Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

roest op blad en misvormde blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    roest op blad en misvormde blad

    Korting op 420shop
    Hey guys and gurlz...

    Hier een vraag. Had bubblegum van growerschoice staan en merk dat de planten kleine topjes produceert. Ook merk ik op dat er veel blad problemen zijn. Zie foto. Ik ben gestart met bio bizz light mix. Gebruik alleen bio bizz voeding. Heb dw aarde met wat tuin kali en wat beendermeel hwb verrijkt. 1 eetlepel op 18 liter aarde. Maar dw planten doen het zwaar slecht. Op 2 na dat zijn C99 die gaan als een gek. Dikke vette toppen en 0% problemen. Ik krijg het gevoel dat ik ben geflasged snik snik iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Aarde staat nooit te nat. Voeding liever 25% minder dan aangegeven. Soms trek ik ze ff droog.
    Attached Files

    #2
    Re: roest op blad en misvormde blad

    Ik ben gestart met bio bizz light mix. Gebruik alleen bio bizz voeding. Heb dw aarde met wat tuin kali en wat beendermeel hwb verrijkt. 1 eetlepel op 18 liter aarde.
    Vreemd dat gespleten bladhart. Ik vind de kleur groen ook erg donker.

    Het lijkt erop dat je, doordat je, en langzaam vrijkomende meststoffen en snel opneembare minerale voeding door elkaar in het medium gebruikt, je de controlle op wat er nu daadwerkelijk aan voedingszouten en in welke verhouding kwijt bent en er zich blokades hebben gevormd.

    Comment


      #3
      Re: roest op blad en misvormde blad

      En als je dan ook af en toe de plantjes helemaal droog laat komen, loopt de EC waarde in de aarde nog verder op.

      Maar het lijkt een calcium probleempje.
      Normaal heb je dat niet als je de complete Biobizz lijn gebruikt.
      Een oorzaak zou kunnen zijn dat je de pH aanpast door zuur toe te voegen, dat kost je wel je Calciumbuffer en is eigenlijk niet nodig bij Biobizz.

      Met wat bladvoeding zou je dat kunnen opvangen, vooral het jonge blad nevelen, als de planten al toppen hebben doe je daar bekertjes overheen ofzo, om te voorkomen dat ze nat worden.


      Calcium gebrek












      (bron: yara.nl)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: roest op blad en misvormde blad

        Kalk kan de plant niet actief opnemen maar is hiervoor dus afhankelijk van hoeveel water de plant per etmaal opneemt / verdampt. Daarom staat:


        Osmotische stress (droogte en zout stress)






        mocht je je dit afvragen. Bij zulke omstandigheden drinken ze slecht en nemen dus ook te weinig kalk op

        Comment


          #5
          Re: roest op blad en misvormde blad

          Bedankt, maar alles is biologisch. Ik heb niets verkeerd gedaan. 99% vd bubblegum heeft iets.... alleen de c99 gaan als een gek, dat zijn dikke knotsen. Krijgen hetzelfde voer en aarde mix. Ik weet 100% ckr dat het aan t zaad ligt. Gewoon mongolen met mongolen mixen en je krijgt 99% kans op mafkezen. Het ergste is dat ik heb geklaagd bij meneer. Maar ik heb gewoon pech. Als ik dit bijv aan wietzaadjes.nl of azarius voor leg dan krijg je gewoon een nieuwe ronde zaad. Ik ben gewoon pissig omdat iedere pisvlek zijn wietzaden online mag verkopen. Dit is een wijze les... koop gewoon nooit bij zo'n boer die (wat ik online lees) niet zijn eigen zaden maakt maar van mensen op forums overneemt. GEEN GC ZADEN MEER DAAAAG!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          btw, je aarde moet je om de zoveel tijd ff droog laten trekken. Te nat of onvoldoende water geven is nooit goed.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Wel bedankt voor je tip maar is al te laat. Proces gaat nu zeer snel. Planten kunnen 0% tegen een puntje stress of whatever. Omgehakt na 6 weken en weg gepleurd. Bedankt Roel

