Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

roest vlekken, maar twijfel tussen Mg of Ca tekort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    roest vlekken, maar twijfel tussen Mg of Ca tekort

    Korting op 420shop

    #2
    Re: roest vlekken, maar twijfel tussen Mg of Ca tekort



    Comment


      #3
      Re: roest vlekken, maar twijfel tussen Mg of Ca tekort

      Comment


        #4
        Re: roest vlekken, maar twijfel tussen Mg of Ca tekort

        Een tekort is vrijwel onmogelijk omdat de meeste grond voldoende Ca en Mg bevat. De kleikorrels dragen daar ook aan bij, die bevatten (of zijn gemaakt uit) Ca en Mg. Tekort is zeldzaam, behalve als je de grond gespoeld hebt met zwavelzuur. Waarschijnlijk heeft je plant een blokkade van die stoffen.
        Waarschijnlijk is de pH te hoog opgelopen. Als je dat eens kunt meten, dan weet je vaak genoeg. Je wilt de pH rond de 6 hebben.

        Je planten hebben nog nauwelijks zichtbare pruiken, dus dit is nog net niet de eerste week van de bloei. Bloei tel je vanaf het moment dat je zichtbare witte pruiken in de top ziet. Die kunnen er niet al 2 weken zo zitten, want ik kan ze nauwelijks onderscheiden.

        Ook: bloeivoeding pas na minstens de 3e week zichtbare bloei gaan geven. Anders krijg je ook nog stikstofblokkade, en aan de paarse stelen te zien, begint dat ook al te spelen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: roest vlekken, maar twijfel tussen Mg of Ca tekort

          Ik rekende bloei vanaf dat ik ze op een lichtregime plaatste van12/12. En geef ook al vanaf dat moment de bloeivoeding zoals aangegeven en het kweekschema, ik ga deze tip in rekening nemen. Maar schakel ik dan nu nog een 2 tal weken over op de groeivoeding? Ik heb de grond inderdaad niet gespoeld met zwavelzuur dus deze zouden ng aanwezig moeten zijn. Ik ga de ph van de grond zelf eens meten om e controleren maar ik zuur m'n water normaal altijd af op ph 6 met azijn. Ik rekende er dus eigenlijk op dat dit wel goed zou zitten..

          Comment


            #6
            Re: roest vlekken, maar twijfel tussen Mg of Ca tekort

            Aha, ja dat schema is dus bedoeld om de bloei te rekenen vanaf het moment zichtbare bloei. Niet vanaf de klokschakeling.
            Groeivoeding meegeven, tsja, ik ga er vanuit dat er nog veel in de grond zit en dat de plant daar nog wel bij kan mits de ph op orde is. Bijgeven hoeft dus niet denk ik.

            Azijn is niet echt een goede pH regelaar. Azijnzuur verdampt namelijk erg vlug, waardoor je weer op de originele pH uit komt. Azijnzuur is vaak namelijk een gas, gevangen in water (dat ruikt ook zo sterk, de geur is het azijnzuur gas). Bewaren van je water is dus vrijwel onmogelijk.
            Daarnaast is het een zwak zuur (het geeft zuur af, maar neemt het ook weer op), en moet je bijna 50:50 gaan mengen om de pH goed te doen dalen. Als je schoonmaakazijn gebruikt dan is het hek helemaal van de dam, daar zitten ook nog heftige schoonmaakmiddelen bij, die de bodem verstoren. Door bijvoorbeeld metaal te binden (Ca, Mn, Mg, Fe, K, de meeste sporenelementen) kan dat dan niet meer door de plant worden opgenomen. Los van wat minder frisse reacties.


            Voor afzuren gebruik je beter HCl (zoutzuur) of Zwavelzuur, daar heb je slechts enkele druppel(s) voor nodig. Die stoffen splitsen volledig op, waardoor je een stabiele zuurgraad krijgt; er ontstaat daadwerkelijk H3O+ (dat is het zuur). Daardoor is het langer houdbaar, en blijft de pH stabiel in je water en de bodem. Als de nood echt aan de man is, dan zou je zelfs peroxide of zelfs theezakjes kunnen gebruiken. Ook dat is stabieler dan azijn. Koffie is minder geschikt, omdat daarin stoffen zitten die plantengroei remmen (behalve bij de koffieplant, zo blijven plantages vrijwel van nature onkruidvrij).

            Als je helemaal bio wilt (in de natuur komt ook zoutzuur en zwavelzuur voor trouwens), dan kun je wat eikenblad door de grond mengen. Maar vaak zit daar veel meeldauw op, dus dat is af te raden bij reeds verzwakte planten.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: roest vlekken, maar twijfel tussen Mg of Ca tekort

              Waarschijnlijk zit de fout idd daar, ik heb net een kleine test uitgevoerd. Ik heb wat water afgezuurd tot ph 5( gemeten met digitale ph meter) even na gemeten met de analoge-grond-ph-meter kwam +- op hetzelfde uit, in de grond daarentegen bleef de wijzer gewoon op ph 7-8 staan. Morgen naar de winkel achter nieuw een nieuw afzuringsmiddeltje. Hopelijk is het probleem dan verholpen

              Comment

              Bezig...
              X