toppen heb ik verwijderd. Ik moet dringend een update doen, het veld is ondertussen netjes dichtgegroeid. Bedankt om ook eens te piepen
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #18
        Re: Vaperke zijn dames

        Ok goed om te weten!

        Comment


          #19
          Re: Vaperke zijn dames

          Ik kom ff meekijken!
          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

          Comment


            #20
            foto_no_exif (3).jpgfoto_no_exif (2).jpgfoto_no_exif (1).jpgfoto_no_exif.jpg

            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #21
              Re: Vaperke zijn dames

              Klein weekje sinds de laatste update dus hier zijn we terug.

              Er is niet zoveel te melden. De temperaturen blijven stabiel 25-28 licht uit/aan en de lv schiet nu omhoog tot 45%.

              Ze krijgen iets meer water en iets meer voeding. Voeding nu 2 maal in de week.
              Water altijd afgezuurd op 6.2.

              Ik merk dat ze de onderste bladen leeg aan het trekken zijn, dat is normaal en ik wacht tot ze er zelf afvallen voor ik ze verwijder.

              Ook zie ik dat er nu toch een paar grote bladen lichtjes geel aan het worden zijn. Maar ik maak me geen zorgen.


              Mijn stekjes doen het ook goed, alle 5 zijn nu getopt (of gefimmed ) en die kunnen nu terug een weekje bekomen.

              Helaas was ik te laat voor mijn lamp aan schoot, dus deze keer foto's met hps licht.

              Hier zijn de dames:
              IMG_20151202_202001.jpgIMG_20151202_202012.jpgIMG_20151202_202025.jpgIMG_20151202_202031.jpgIMG_20151202_202050.jpgIMG_20151202_202103.jpgIMG_20151202_202129.jpg

              en nu
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #22
                Re: Vaperke zijn dames

                Ziet er netjes uit hoor! Enjoy!
                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                Comment


                  #23
                  Re: Vaperke zijn dames

                  Zie wel wat klauwblaadjes aan de zijkant...

                  Maar euhm, hoe lang heb je gebonden? Volgend kweekje wordt er hier ook een netje gespannen, en dacht beginnen te binden als ik de plantjes op 12/12 zet (6 planten, dus genoeg bedekking).
                  Maar hoeveel weken dan tot je mag stoppen met binden? Te lang lijkt me ook zeker niet goed...
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #24
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #25
                      Re: Vaperke zijn dames

                      Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post
                      Zie wel wat klauwblaadjes aan de zijkant...

                      Maar euhm, hoe lang heb je gebonden? Volgend kweekje wordt er hier ook een netje gespannen, en dacht beginnen te binden als ik de plantjes op 12/12 zet (6 planten, dus genoeg bedekking).
                      Maar hoeveel weken dan tot je mag stoppen met binden? Te lang lijkt me ook zeker niet goed...
                      Binden doe je tijdens de groei he. Als jij pas gaat binden nadat ze op 12/12 staan heb je de kans dat je lege plekken hebt. Binden tot de groei er volledig uit is anders is het geen scrogg.

                      Hopelijk heb je hier wat mee

                      Thugz


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                      Comment


                        #26
                        Re: Vaperke zijn dames

                        Ik heb nog heel wat in te lezen over SCROG precies, bedankt voor het op m'n plaats zetten!
                        Maar da's voor morgen, anders zit ik weer te lezen tot 4 uur deze nacht.
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                          #27
                          Re: Vaperke zijn dames

                          @Thugz, alle raad is welkom! Mijn 2de scrogg zal hopelijk beter zijn.

                          @Modest, Er valt inderdaad veel over te lezen, maar hopelijk komt snel de ervaring.


                          Kleine update.

                          Ze staan nu 38 dagen op 12/12 en de eerste bruine pistels zijn er


                          Mijn laatste kweek heb ik teveel water gegeven. Daarom ben ik nu zeer zuinig met water geven en ik vrees dat ik iets te weinig geef.
                          Ben vandaag begonnen met ze elke dag 500ml te geven ipv om de dag. Ook krijgen ze iets meer voeding.

                          En die klauwbladen blijven ook. De temperatuur is stabiel 22.9 min tot 29 max. En er waait een fan net onder de lamp.

                          Deze keer heb ik een poging gedaan om met mijn vergrootglas foto's te nemen. En terug met het licht aan helaas

                          IMG_20151209_215457.jpgIMG_20151209_215646.jpgIMG_20151209_215640.jpgIMG_20151209_215511.jpgIMG_20151209_215501.jpgIMG_20151209_215617.jpgIMG_20151209_215600.jpgIMG_20151209_215513.jpgIMG_20151209_215933.jpgIMG_20151209_215808.jpgIMG_20151209_215754.jpgIMG_20151209_215630.jpg
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            #28
                            Re: Vaperke zijn dames

                            Beter elke dag water geven.
                            Denk door die grote plens elke keer je blad gaat krullen.
                            Pas daar mee op aan het einde van de bloei.
                            Voor dat je het weet heb je toprot van binnen uit.Al 2 keer met 1 plant gehad buitenkant mooi binnenkant snot.
                            Maar is een leuk veldje geworden.

                            Comment


                              #29
                              Re: Vaperke zijn dames

                              Zoveel water geef ik niet. Ik gaf ze 500ml om de 2 dagen. Nu dus 500ml per dag. Moet ik dat dan ook nog opsplitsen naar 2*250?

                              Water geven is toch het moeilijkste van deze hobby.

                              Mijn raspberry pi is in bestelling en volgende kweek zal ik hopelijk een paar zelfgemaakte tensiometers kunnen gebruiken om mij te helpen hiermee.

                              bedankt voor de tip.
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                #30
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X