Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

    Penwortel ? das toch de hoofdwortel die zich vertakt in kleine wortels?
    das net als bij onkruid als je hem omhakt en de wortel laat zitten dan komt tie gewoon weer op of terug?
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

      owh dat omhakken weet ik niet, zou best kunnen. Maar het ziet er idd uit als een 'hoofdwortel' en zorgt, gedeeltelijk, voor de verankering de plant. Stekjes hebben geen penwortel bv.
      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

      Comment


        Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

        Moet zeggen ondanks het een Downie Lemon Skunk is.
        Ze het naar mate ze staat er toch wel elke dag wat meer bijkomt.

        IMG_3098[1].jpg
        sigpic
        LED there be light

        Comment


          Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

          ja tis een beetje sla achtig bladjes maar met de tijd komt het weer naar boven..nieuwe bladjes..hou de grond sponsachtig en vochtig..spray wat water op de bladjes
          elke dag een beetje water erop sprayen.. hou de kamer vochtig heid zo hoog mogelkijk gedurende de hele groei periode...aight guys its official! kanon zijn zaailing komt eraan

          Comment


            Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

            Oorspronkelijk geplaatst door souljah View Post
            ja tis een beetje sla achtig bladjes maar met de tijd komt het weer naar boven..nieuwe bladjes..hou de grond sponsachtig en vochtig..spray wat water op de bladjes
            elke dag een beetje water erop sprayen.. hou de kamer vochtig heid zo hoog mogelkijk gedurende de hele groei periode...aight guys its official! kanon zijn zaailing komt eraan
            LV = tussen de 66 en 70% (hoger krijg ik hem niet) dit doe ik door er paar keer per dag een kom warm water in te zetten (werkt goed)

            Vanmorgen even gekeken en zichtbaar de blaadjes weer wat groter geworden.

            Dat water geven en grond nat houden blijf ik moeilijk vinden en zie dat iedereen het andres geeft

            -de 1 gooit giet het om de zaailing of plant heen dus zeg maar een natte plek om de steel

            -terwijl ik ook mensen zie die het in de rand van pot gooien?

            - en dan heb je er ook nog die de hele opprvlakte natmaken dus van randen tot midden waar de stengel staat.

            wat is nou de methode en de beste (vraag aan de ace kwekers hier)
            sigpic
            LED there be light

            Comment


              Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

              ik verzeker je dat als je de grond laat drogen gaat je zaailing gelijk dood..en als je planten van 2 weken en ouder hebt ga je zien met de tijd dat de kamer vanzelf vochtiger wordt door de water in de aarde dat je elke 2 of 3 dgn geeft hangt af van hioe groot de potten zijn...ik gooi beetje water letterlijk zachtkjes op de bladje en met dat komt natuurlijk ook water om de plantje heen in de grond..moet wel een dopje maken met heel kleine gatjes erin..of dergelijke gieter ofzo.. de in de rand van de pot goojen is een methode die ik gebruik alleen als de planten al diep in de groei en bloei zijn..bv de ene dag water ik ze in het midden...en na 3 dgn in de rand en dan omste beurt..ik heb 18l pot daarom

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              ik wou je weer herineneren dat als een zaailing in de bos staat...kan zij niks doen tegen moeder natuur..als er echt hard gaat regen of niet of een mooje dag is of storm...binnenkweken is het imiteren of simuleren van de buitense sfeer..

              Comment


                Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                Oorspronkelijk geplaatst door souljah View Post
                ik verzeker je dat als je de grond laat drogen gaat je zaailing gelijk dood..en als je planten van 2 weken en ouder hebt ga je zien met de tijd dat de kamer vanzelf vochtiger wordt door de water in de aarde dat je elke 2 of 3 dgn geeft hangt af van hioe groot de potten zijn...ik gooi beetje water letterlijk zachtkjes op de bladje en met dat komt natuurlijk ook water om de plantje heen in de grond..moet wel een dopje maken met heel kleine gatjes erin..of dergelijke gieter ofzo.. de in de rand van de pot goojen is een methode die ik gebruik alleen als de planten al diep in de groei en bloei zijn..bv de ene dag water ik ze in het midden...en na 3 dgn in de rand en dan omste beurt..ik heb 18l pot daarom

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                ik wou je weer herineneren dat als een zaailing in de bos staat...kan zij niks doen tegen moeder natuur..als er echt hard gaat regen of niet of een mooje dag is of storm...binnenkweken is het imiteren of simuleren van de buitense sfeer..

                okee master helemaal duidelijk
                sigpic
                LED there be light

                Comment


                  Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                  Update ! dag 13 nu

                  Het gaat tenminste nu ergens op lijken kwa plantje.En daar ben ik wel blij om omdat ze toen ze net bovenkwam heel moeilijk deed.

