Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

    Korting op 420shop
    Weet niet precies wat het is...
    Zat wellicht wat hoog in de voeding??? maar kan ook een blokkade zijn (evt door teveel voeding?)
    of een tekort
    Heb vanaf het begin bio heaven toegevoed als extra dit keer (aangeraden door growshop noord) verder voeding zoals schema van biobizz aangeeft.
    Groei op aarde.
    Takjes van de bladeren waren beetje paarsig aan het worden een week geleden dus rooster in kamer dichtgedaan (was erg koud op zolder)

    Denk Magnesium tekort maar zou ook evt calcium kunen zijn, of gewoon gemorst voedingswater....

    WP_20151123_011.jpgWP_20151123_008.jpg

    Voor de zekerheid de dames al 2 dagen op alleen water gezet.
    Ook vanwege de omgekrulde bladpunten welke wijzen op een stikstof overschot...

    WP_20151123_013.jpgWP_20151123_002.jpg

    Attached Files
    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
    Verslag:
    1e n00b binnen kweek...
    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

    #2
    Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

    Test je de PH van het water? Ik denk een kalk tekort, dat kan zeker met verkeerde PH.

    Comment


      #3
      Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

      Teveel stikstof.
      Hoeveel Biogrow geef je ?
      Probeer daar eens 1ml/L minder van.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Teveel stikstof.
        Hoeveel Biogrow geef je ?
        Probeer daar eens 1ml/L minder van.
        Je weet vast meer dan ik, maar ik dacht ook teveel stikstof totdat ik die tweede foto zag, dat lijkt op een andere probleem denk ik.

        Comment


          #5
          Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Teveel stikstof.
          Hoeveel Biogrow geef je ?
          Probeer daar eens 1ml/L minder van.
          Ik geef maar 1ml/l biogrow zoals schema aangeeft omdat ik met allmix werk ( niet van biobizz maar vorgens growshop identiek)

          geef om de dag 750ml per plant.
          gister 1liter per plant om de dag.
          nu 3 dagen zonder voeding.
          ga nu 3 dagen wachten wachten voor de volgende waterbeurt om er zeker van te zijn dat ze niet te nat staan. (Tot ze gaan hangen)

          ph is 6 van het water dus prima.
          Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
          Verslag:
          1e n00b binnen kweek...
          Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

          Comment


            #6
            Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

            Beter elke dag 300ml inc voedingen, dan een dag wel en dan een dag niet... Zelf waardeer je ook elke dag een maaltijd en wat vocht neem ik aan ?

            Wat de kweekschema's je willen laten geloven, is vooral commercieel. Daarbij kan het maar zo zijn dat zo schema word berekend voor 1x 1000watt, dan heb je er al weinig aan.
            Geef elke dag een beetje, en houd de dames in het oog. Controleer ze ook met de lamp uit, vooral de nieuwe blaadjes die uitkomen: zien die er goed uit, houd je dan vast. Zie je dat de puntjes verbranden ? Geef dan 1 of 2 dagen water, weer in kleine hoeveelheden. Merk je dat de plant meer behoefde heeft ( grond die droger word is een mooie graadmeter ) kun je dat makkelijker bij geven dan een te veel aan water en/of voeding. Ook wanneer de bladeren slap gaan hangen, of juist met een te hoge temperatuur zullen ze behoefde aan water krijgen. Dat merk je aan slappe planten, bladeren die er maar slapjes bij hangen. Een andere graadmeter is wanneer je bladeren gelig worden: dan kun je wat meer voeding geven. Te veel is vooral bij donker blad, tot glanzend aan toe.

            Wat ik zou geven is 300-350ml per plant per dag inc voedingen, waarbij ik 1x per week water geef zonder voedingen. Merk ik op dat de potgrond nog te vochtig is, sla ik een dag over. Liever te droog dan te nat.

            Naarmate de dames groeien, zul je ook meer moeten geven: dat kan tot wel 1 liter per plant zijn in de volle bloei. Dan moet wel alles goed gaan, ook hier kun je beter wat minder geven dan te veel. Ter info, ik heb vorige kweek tot 800ml per plant per dag gegeven in de weken 5 tot 7 bloei.
            Last edited by Iemand uit de buurt; 26 November 2015, 12:35.

