Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

stikstofoverschot of overvoed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    stikstofoverschot of overvoed?

    Korting op 420shop
    Dag lieve mensen,

    Heb een paar leuke dames staan en 1 daarvan vertoont wittigheid aan het punt van de jonge bladeren.

    Ik denk zelf stikstof of overvoed!

    Kan iemand mij helpen zou super zijn!!

    Gr Janga
    Attached Files

    #2
    Re: stikstofoverschot of overvoed?

    Hi,

    Overschot of overvoed, is dat niet hetzelfde? Verkleurde bladpunten duidt op overschot, overvoeding.
    Maar je zegt "1" van de dames, dus er zijn er meer, en die behandel je op dezelfde niet genoemde wijze?
    Misschien iets meer achtergrondinformatie voor meer replies.
    Verder ziet ze er leuk uit , ik zou haar doen.

    Comment


      #3
      Re: stikstofoverschot of overvoed?

      Hey weetjewel,

      Er is er maar 1 die deze symptomen heeft, heb het medium gemeten met gedemineraliseerd water ec was 1.1 en ph 5.9 van die pot!
      Ik zou nu wel elke keer afgezuurd water geven kijken als dat helpt!!

      Comment


        #4
        Re: stikstofoverschot of overvoed?

        Hoi Janga85,

        Maar verder vertel je er niet zoveel bij, qua zaad, voeding, medium, grootte van de potten, zo kan niemand hier op het forum een inschatting maken wat er aan de hand is.
        Je gaat nu elke keer afgezuurd water geven, is dat dan zonder voeding?

        Comment


          #5
          Re: stikstofoverschot of overvoed?

          Hey weetjewel,

          Ik kweek met stekkies (PP), kweek op aarde met perliet van de grow in 18l potten! Heb nu voeding van woma 123 maar wil overstappen op canna omdat ik hierna op cocos ga kweken! Afgezuurd water is alleen water zonder voeding! Bedankt alvast

          Comment


            #6
            Re: stikstofoverschot of overvoed?

            Als de rest goed gaat, ga zo door .

            Comment


              #7
              Re: stikstofoverschot of overvoed?

              De plant ernaast ziet er ook vrij donker uit dus ik denk dat je net te hoog zit met de voeding. EC 1.4 maximaal raden ze aan.

              Wel interessant, die Woma voeding, da's poeder toch ?
              En je meet alleen de EC ? pH doe je niks aan ?

              Lijkt me goed spul, ik heb daar al wat goeie verhalen van gehoord.
              Op hun site staat dat het ook voor hydro geschikt is. Op cocos moet dat dan ook gaan denk ik ?

              Met een stikstofoverschot de bloei in remt de topopbouw
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: stikstofoverschot of overvoed?

                Hey QnQ,

                Ja geef nu alleen een tijdje afgezuurd water met een ph van 5.9!

                Ja de woma basis voeding is poeder en wortelstimulator, en afharder is vloeistof! Ja ik heb nog nooit met andere voeding gedaan, vandaar dat ik graag een andere wil proberen, en heb goede verhalen gehoord over canna op cocos! Welke voeding gebruik jij dan?

                Comment


                  #9
                  Re: stikstofoverschot of overvoed?

                  Allrite dan moet het goed komen, als je over een paar dagen weer met voeding begint doe dan de helft ofzo, ze zullen over niet al te lange tijd in bloei gaan ook, denk ik ?
                  Ik schat Hy-pro en Hesi wat hoger in, maar ik ben geen cocoskweker dus heb me daar eigenlijk nooit echt in verdiept.

                  Ik kweek op lightmix met Biobizz.
                  Twee kweekverslagen, 11/12 en 12/13 linkjes in m'n onderschrifthandtekeningding
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: stikstofoverschot of overvoed?

                    wat qnq zecht is wel waar komt op het zelde neer wat ik nu ga vertellen
                    door de hoge ec heb je een blokkade . 80% op cocos problemen komt door ec en dan raakt de ph in de war
                    let maar op de ph loopt straks op wortels kunnen niks meer op nemen

                    Comment


                      #11
                      Re: stikstofoverschot of overvoed?

                      Ik wou ze deze week nog alleen afgezuurd water geven en dan ga ik beginnen met halve dosis basis voeding, Wou voor dat ik begin met voeding weer even het medium meten voor de ph en ec! Alvast bedankt jongens super!!

                      Ik ga me in die 2 voedingen verdiepen, heb gehoord dat je op cocos echt heel secure moet omgaan met je PH en EC. En heb gelezen dat er meer voordelen aan zitten als nadelen, wat vinden jullie?

                      Gr Janga85

                      Comment

                      Bezig...
                      X