Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 3 auto's buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

    Ziet er wel heel somber uit. Echter, onkruid blijft onkruid, liefde blijft liefde. Veel liefde geven en afwachten wellicht... Snap Tjirp zijn visie ook wel trouwens, maar ach, als ze niet in de weg staat..
    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

    Comment


      Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

      Als je de zwarte bonenluis haar gang laat gaan is deze ten dode opgeschreven.

      Comment


        Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

        Hallo iedereen, weer even een update:
        - die zwaar verminkte plant heb ik gewoon weggegooid want daar viel niks meer mee te doen. Zat vol met allerhande beestjes.. Jammer maar helaas

        - nu zit mijn laatste AF (in de bloeifase) ook weer onder de beestjes. Ik weer echt niet hoe het komt [emoji52] Ik zie al sowieso bladluis, en dan nog iets pluisachtig...? Ik heb al het truukje met look geprobeerd, ook heb ik al eens de onderkant van de bladeren met groene spiritus behandeld,.. niets lijkt te helpen.

        Het is met beide planten zo begonnen:
        In de groeifase mooie donkergroene bladeren met gele diffuse vlekken en sporen (sprint, trips,...)? Zie foto's eerder in de post. Dit lijkt op het eerste zicht niet zo erg, maar later in de bloeifase gaan deze bladeren volledig verdorren en vallen ze af. In deze fase komt er dan enorm veel bladluis onderaan de bladeren en nog ander gespuis... Hoe kan ik dit allemaal voorkomen?

        Hieronder enkele foto's

        Comment


          Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

          Ik zie veel lege huidjes van luizen op je plant liggen dit betekend dus dat die luizen daar all een hele tijd wonen en al meermaals verveld zijn.

          Ik schreef al eerder:"als je niks aan die zwarte bonenluis doet is de plant ten dode opgeschreven".

          Zwarte bonenluis bestrijdt je gewoon met water en groene zeep, eventueel wat spiritus erbij. Los een lepel groene zeep op in 10 liter lauw water eventueel een dopje spiritus erbij. Dan zet je die emmer eerst koel zodat het water weer koud kan worden. Luizen haten koud water.

          Met dit koude zeepwater spuit je dan de bonenluizen in en van de plant af. Als tip, knip het aanzuigrietje van een plantenpuit geheel af en gebruik de spuit op de kop. Zo kan je gemakkelijk ook aan de onderkant van het blad spuiten.

          Deze behandeling herhaal je een aantal dagen achter elkaar tot alle bonenluizen verdwenen zijn.

          Wat er verder nog op de plant rondkruipt blijft giswerk zonder duidelijke foto van beest en of de schade die het veroorzaakt.

          Maargoed aan die lege huidjes zie ik dus dat je niet echt actief die luizen hebt bestreden.

          Comment


            Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

            Hey Flintstoned. Thanks voor je reply. Die bonenluis heb ik gewoon weggegooid, viel niks meer mee te doen. Dit is een andere plant (die toen nog jonger was), maar dus met hetzelfde probleem te maken heeft, zij het in een minder erge vorm
            Ok ik zal dit zo snel mogelijk doen zoals je het zegt! Groeten M

            Comment


            • Jonkobolongo
              Jonkobolongo commented
              Editing a comment
              Spuit het met volle melk die bladluis, 1x perdag, 3x
          Bezig...
          X