Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

    Korting op 420shop
    Beste leden


    Ik heb een Secret Jardin Led kweektent gehaald met de afmeting 90x90x170
    Nou was het opzetten van de tent en aansluiten van de lamp uiteraard een eitje.
    Totdat ik bij aansluiten van de filter/fan kwam.
    Ik weet dus totaal niet hoe hij werkt of aangesluiten wordt, elektrisch, passief etc.
    Het betreft de koolstof filter zelf, een kleine losse fan (buis zuiger ?!) met geen schijnbare ingang voor stroom of dergelijke ), luchtslang en een elektra kabel met 2 open eindes.
    De Led lamp heeft ventilatie van zichzelf en nu mijn zaadjes pas ontkiemd zijn is mijn filter nog niet echt nodig maar binnenkort dus wel.
    Ik heb de meest logische aansluiting gedaan en dat is de luchtslang op de fan, die vastgetaped aan elkaar.
    En vervolgens past die op de filter zelf. Het hele geheel lijkt dan ok alleen weet ik niet echt het nut van de fan aangezien hij niet draait etc.
    Kwa luchtvochtigheid en temp loopt alles nu goed.
    Ik zal foto's van de setup erbij zetten.


    Hoofdvraag: Is de setup zo goed, zoniet hoe kan ik alles het best aansluiten ?


    Ik hoop dat iemand me kan helpen !?!!


    Sincerely


    A beginning grower.

    IMG_3775.jpgIMG_3776.jpgIMG_3774.jpgIMG_3777.jpg

    #2
    Re: Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

    Filtertje motortje slang,dat doe je goed,als je nu dat snoer aansluit op je motortje,moet als het goed is ,er wind uit de slang gaan komen.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Re: Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

      Ah Oke.. Moet ik daarvoor die fan uit elkaar halen ? ..
      Want het zo aansluiten gaat niet.. Eerst de achterkant van de fan eraf, om zo vervolgens die 2 stroomkabels aan te sluiten ?

      Comment


        #4
        Re: Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

        De fan hoort uiteraard wel te draaien. De electra aansluiting zal wel goed verstopt zijn, maar weet zeker dat het ergens zit. Als ik zo op de foto kijk heb je de luchtslang met tape op de koolstoffilter? Volgens mij heb je de flens op de fan gezet, die hoort op de koolstoffilter. De fan die je hebt doe je binnen in de luchtslang. En dan zet je de luchtslang op de flens van de koolstoffilter, die maak je vast met een slangklem. En vervolgens de fan een stukje verder in de luchtslang, en deze zet je ook vast met 2 slangklemmen.

        Zaten er geen slangklemmen bij?
        [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

        Comment


          #5
          Re: Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

          Hmm ok dan zal ik toch ffe goed moeten kijken naar de fan ja.
          Die flens ( zwarte ding met 3 gaten als ik t goed heb ) gaat inderdaar op me filter alleen blijft hij niet goed zitten.. beetje raar.
          Er zaten trouwens geen slangklemmen bij nee.. vondt ik persoonlijk wel een beetje jammer.
          Ik zal het ffe proberen met de info en hopelijk lukt het.
          Thanks guys (Y'

          Comment


            #6
            Re: Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

            kheb er niet heel veel verstand van maar dat ziet eruit als een verkeerde fan. lijkt meer op een inlaat fan dan een afzuiger...
            Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

            Comment


              #7
              Re: Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

              die fannetjes zijn nieuw,is voor kleine filtertjes,niks mis mee
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #8
                Re: Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

                sja vraag me af of hij genoeg capaciteit heeft. Maar dan moet ie eerst draaien iig

                Zou wel paar slangklemmen halen bij de bouwmarkt. Met tape, grote kans op geurlekken.

                En die flens (idd zwarte dinges) die kun je er niet opklikken en dan stukje draaien? Dan zit ie vast toch?
                [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                Comment


                  #9
                  Re: Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

                  Ja over de capaciteit denk ik wel dat ie genoeg heeft.. Heb een LED 450 watt hangen met van die fans erin.
                  En die flens draait wel ja maar klikt niet goed vast.. Maar zal het nu ffe dubbelchecken.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Succes ! Ik heb de fan ffe opengedraait van achter en jawel .. kon daar de stroom aansluiten, dus de fan werkt gelukkig.
                  Nou zit ik met nog een "probleem".
                  Ik weet nou niet of de fan als afzuiger werkt of juist voor frisse lucht moet zorgen.
                  De fan past namelijk precies op in flens maar dan blaast hij lucht het filter in, En weet dus niet of dat de bedoeling is ?! ( Noob i know )
                  Andersom ( lucht naar buiten/afvoeren) past hij namelijk niet..

                  Any anwsers ?

                  Comment


                    #10
                    Re: Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

                    zoals je het uitlegt lijkt me eerste aanname nog steeds juist...

                    maar als die flens precies past op je filter(dus dat het zo hoort) dan is het dus toch op mekaar afgestemd.

                    beste wat je kan doen is de leverancier bellen en vragen voor uitleg..?


                    maar om ff een antwoord te gokken:

                    je filter buiten je hok plaatsen en de lucht vanaf je tent daar doorheen blazen...


                    de weg van de lucht is dan: via een inlaat(rooster/gat onderin je tent)>je tent in>wordt opgezogen naar>uitlaat(tent uit) via buis met aan eind, je fan+filter
                    Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

                    Comment


                      #11
                      Re: Probleem met filter/fan aansluiten HELP >?!?!?!

                      Stuk plaat op je dak leggen en daar de ventilator aan vast schroeven als die niet past op je filter.

                      Comment

                      Bezig...
                      X