Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

    Gisteren de dames weer ff bekeken en kwam tot de conclusie dat de geelere bladeren zich concentreren recht onder de brandende lamp. Waarschijnlijk teveel directe straling o.I. d. Heb de lamp een paar cm hoger gehangen en omgedraaid. Dus niet ondersteboven (om de grapjassen voor te zijn!) Maar ipv fitting links nu rechts in het hok. Even aankijken of de dames herstellen. Teveel van iets is nooit goed. Dames beetje terug geduwd en helaas voor sommige dames knikte een paar nekjes maar dat hoort erbij. Tevens water gegeven en nu ga ik weer zitten en de dames liefdevol toespreken.

    Green Greetz.

    Comment


      #62
      Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

      Tijd voor een foto momentje. Zoals je misschien kunt zien zie je in het midden een vergelijk. Daarboven hing de bulba, deze hangt nu aan de andere kant. Ff aankijken of ze bijkomen en anders wat minder oogst.
      20160503_200226.jpg
      20160503_200213.jpg
      20160503_200219.jpg
      Last edited by BigR; 3 May 2016, 20:17.

      Comment


        #63

        Comment


          #64
          Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

          60x60x180 mag wel 185 m3 zijn. Kan je je schuur ventileren? Raam open,deur open, zwenkventilator in de schuur ? Op de foto's te zien heb je wel duidelijk een probleem met de warmte. Draai je 's nachts ? Geen ijskoud water geven nu. Suc6 gr JB
          Keep em green

          Comment


            #65
            Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

            Hoi JB, ik ga/moet er nog een ventilator bij inbouwen. Heb natuurlijk weer het e.e.a. gelezen en de simpele regel van de wijze mannen op Google en op jd is : afzuigcapaciteit/m3 = wattage hps. Dus 250 hps = 250 m3 afzuiging/hr. 500=500 etc.. ik kan een deur open zetten, tuin is afgesloten maar probleem is dat de zon er met opgaan opschiet , dan de hele dag erop brand totaan ondergaan toe. In de winter ideaal maar nu dus niet. Ik draai s'nachts, voor de stroom en juist ook voor de temperatuur. De deur van de schuur kan ik vrij onbelemmerd openzetten maar mijn dochter is ook een halve week per 2 weken bij me dus dan moet het redelijk verborgen worden. Laat staan komend weekend met die mooie buiten temperatuur, heb dan het eerste tiener feestje van mijn dochter lekker in de tuin met visite terwijl ik weet dat mijn dames in de sauna MOETEN zitten. Zondag ook de hele dag weg, hou een beetje mijn hart vast. Zeker toen ik net in het hok kweek, ik had 1 slappe dame en alle dames waren droog, gisteren 360 ml per pot gegeven. Dat is natuurlijk logisch gezien de extreme temperatuur en het vermogen van de plant om zich zoveel mogelijk aan te passen hieraan maar heb er ff genoeg van. Kreeg het heldere idee omdat ik een evsa heb de laagste stand op te zetten (150 ipv 250 watt) dus minder binnen warmte, heb de lamp weer hoger gehangen op ongeveer 50 cm en ben van plan om de dames nu even smorgens en savonds bij te wateren. Ik hoop dat ze hier van bij komen (geen stress herma's hopelijk) en bestel een nieuwe afzuiging erbij. Ik kies bewust voor 1 extra afzuiging erbij (totaal dus 2 dan) omdat dit vanuit kosten aspect het goedkoopste is en ik er 1 in de winter dan kan uitzetten en dan minder hoef bij te warmen door de warmte van de hps. Ga zo lekker maffen en dromen dat mijn slappe dame morgen weer een frisse blom is.

            Wordt vervolgd

            Comment


              #66
              Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

              De slappe dame is 99 % r.i.p. heeft zich niet tot weinig herstelt en zoals het eruit ziet zal ze plaats moeten maken voor de rest. Helaas maar niet getreurd, is weer een goede les.

              Comment


                #67
                Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

                Comment


                  #68
                  Last edited by BigR; 8 May 2016, 00:20.

                  Comment


                    #69
                    Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

                    Als ik het zo lees, en je wil in de zomer blijven draaien , Dan heb je verse lucht nodig van buiten je schuur. Aan de schaduwzijde van je schuur een opening maken om vanuit daar verse, koelere lucht aan te zuigen. Dit aan de onderkant van je hok inbrengen en aan de bovenkant je afzuiging. je afzuiging kan je ook naar buiten toe laten blazen ipv in de schuur. Waar een wil is , is wiet. Plantje in de tuin is ook leuk neem je een duckplantje. Die vallen niet zo op . Enjoy. Gr JB
                    Keep em green

                    Comment


                      #70
                      Last edited by BigR; 8 May 2016, 11:30.

                      Comment


                        #71
                        Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

                        Temperatuur is nu onder controle. Hps draait weer op max vermogen (250w ) . Heb er een extra afzuiging bij geplaatst van 300m3/hr dus totale capaciteit nu 400m3/hr. Ding maakt wel enige db maar is buiten de schuur niet hoorbaar, alleen bij mijn deur met glas een beetje maar dat zit in de binnenzijde van de tuin. Heb nu de grote afzuiging gekoppeld aan de tijdschakelaar van de lamp en de kleine afzuiging draait 24 hr. Als de omgevingstemperatuur weer stijgt gaat de grote ook op 24 hr i.p.v. 12 hr

                        Comment


                          #72
                          Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

                          we kijken mee,a;;es gaat goed man,...

                          Comment


                            #73
                            Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

                            De dames die bladverkleuring hadden door de te hoge temperaturen zijn zich goed aan het herstellen. Helaas heb ik een afvaller. R.I.P. maar voor de rest mooi he .20160512_191837.jpg
                            20160512_191842.jpg
                            20160512_191854.jpg
                            20160512_191917.jpg
                            R.I.P. schat

                            Comment


                              #74
                              20160516_192709.jpg
                              20160516_192714.jpg
                              En nu een benen foto��
                              20160516_192726.jpg

                              Comment


                                #75
                                Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

                                Ik denk dat je een klimaat probleem hebt ze overvoed en onregelmatig water geeft.

                                Comment

                                Bezig...
                                X