                  Nu begint ze zelf weer sinds gisteren een nieuwe internode aan te maken (YEAH!)

                  Heeft tot nu toe alleen PH 6.2 ph water gehad en 1x 0,05 ml root juice van bio Bizz en de LV is momenteel 68% in kast bij 26,6 C


                  dan wat shots van de kleine spruit:

                  IMG_3120[1].jpg IMG_3121[1].jpg IMG_3122[1].jpg

                  voor de gene die geen zin hebben om heel het topic te lezen

                  Ze is een Lemon Skunk
                  Last edited by kanon; 11 February 2016, 10:57.
                  sigpic
                  LED there be light

                  Comment


                    Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                    Begint er al veel beter uit te zien of niet dan

                    Ik zei trouwens dat je je grond aan kon vullen tot de lofblaadjes. Maarrrrr wijze mensen hier op het forum schrijven ook dat van onderaan aanvullen beter is i.v.m. betere wortelontwikkeling. Misschien dat anderen er ook op kunnen reageren? Ik dacht namelijk zelf dat onder de lofblaadjes knopjes komen waar nog weer wortels uit kunnen groeien. Zou kunnen dat dat meer energie van plant vraagt dan dat de bestaande wortels verder door naar onderen te laten groeien. Aangezien daar meer ruimte ontstaat als je van onderaan aanvult.

                    Je ben ook wel erg bezig met de luchtvochtigheid. Dacht hier op het forum gelezen te hebben dat dat alleen belangrijk is bij stekken. Plantjes uit zaad boeit het een stuk minder. Ben ook wel benieuwd wat anderen daar van vinden. Als ze in bloei staan is het een ander verhaal natuurlijk.

                    En met water geven, til je de pot op? Zoals Qnq zei in #120? Blijf er bij dat je beter kan anticiperen bij te weinig water als te veel.

                    De geboorte foto's gaven weinig hoop, maar ze groeit uit tot een mooie meid let maar op haha
                    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                    Comment


                      Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                      Ik begreep ook dat idd met stekken de luchtvochtigheid bij stekken van meer belang is dan bij zaad.dus dat klopt helemaal wat je zegt.

                      Toch als je dan verder gaat lezen en dingen volgen is in het begin van een zaailing LV wel degelijk belangrijk omdat ze zelf nog geen bladeren heeft en dus weinig vocht verdampt op eigen kracht.

                      Ook begreep ik de eerste 2 weken een hoge lucht vochtigheid stimuleert de groei.
                      Vandaar ik er min. 2 keer per dag 1 kom kokend water naast zet en moet zeggen sinds ik dat doe en de led spectrabox 10 cm verlaagd heb ze ineens begon te leven.

                      bij water geven til ik idd de pot op (sommige wegen hem zelfs zag ik) ik geef nu om de twee dagen water trouwens en dan minimaal en nog niks met voeding erin tot nu toe.


                      dat aanvullen van de aarde ben ik nog niet helemaal over uitgelezen inmiddels en begreep idd dat van onder aanvullen het beste is.
                      Maar aangezien dit een autoflower is denk ik dat het niet verstandig is om der te stressen (zeker niet als ik naar de eerste week terug kijk hier)

                      ik ga denk ik morgen de gok nemen om er wat aarde van boven bij te doen 1 cm ofzo
                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment


                        Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                        kanon eigenlijk is het 5.5 de ph in het groei periode..en 6,5 in de bloei..maar ik wil toch zeggen dat juist daarom moet je een goeie potgrond mix hebben gemaakt zodat je in het groei periode niks van voeding moet geven. maar in begin bloei is goed voor de ph beginnen te checken..want vanaf de eerste moment dat je de ph begint in te voeren dan moet je ook tot einde gebruiken, ..ander punt is ik heb ergens gehoord dat autoflowers niet zoveel voeding hoeven vanwege de automatisch bloei..maar hier een fototje van mijn northernlights auto van 3 jaar geleden

