Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower LED kweek probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower LED kweek probleem

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben al een tijdje bezig met een aantal verschillende autoflowers bij mij thuis in de kast onder LED.
    Nu heeft er zich echter met de grootste plant een probleem voorgedaan.

    Het betreft een Amnesia XXL autoflower. De bladeren aan de bovenkant van de plant zijn geel geworden zoals hier te zien:
    image1.jpg

    Verder hebben we ook nog een White Widow Auto, Big Bud Auto en Mary auto:
    image2.jpg

    image3.jpg

    Deze planten staan onder 2 LED lampen van Spectrabox. De ene is 240W, de ander 600W.

    We dienen voeding van Hesi toe, volgens bijgevoegd schema voor aarde. Er staat een kleine ventilator in de ruimte, maar verder geen afzuiging etc.

    Wie weet wat het probleem kan zijn?

    Andere tips/adviezen zijn ook welkom!

    Grtz

    #2
    Re: Autoflower LED kweek probleem

    Dat is gewoon lichtschade van de led te kort erop.

    Comment


      #3
      Re: Autoflower LED kweek probleem

      Bedankt voor je feedback, maar ik heb altijd begrepen dat je door de lage temp. van LED ze vrij dicht op de plant kon hangen? ik zal ze wat hoger zetten!

      Comment


        #4
        Re: Autoflower LED kweek probleem

        Komt inderdaad door de lamp die er te dicht op zat.
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment


          #5
          Re: Autoflower LED kweek probleem

          Het bladgroen gaat niet kapot van temperatuur maar van een te grote lichtfotonen instraling.
          Cannabis is dan wel een c4 plant maar te veel licht kan dus wel. In de natuur kan je een c4 plant niet overbelichten en kan die volle zon in de middag hebben maar als je die led er te kort ophangt dan zie je dus dat het bladgroen gewoon kapot gaat.

          Comment


            #6
            Re: Autoflower LED kweek probleem

            Klopt helemaal Flint, ik heb het ook al eens meegemaakt, de warmte is het niet maar tis wel een goede les!
            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


            Comment


              #7
              Re: Autoflower LED kweek probleem

              Oke, duidelijk! Lampen gaan omhoog. Hebben jullie nog andere op of aanmerkingen? Zou het voor het volgende kweekje goed doen om een scrognetje in het hok te monteren?

              Comment


                #8
                Re: Autoflower LED kweek probleem

                Scroggen kan zeker. Je hebt nu 3 kleine planten en 1 grote. Je zou die drie kleine kunnen ophogen door iets onder de potten te leggen, boeken, piepschuim videobanden, enz. Waardoor het bladerdek weer op 1 hoogte komt. Nu krijgt die lange te veel licht en de kleintjes te weinig.

                Comment


                  #9
                  Re: Autoflower LED kweek probleem

                  Dat lijkt me indd een goede. Maar hoe kan het toch dat die ene Amnesia zo erg strekt? De andere planten hebben hier minder last van. Rechts naast de grote staat nog een Amnesia, deze is op dezelfde dag geplant!

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Autoflower LED kweek probleem

                      Zou het niet meer weten eigenlijk. Heb ze online gekocht bij Azarius.

                      Edit: Amnesia XXL autoflowering (Dinafem) gefeminseerd staat op de bon.

                      Comment


                        #12
                        Re: Autoflower LED kweek probleem

                        https://www.leafly.com/news/cannabis...-strain-unique

                        Comment


                          #13
                          Re: Autoflower LED kweek probleem

                          leuk stukje uitleg flint!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                          Comment


                            #14
                            Re: Autoflower LED kweek probleem

                            Mijn ervaring met Led en autoflowers zijn niet de beste,

                            Door de lange lichturen en vaak kleine opbrengst kosten ze ook vaak meer aan stroom.
                            beter reguliere planten nemen die je op 12 uur zet.

                            Comment

                            Bezig...
                            X