Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

    Korting op 420shop
    ik heb 4 zaadjes geplant en 1tje daarvan word het blad geel van binnen naar buiten, en ik zou echt niet weten wat er mis is, de andere 3 zien er wel mooi uit

    info: ze staan een week iets langer kan ook, potgrond ph 5.5-6.5 en als water geef ik gewoon regenwater en voeding plagron grow maar dat heb ik nog niet veel gegeven. en ook nog een foto, beetje wazig, maar het probleem lijkt me goed te zien wel alvast bedankt.

    BILD0725.jpg
    Last edited by Windsor; 9 February 2016, 13:44.

    #2
    Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

    Teveel water, staan te nat
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

      verklaard dat het geel van binnen naar buiten? want die andere ziet er niet zo slecht uit denk ik, maar ga even geen water meer geven idd.

      Comment


        #4
        Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

        Zoveel verbruiken die niet, en ze moeten water zoeken onderaan, pot droogt uit van boven naar onder, dus...
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

          oke daar zal ik wat proberen mee te doen

          Comment


            #6
            Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

            BILD0739.jpg

            Comment


              #7
              Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

              Ziet er goed uit, maar wat is er met die achterste? Die staat precies een stuk lichter en geler en nog niet in bloei?
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #8
                Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

                flintstoned zei dat het kwam door buurplant detectie. Achterstand opgelopen, en ja ik ze omgedaan op aanraden van flint loopt teveel achter dus neemt alleen maar waardevolle ruimte in beslag, dus die is er niet meer. en bedankt topic over buurplant detectie is wel handig van monty https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...plant-detectie

                Weer wat geleerd voor de volgende keer

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door Windsor View Post
                ik heb 4 zaadjes geplant en 1tje daarvan word het blad geel van binnen naar buiten, en ik zou echt niet weten wat er mis is, de andere 3 zien er wel mooi uit

                info: ze staan een week iets langer kan ook, potgrond ph 5.5-6.5 en als water geef ik gewoon regenwater en voeding plagron grow maar dat heb ik nog niet veel gegeven. en ook nog een foto, beetje wazig, maar het probleem lijkt me goed te zien wel alvast bedankt.

                [ATTACH=CONFIG]286498[/ATTACH]
                daarom was ook deze topic gestart in de eerste plaats vaperke om te achterhalen wat het was, die gele zag int begin al zo geel wou kijken wat ervan ging komen, maar dat weet ik nu dus ook, komt wel goed, maarjah minstens 4 weken achterstand dus niet echt de moeite

                Comment


                  #9
                  Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

                  Handig link, had ik nog niet gelezen. Bedankt.

                  Spijtig van je plant wel.
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #10
                    Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

                    opzich is het wel jammer, maar de rest maakt dat gauw weer goed

                    Comment


                      #11
                      Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

                      Leuk stukje theorie dat buur plant detectie. De plant gaat dan concurreren met de planten er naast.
                      Verklaart alleen niet veel over dat ene zielige plantje dat al vanaf geboorte gele blaadjes cq een afwijking heeft.

                      Comment


                        #12
                        Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

                        die stond in de pot met een ander plantje, kan dus goed zijn dat er ondergronds iets gebeurd is met de wortels, maar het is ook maar een gedacht dus ja....

                        Comment


                          #13
                          Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

                          Buurtplantdetectie werkt inderdaad op veel planten. Cannabis heeft er weinig last van; in Afrika zaaien ze een stuk of 10 zaden per gat, en die komen allemaal op. Het kan er zelfs voor zorgen dat de planten sneller groeien.

                          Dit chlorotische blad wijst er op dat de wortel niet in orde is, ofwel aangevreten, ofwel geblokkeerd door een homp turf.
                          Dat laatste gebeurt vaak als de potgrond niet goed gemalen of gezeefd wordt. Ik ben vrij lui, en ik kom het daardoor maandelijks tegen. Aangevreten of verrotte wortels komen vaak door een te nat wortelmilieu. Maar soms komt het gewoon door de plant zelf; een genetisch foutje of een ander probleem. Onvolgroeid zaad (met vaak een veel lichtere kleur) levert vaak zulke planten op.
                          Ik zou het probleem niet veel verder zoeken dan 'een wortelprobleem'. In de hoek van buurplantdetectie kun je helemaal weg blijven, want bij cannabis heeft dat vooral effect op de hoogtegroei, en niet de wortels. Anders zou geen enkele boer een veld vol hennep durven zaaien.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: zaadje 1 week oud geel blad van binnen naar buiten?

                            eindelijk een antwoord , heeft toch een maand geduurd. Maar mij kan je alles wijsmaken, maar wortel probleem was het idd heb de wortel bekeken en die was maar 10cm... en bedankt LR2 !

                            Comment

                            Bezig...
                            X