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        nl.jpg

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        een keer bloom gegeven...en 11 l pot...wel 40 gr uitgehaald

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        volgens mij gebruik je biobizz allmix he? nou als het zo is raad ik je aan niks te gebruiken tot je de pistles begin te zien over 3 weken vanaf nu..het gaat smooth geloof me...ik wil je niet in een ander dimensie inlokken maar olanten voelen ook je energie,,net als dieren..ze hebben leeven in hun..chillax

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        vroeger herinnert ik me nog hoe mijn oma altijd zei van praat met de planten dan groeien ze groter en mooier ..tegenwoordig weten wij dat het plant goed reageert op de co2 die we uitademen...meer c02 hoe beter,,ik maak mijn eigen co2 trouwens haha..jongens jongens er zijn zoooo veeeeel doctrines weetje..nou succes weer kanon

                        Comment


                          Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                          heb de complete lijn van Bio Bizz staan maar ik lees AF 1 keer wortel simulator geven in begin bij alle verslagen , erna tot aan bloei geen voeding doen alleen PH 5,8 tot 6,2 water.

                          dit heb ik tot nu toe gedaan.

                          ik heb bio grow staan 1 ltr maar niet gebruikt. Wel 1x de root juice en de lamp/led wat lager.

                          Dat de Ph altijd zelfde moet zijn wist ik en geef ze al sinds het begin een PH 6.2 drankje

                          Wel begreep ik dat je (en dat weet ik van een kweek verslag of 3) dat het verstandig is dat je een top booster geeft, 3 weken voor de oogst , der daarna spoelt 2 weken lang en der dan 2 dagen full in the dark zet zodat ze denkt me einde is in aanzicht. en ik ga eraan dus ga alles uit de kast halen kwa toppen en trigo stuff

                          Ik doe me huiswerk geloof me tot p het vervelende af soms volgens me girl-> en als ik iemand hoog kwa tips en tricks heb zitten dan ben jij het wel Souljah

                          maar ik zei al eerder in dit kweek verslag, ik ben kwa hobby's echt een mongool en blijf dan zoeken en lezen en leren.
                          Ook niet een ego tripper om iets aan te nemen van een ander en iets te leren of te vragen !!!

                          zo gaat ik jouw methode kwa ontkiemen zeker volgende ronde proberen en ook je bewater tips heb ik ten harte genomen.


                          en je foto van de NL GVD man ik vind dat zo bizar lekker de NL

                          had in 2015 een NLX die ik nam voor slapen gaan !!!!!!!! ZO PFFFFFFFFFFFFF WTF


                          anyhow ! het is voor mij gewoon leren dit jaar en beter worden en tips aan nemen en verslagen en techniek volgen.

                          I WILL GET THERE 4 real
                          sigpic
                          LED there be light

                          Comment


                            Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                            ja de doet het heel goed hoor..ja de rootjuice is sws primordiaal..en ja hou het dan alleen met water tot bloei...kijk top max(calcium magnesium en ijzer) geef ik op de 5de week bloei..tot week 7 ..op week 8 geef ik pk13-14..om wat extra kalium en phosphorus te geven. pk13/14 zijn bedoeling is om de toppen nog een boost can pistles en clusteren met de eindresultaat een ZWAAAARDERE TOP EN DICHTERE(compactere) toppen te krijgen...dus met kleine woorden als je nooit wist hoe je een harde dichte top krijg dan is het door pk13/14 te geven zon 3 weken voor oogst. en spoelen is ook eingelijk iets waar veel mensen het echt niet door hebben..geloof mij spoelen is letterlijk de pot op vloer ergens buiten zetten en heeel veeel waterdoor laten stromen..alsof je die gaat laten verdrinken...maar alles komt met zijn tijd wete je vriend.

                            Comment


                              Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                              12-2-2016 dag 14 vandaag

                              en weer wat erbij gekomen inmiddels

                              IMG_3123[1].jpg

                              ook aarde/grond erbij gedaan van bovenop (na deze foto dan)
                              Last edited by kanon; 12 February 2016, 10:33.
                              sigpic
                              LED there be light

                              Comment


                                Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                                Weet goed dat er diverse manieren ( lees voorkeuren) van cannabis kweken zijn, ieder kiest de manier die het beste bij hem of haar past
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X