            Comment


              #7
              Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

              Mijn vorige kweek zat ik aan het eind zelfs op 2,25 liter om de dag per plant, gaf ik minder hingen ze slap, maar was wel een ander soortje.
              Heb water weer teruggeschroefd naar 750ml per plant om de dag.

              25-11-2015 weer water gegeven, ze hingen helemaal slap dus zeker dat ze niet meer te nat waren (waren ze volgens mij en de vochtmeter ook niet)
              Ze hebben een week geen voeding gehad dus evt overschotten zijn nu wel weg denk ik.
              Ze groeien iig goed.

              Die van 1 keer in de week voeding hou ik er in, is wel een handige, Goeie TIP!!!

              Alleen het uiterste puntje van de bladeren blijft krom naar beneden staan??? hoort dit misschien bij de soort?

              22:00 gaat licht aan. rond 05:00 krijgen ze water en voeding. 's ochtends 10:00 gaat licht weer uit.
              Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
              Verslag:
              1e n00b binnen kweek...
              Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

              Comment


                #8
                Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

                Ben het met QnQ eens. Loopt tegen stikstofvergiftiging aan. Ze kleurt veel te donkergroen en ze knikt haar bladpunt omlaag.
                Gewoon veel te vroeg begonnen met voeden. Bijkomend probleem is dat de P en K in groeivoeding voor een deel zich bufferd in je grond. Ga je nu ook nog eens te vroeg op bloeivoeding dan vees ik dat hier erg grote blokkades ontstaan en we over een paar weken de vraag krijgen waarom het blad vergeeld ondanks dat ze altijd gevoed zijn.

                Minder = meer!

                Comment


                  #9
                  Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

                  Dus nog maar even een weekje zonder voeding?
                  geef overigens (volgens schema) al bloeivoeding....

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Was wel veminderd met biogrow met 1ml/l
                  Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                  Verslag:
                  1e n00b binnen kweek...
                  Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                  Comment


                    #10
                    Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

                    Tja schema's.

                    In dat schema staat ook dat je vanaf week 1 voed maarjah dan bouw je dus een stikstofoverschot op zoals we zien.

                    In groei hoef je echt niks te voeden tot ze aan node 5 tot 8 zijn. Doe je dit wel dan stapelen er zich dus al een boel zouten op in het medium. Een plant vetmesten gaat niet dus alles wat je te vroeg en te veel geeft wordt ballastzout waar je de gehele kweek dan last van hebt. De niet opneembare ballastzouten in je medium geven wel een ec. Dus hoe meer ballastzouten hoe minder wel opneembare voedingszouten je nog kan toevoegen voor de plant. En dan zien we dus in week 4 bloei gele blaeren bij planten die de gehele kweek volgens schema zijn gevoed.

                    Verder zien we vaak dat men begint met bloeivoeding als de klok op 12/12 gaat. Met bloeivoeding kan je een plant niet in bloei dwingen hoor, das een fabel. Je plant heeft die extra P en K nodig voor bloemaanmaak. Dus dat begin je te geven als ze ook echt een beetje op gang is met bloemetjes aanmaken en das niet bij de eerste pistel in de top.

                    Doe je dit wel ja ook dan stapelen alle niet opgenomen voedingszouten zich op in het medium en gaan hier dan ook nog eens met elkaar reageren en vormen nieuwe niet opneembare of giftige elementen, bijvoorbeeld gips.

                    Dat je plant die bladpuntjes zo naar beneden knikt komt door een verkeerde nitriet/nitraat verhouding die je opgelopen hebt door te veel te vroeg te voeden.

                    Comment


                      #11
                      Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

                      Damn echt balen...
                      Is dit op te lossen door bijvoorbeeld te flushen?
                      of de planten te vepotten met een deel nieuwe aarde?

