Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph cocos???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ph cocos???

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Allereerst wens ik jullie fijne kerstdagen!
    Voor het eerst ben ik gaan kweken op cocos van biobizz mix 50L, zak is oranje van kleur.
    Alleen staat er een ph van 6.8 op ze zak.

    Ik ze in 11 liter potten gedaan en afgezuurd water gegeven met een ph van 5.8. Hopa de stekken erin met wat wortelstimulator en afgezuurd naar 5.6.
    Voor de lol een grondmonster afgenomen, krijg ik een ph van 6.8. Wat krijgen we nou dacht ik. Ik vervolgens spoelen met een ph van 5.2. Shit weer een meting van 6.8. Ik kan niet blijven spoelen, want de cocos is verzadigd. Ze moesten wel 7 dagen droogtrekken met als gevolg ( zie mijn topic bladproblemen) bladproblemen wat ik de oorzaak niet exact weet, waarschijnlijk nat gestaan..

    Maar waar het nu om gaat waarom krijg ik die ph niet lager? Is dat normaal van biobizz de kant en klare cocos aan te bieden met een ph van 6.8? Is dat met een reden? Of moet ik daar mij niet aan storen en gewoon rond de 5.8 geven?
    Het zit mij gewoon niet lekker als ik een grondmonster neem nadat ik de juiste ph heb gegeven...

    Heeft iemand ook ervaringen met dit medium? Het kan ook door de hoge PH een link is met mijn blad andere topic.

    #2
    Re: Ph cocos???

    cocos was als het goed is ph neutraal
    Je zou je eigen niet zo druk moeten maken om je grondwaarde.
    Gewoon de 5.8 aanhouden als je ziet dat je vrouwtjes het goed doen!

    Tevens had ik dat gestress met aarde , 7.1 was mijn ph waarde van de grond.

    Gewoon 5.8 aangehouden en me eigen niet onnodig druk gemaakt!

    Succes

    Comment


      #3
      Re: Ph cocos???

      Ik zelf zou cocos wel eerst spoelen en op de juiste PH brengen vooral ik daar in ging starten.

      Planten houden niet zo van flinke PH schommelingen om dus die PH bij te gaan sturen als de planten er al instaan, hmmmm.

      Comment


        #4
        Re: Ph cocos???

        Cocos is inderdaad een leeg medium!



        Ik zelf had deze keer compost grond er bij gedaan met een ph waarde tussen de 5,5 en 6,6, en een beetje potgrond. (50% cocos, 30% compost, 20% potgrond)

        Ik persoonlijk denk dat de voordelen van cocos erg aantrekkelijk zijn, maar dat het niet een goed op zich zelf staande grond is.. Maakt dat sense?

        Ik kan het compleet niet onderbouwen of bewijzen, dit is puur op gevoel;en een white haze die niet verder groeide toen het op alleen maar cocos stond, toen met deze mix naar een grotere pot gedaan, en het schoot binnen een paar dagen alle kanten op!



        Daarnaast nog een super praktische vraag voor je:

        Had je de meter tussentijds schoon gemaakt?

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        2015? Waarom stond dit bij whats new? haha nja het was wel leerzaam achtig.
        Probeer je eens in te leven in het plantje!

        - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

        Comment

        Bezig...
        X