          Comment


            #6
            terechte klachten over GC, maareh, hierboven wordt duidelijk de oorzaak van het probleem gegeven: de bodem is niet in orde.
            Alle gevolgen sluiten daarbij aan; topjes blijven klein, opbrengstvermindering, manke groei.
            Als ik met mijn fiets op gebroken glas ga fietsen, dan word ik boos op de HEMA omdat ze hun bandjes in India kopen.. Het is dan de schuld van de HEMA dat mijn banden slap worden als ik over glas fiets, niet de fout van mezelf.
            Eigenlijk doe je dat nu; de bodem is verkeerd, de plant geeft het aan op zijn blad, maar je geeft de verkoper en breeder(s) de schuld.

            Als je planten herma waren geweest, of gewoon dweggroei hadden, of een ander aanwijsbaar genetisch defect, dan snap ik wel dat je boos wordt. Maar bodemproblemen liggen niet aan het zaad.

            Ik denk dat wietzaadjes.nl of azarius, of welke shop dan ook, ook zou zeggen: Als je bodemproblemen niet oplost/voorkomt, dan koop je zelf maar nieuw zaad.
            Misschien dat een enkele shop je tegemoet komt, maar dat zal ook niet twee keer gebeuren.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: roest op blad en misvormde blad

              Nee joh, ik heb meerdere soorten staan. 3 soorten doen het beestachtig en komen van een andere boer. Deze kut zaden van growerschoice bubblegum hebben allemaal problemen. Niets met bodem te maken. Zijn gewoon zeer zwakke zaden want alles ontkiemde als een gek behalve deze 100 stuks. Bleven ook achter in de groei. De rest zijn knotsen en mooie planten. Allemaal zelfde grond en voeding.

              Comment


                #8
                Re: roest op blad en misvormde blad

                Kijk, dat is al een duidelijker verhaal.
                In de toekomst zou ik dat er direct bij vermelden, dan kunnen we andere oplossingen aandragen. Genetisch zwakke planten (oud, of slecht bewaard zaad) zijn namelijk wel tot powerplanten om te toveren, maar dan moet je wat kunstgrepen toepassen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: roest op blad en misvormde blad

                  Behalve deze 100? Hoeveel heb er totaal ontkiemt dan?

                  Comment


                    #10
                    Re: roest op blad en misvormde blad

                    100 stuks.. Je weet dat dit een hobby forum is he ?

                    Comment


                      #11
                      Re: roest op blad en misvormde blad

                      Ik ben hier niet de enige met een hobby, toch? Er zijn meerdere mensen met een en dezelfde hobby Ik geef alleen aan dat van de meerdere zaden, deze flut zijn. Dus niet kopen! Maar blijkbaar 8interesseert het niemand wat dus koop maar lekker.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      En geef je dit ook mee aan de rest? De zaadkwekers met 300 planten? De andere die hier staan met 72 planten in 1 hok? De stekken knippers die van hun nieuwe stek moeders maakt? Vertel je hun ool dat dit een hobbie-site is? Sowieso is wiet kweken verboden. 5 planten mag niet meer. Dus je mag iedereen nu gaan waarschuwen! Ik snap sowieso niet dat mensen in hun huis wiet verbouwen en daar foto's van maken en online gooien? Maar goed, misschien een stikkie te veel gerookt?

                      Comment


                        #12
                        Re: roest op blad en misvormde blad

                        Ja dat wordt aan iedereen gezegd.

                        Maar momenteel zijn er nu eenmaal geen mensen met 300 zaadplanten of 72 planten in 1 hok.


                        En als je u ergert aan het feit dat mensen hier een verslag hebben blijf dan gewoon weg.

                        En neen we hebben geen stikkie teveel gerookt ik denk eerder dat jij die persoon bent.


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment


                          #13
                          Re: roest op blad en misvormde blad

                          En als je dan nu eens wat eerder rond gekeken had had je gelezen dat GS idd niet deugd


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                          Comment

                          Bezig...
                          X