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Gedachte is, zet ze 1 voor 1 in de badkuip.
                      spoel ze flink door met de douche (litertje of 50) en spoel dan alle overtollige zouten en gifstoffen weg.
                      ze zijn dan wel erg nat. Maar denk na weekje in de tent wel weer opgedroogd.
                      daarna verdergaan met water en voeding (alleen biogrow) en biobloom pas beginnen als de bloei doorzet.

                      maar trekken ze dat wel, die zijknatte grond?
                      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                      Verslag:
                      1e n00b binnen kweek...
                      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                      Comment


                        #12
                        Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

                        Nau ik zou nu niet meteen gaan panikeren ook planten die men te vroeg voed en met vergeling door blokkades komen tot een oogst heel forum staat er vol mee. Fluchen op aarde gaat eigenlijk niet. Doe je het wel dan staat je wortel 3 weken zuurstofarm en klinkt je grond geheel in. Nu nog verpotten is ook geen optie in bloei maakt ze nauwelijks nog nieuwe wortel aan enkel haarwortels.

                        Blijft over, een stapje teug doen en de les meenemen voor een volgende keer om nog optimaler te kweken.

                        Planten houden niet van grote schommelingen dus nu ook niet paf 2 weken niks, nee je gaat gewoon eens de helft geven van wat je nu doet. Het te vroeg beginnen met groei en bloei is nu niks meer aan te doen dat heb je al gedaan en neemt geen keer. Vanaf hier even matig met die bloeivoeding.

                        Comment


                          #13
                          Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

                          Thx Flint, super uitleg.
                          Had gewoon mazzel vorige keer dat ik een soortje had dat veel voeding nodig had.

                          Zal zowel groei als bloei voeding voor de komende tijd halveren.
                          pas wanneer ze in bloei gaan omhoog met de bloei voeding.
                          Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                          Verslag:
                          1e n00b binnen kweek...
                          Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                          Comment


                            #14
                            Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

                            Al een tijd geen update meer geweest, aan het pielen geweest om problemen te stoppen maar nog niet helemaal gelukt.
                            Ben flink teruggegaan met water geven en voeding. (meer water is meer voeding)
                            Zit momenteel op 300ml per plant per dag.
                            Ook ben ik de planten dagelijks water gaan geven ipv om de dag en altijd tussen 22:00 en 23:00.
                            Verder heb ik de voeding nog steeds op het minimale staan volgens het Biobizz voedingsschema.
                            1ml/l biogrow
                            1ml/l biobloom
                            2ml/l bioheaven
                            en 1 watering per week zonder voeding

                            Onderste bladeren waren al beschadigd en worden nu helemaal geen op sommige plekken.
                            Bij de toppen op de nieuwe blaadjes heb ik gele bladpunten.
                            Dit duid toch nog op een overschot maar welke????
                            Verder wat klauw.

                            IMG-20151223-WA0003.jpgIMG-20151223-WA0004.jpgIMG-20151223-WA0006.jpgIMG-20151223-WA0007.jpgIMG-20151223-WA0008.jpg
                            Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                            Verslag:
                            1e n00b binnen kweek...
                            Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                            Comment


                              #15
                              Re: bruine vlekken en naar beneden gebogen bladpunten

                              Toch echt duidelijk dat het N (stikstof) overschot is. (al eerder opgemerkt door QnQ en Flintstone)
                              http://www.growweedeasy.com/nitrogen-toxicity-cannabis
                              Maar wil niet minder worden.
                              Ik stop iig helemaal met bio-grow omdat dit toch denk ik de boosdoener is. bevat de meeste stikstof.

                              Ik zie namelijk de gele bladpunten (ook op nieuwe groei), wat duid op overvoeding
                              Random lagere bladeren vertonen heel erge klauw.
                              Had een tijd het raam dicht en lucht uit huis ivm met kou maar het werd wat warm in de tent en dit verergerde de problemen.
                              De toppen blijven klein.

                              Dit alles is exact wat ik lees aan N overschot.
                              Hopelijk nog niet te laat.

                              Nog iemand tips?
                              Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                              Verslag:
                              1e n00b binnen kweek...
                              Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                              Comment

                              Bezig...
                              X