Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nacht Verlengen of Dag Verkorten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

    Korting op 420shop
    Hallo!


    Wij zijn druk bezig met wat zaadjes.
    Nu vroegen we ons het volgende af.

    Eerst 16 uren licht en dan 8 uren donker.
    Voorbeeld# 8:00 aan en 24:00 uit


    Vervolgens over zetten naar 12 uren licht en 12 uren donker.
    Voorbeeld 1# 12:00 aan en 24:00 uit
    Voorbeeld 2# 8:00 aan en 20:00 uit

    Met voorbeeld 1 verleng je 1 nacht tot 16 uur
    Met voorbeeld 2 verkort je de dag tot 12 uur en word de nacht ook 12 uur.

    Wat kan je het beste doen?
    Last edited by Bagel; 25 November 2015, 19:00.

    #2
    Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

    A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

    Comment


      #3
      Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

      Amai. Dus van middernacht tot 12 uur is bij u 16 uur. En van middernacht tot 6 uur 's morgends is 8 uur. Man man. Je kan meegaan met pothead zijn winteruur topic

      Comment


        #4
        Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

        LOL... maar voor het omswitchen kan het geen kwaad.

        Langere of kortere dagen kunnen alleen een probleem krijgen als ze in de bloei staan (met korte nachten gaan ze terug naar groei; reveggen)

        Op dit moment kunnen ze maar de goede kant op gaan, de bloei. Dus no worries.


        Je kan ze een dag eerder in de bloei hebben, moet je ze zsm een korte dag geven.

        Mag je zelf uitvogelen of het optie 1 of 2 is, die ene dag is mij het niet waard om over na te denken

        Comment


          #5
          Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

          Euhm, zijn opties zijn gewoon ni juist.

          Van 18/6 naar 12/12 kan enkel door van 18 uur licht 12 uur licht te maken, of langs de andere kant van 6 uur donker naar 12 uur donker. Hangt er vanaf wanneer je wakker bent en de timer verzet.

          Comment


            #6
            Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Amai. Dus van middernacht tot 12 uur is bij u 16 uur. En van middernacht tot 6 uur 's morgends is 8 uur. Man man. Je kan meegaan met pothead zijn winteruur topic
            Ha Ha lolz hoor ...


            Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

            Comment


              #7
              Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

              Miauw

              Comment


                #8
                Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

                Soms kan ne mens met domme vragen afkomen i know Beowulf
                Maar er kunnen soms ook heel domme antwoorden gegeven worden ook weh woef woef


                Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                Comment


                  #9
                  Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

                  De kans dat je Autoflowers kiest is wel aannemelijk, vooral bij een eerste keer zie je dat vaak. In dat geval is 24/0 het beste.
                  Wil je uit fem/regulier zaad kweken is 18/6 de meest handige.

                  Comment


                    #10
                    Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

                    Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post
                    De kans dat je Autoflowers kiest is wel aannemelijk, vooral bij een eerste keer zie je dat vaak. In dat geval is 24/0 het beste.
                    Wil je uit fem/regulier zaad kweken is 18/6 de meest handige.
                    Daar moet ik je toch in corrigeren hoor 24/0 is zeker niet het beste bij AF's ,het hangt vooral van de strain af die je kiest ,zo zijn er strains die op
                    12/12 even goede opbrengsten geeft dan dat je 18/6 of 24/0 zou gebruiken ,het verschil in opbrengst is dikwijls te verwaarlozen zelfs ...dus 24/0
                    is zeker niet altijd aan te raden.

                    Voorbeeldje => http://www.dutch-passion.nl/en/news-...-twelve-light/

                    Best dat je eens wat opzoek werk doet ,ik ben nog steeds van de veronderstelling dat 24/0 niet opweegt tegen 14/8 - 12/12 - 16/8 maar daar zijn zoals altijd
                    de meningen over verdeelt.

                    Ik bekijk het zo ; 24/0 is heel wat stroom erdoor jagen ,zeker als je HPS gebruikt en op 600W draait ,je opbrengst zal op 24/0 en bv 14/8 - 12/12 - 16/8 echt
                    te verwaarlozen zijn ,het kan een grammetje meer zijn ja ,maar vergeet niet dat stroom ook kost ,en dat 8u of 12u minder stroom verbruik ,een ZWAAR verschil
                    is tegen 24/24 - 7/7 - de 24/0 period te draaien.

                    Je oogst gaat hier zeker NIET door verdubbelen ,en of je nu een auto neemt of een fotosynthese zaad een plant heeft rust nodig ,donkerte ,om alles rond te kunnen
                    sturen ,ik zeg niet dat het niet gaat 24/0 ,maar ik zie hier echt het nut niet van in persoonlijk.



                    Comment


                      #11
                      Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

                      In de link hebben ze het niet over autoflowers op 12/12 zetten maar over van zaad af op 12/12 met reguliere planten das natuurlijk heel wat anders.

                      Ik heb wel eens eazyryders op 12/12 gedaan en op 18/6 en op 20/4. Op 12/12 strekken ze veel meer en maken veel meer fluf topjes aan ook de opbrengst was minder dan bij de 18/6 en 20/4 planten.

                      24/0 is nooits goed voor een plant. Het donker hebben ze ook nodig, niet zozeer om te slapen want dat doen planten niet maar om suikerfiles te voorkomen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

                        je kan mss de lamp snachts aandoen als je een nacht meter hebt...bij mij is de stroom nachts 50% goedkoper dusjah is toch al mooi uitgespaard. als je niet al zover was

                        Comment


                          #13
                          Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

                          Ik heb ook dubbel tarief, maar bij jou is het 50% goedkoper ?
                          Bij welke leverancier zit je dan, want dan ga ik daar ook heen.
                          Bij mij scheelt het namelijk veel minder.

                          Daltarief is 2 cent goedkoper dan bij een enkele meter, maar overdag betaal je 1 cent per kWh meer.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

                            Hier ook 50% goedkoper. Van 22u tot 6u dacht ik en in het weekend van vrijdag 22u tot maandag 6u .

                            Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                            Comment


                              #15
                              Re: Nacht Verlengen of Dag Verkorten

                              ja wat sensiseed zegt, ik weet niet in welk land jij woont qnq maar hier in belgie hebben wij nacht tarief van 22u tot 6u en in het hele weekend hebben we ook nacht tarief, dusjah dacht wel dat het tocoh zo een 50% scheelde bij nacht tarief, als ik me niet vergis natuurlijk....

                              Comment

                              Bezig...
                              X