Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wiet kweken zonder lampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: wiet kweken zonder lampen

    Korting op 420shop
    hallo.

    ik wil graag gaan kweken (binnen) wel maar 1 a 2 plantjes gewoon voor een leuk extratje maar kan dat ook zonder lampen enzv ?
    en heeft die manier van kweken ook een bepaalde naam?
    sorry als het al ergens hier op het forum staat maar kon niks vinden.

    groetjes zipzop

    #2
    Re: wiet kweken zonder lampen

    ja kan noemen ze no no
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Re: wiet kweken zonder lampen

      kweken met een laag IQ

      Comment


        #4
        Re: wiet kweken zonder lampen

        Beste zipzop,

        Ja dat kan zeker. Geen idee hoe het heet, noem het maar binnenshuis? Maar goed, afhankelijk van de tijds periode kan het zeker. Als je het binnen doet, en niet in de tuin dan moet je kijken of je een raam hebt staan in de zuidelijke richting. De plant moet zoveel zonlicht ontvangen voor de fotosynthese. In deze periode (februari) kan het ook. Ik raad niet aan om te ontkiemen voor februari. Mijn neef deed het ook in de beginperiode van februari, en kon oogsten in september. Hoewel hij ze uiteindelijk wel in de volle grond buiten had gezet omdat de plant te groot werd. let hier ook op! indica's worden kleiner dan ativa's

        family_trees.jpg

        Comment


          #5
          Re: wiet kweken zonder lampen

          <ignorepreviousmessage>
          dat noemen ze buitenkweken
          wacht tot het 15 mei is en begraaf dan wat zaadjes in de tuin en dan heb je in oktober wiet
          extraatje?

          Comment


            #6
            Re: wiet kweken zonder lampen

            Alles kan, dacht dat ik het hier wel voorbij zag komen. Hou wel rekening met lage opbrengst en geur overlast tijdens bloei. Wachten tot mei en naar buiten is beter of kijken voor een microkweekje voor een laag budget.

            Zal kijken of ik het linkje van de binnenkweek kan vinden voor je.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: wiet kweken zonder lampen

              Oorspronkelijk geplaatst door zipzop View Post
              hallo.

              ik wil graag gaan kweken (binnen) wel maar 1 a 2 plantjes gewoon voor een leuk extratje maar kan dat ook zonder lampen enzv ?
              en heeft die manier van kweken ook een bepaalde naam?
              sorry als het al ergens hier op het forum staat maar kon niks vinden.


              groetjes zipzop
              Ja dat kan, Amerikanen noemen het windowfarming of windowgrowing, hier gewoon binnenshuis/huiskamer groeien.
              Je zal je plantjes voor een raam moeten zetten waar je ruim voldoende en lang genoeg zonlicht krijgt en de temperatuur moet boven de 20 graden zijn.
              Maar heel erg veel resultaat moet je niet verwachten.

              Als het goed warm en zonnig weer is kan je je plantjes buiten in het zonnetje zetten en vanaf medio april-mei kan je ze buiten laten groeien.
              Houd er rekening mee dat sommige soorten behoorlijk groot kunnen worden buiten.

              Comment


                #8
                Re: wiet kweken zonder lampen

                neem een led lamp .. als je bezoekt heb kan je die zo weg steken waar het donker is..
                K-007
                Kishan's kijkdoosje

                Comment


                  #9
                  Re: wiet kweken zonder lampen

                  Top heb echt wat aan deze informatie!
                  alleen nog een vraag als ik ga micro kweken en dan met pc ventilator ruik ik dan geen wietlucht? En met spaar lampen kost dat niet veel geld kwa energiekosten? Buiten kweken is namelijk niet echt een optie ivb met buren die moelijk doen

                  Comment


                    #10
                    Re: wiet kweken zonder lampen

                    Je blijft de lucht behouden helaas. Wiet planten ruiken toch wel wat sterk, je kunt soorten nemen die minder sterk ruiken. Mijn neef had Lavender, die rook je amper. En 'purple' soorten zouden niet zo sterk ruiken. Ik dacht (maar weet niet zeker) citrus soorten ook.

                    Ik dacht vroeger dat de hele dag een lamp aan laten staan veel geld kostte omdat je daar op van je ouders moest letten, dat is het niet. Hiermee zeg ik niks over het milieu. Het kost zo goed als niks, tenzij je HPS lampen neemt. Bereken zelf:

                    http://www.verbruiken.nl/rekenhulp/b...osten-apparaat

                    Comment


                      #11
                      Re: wiet kweken zonder lampen

                      hps kost ook geen droll , als je ziet wat je er voor terug krijgt

                      ivm binnen kweken zonder licht is idd te doen , heb het zelf al eens gedaan ivm een zaadsletje waar ik geen plek meer voor had , en die is mooi afgebloeid.

                      ivm plant kweken voor rookwaar , daar zou ik zelf ni mee beginnen , omdat het dan ni de moeite zal zijn

                      kan je beter een tneon lamp gebruiken , kost je amer iets en geeft je net iets meer

                      groetjes en veel geluk met je keuze
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                      Comment


                        #12
                        Re: wiet kweken zonder lampen

                        Ik begrijp dat je met HPS een hogere opbrengst mee krijgt, maar dat was zijn vraag niet. Je kan kleine opbrengst krijgen wanneer je je plant bij het raam hebt staan richting het zuiden. Geloof mij, al getest. En daarbij opletten dat je goede aarde en voeding gebruikt. Maar wat K1 zegt. Als je echt energie zuinig wilt kweken, dan neem je T-Neon.

                        Laat je het ons weten wat je gaat doen? Succes

                        Comment


                          #13
                          Re: wiet kweken zonder lampen

                          Oorspronkelijk geplaatst door zipzop View Post
                          Top heb echt wat aan deze informatie!
                          alleen nog een vraag als ik ga micro kweken en dan met pc ventilator ruik ik dan geen wietlucht? En met spaar lampen kost dat niet veel geld kwa energiekosten? Buiten kweken is namelijk niet echt een optie ivb met buren die moelijk doen
                          een spaarlamp, de naam zegt het al daarmee bespaar je flink wat stroom.
                          Bijvoorbeeld een spaarlamp, CFL bij action kost ongeveer 3 euri en gebruikt maar 24watt en geeft 1460lumen aan je plantje.
                          2/3 stuks en je hebt een zee aan licht wat erg weinig stroom kost.

                          Of een TL bakje met 4 buizen d'r in x 18watt cool white kosten een tientje op marktplaats compleet.

                          Tneon buisjes zijn ook stroombesparend met grote lichtopbrengst en desnoods led verlichting, 2x een bouwlampje met daglicht 20 watt.

                          Al die spaarlampen kan je lekker dicht op de planten hangen, ze worden niet heet.

                          Als je geen wietlucht wilt ruiken dan heb je een goede koolstof filter nodig om de lucht te filteren.
                          Buiten kweken kan prima zolang de wind niet naar lastige buren waait. Of je zou een geurrilla plekje moeten zoeken.

                          Comment


                            #14
                            Re: wiet kweken zonder lampen

                            hoi allemaal hoop dat ik veel leer en andere later ook wijzer kan maken ff vraag tl bak hoe groot voor stekken te maken en hoeveel wat en kleur t neon

                            Comment


                              #15
                              Re: wiet kweken zonder lampen

                              Oorspronkelijk geplaatst door drieling View Post
                              hoi allemaal hoop dat ik veel leer en andere later ook wijzer kan maken ff vraag tl bak hoe groot voor stekken te maken en hoeveel wat en kleur t neon
                              Hoe groot je een TL bak wilt hebben is aan jou.
                              Je kan een bak van 60x60 nemen of een smalle lange bak die je in diverse maten hebt of 2 bakken van 60x60 of wat dan ook.
                              TL bakken zijn ook zeer eenvoudig op te hangen meestal of je kan ze op een flinke kweekbak leggen als deksel net als bij een aquarium.
                              Kijk ff rond op marktplaats, ze kosten echt geen drol die bakken.. Stekker in het contact en draaien maar.
                              Kleur coolwhite, sowieso voor groei een koude kleur pakken. Voor bloei mag je een zachtere kleur gebruiken.

                              Meer watt is meestal meer licht, meer lumen, meer opbrengst na betere groei en bloei.

                              Comment

                              Bezig...
                              X