Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 3 auto's buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

    Je kan ze zo voorzichtig als je wil verplaatsen maar de stress komt door het veranderde lichtaanbod. Niet door het verplaatsen zelf.

    Comment


      #47
      Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

      Vind dit wel een dingetje en ben het er ook niet helemaal mee eens , een plakkertje op de zuidkant van je pot zodat je hem nooit draait.
      Als je plant van zon naar zon verplaatst (links in de tuin naar rechts in de tuin ) en je houd de plant in dezelfde positie lijkt mij hier toch niks aan de hand
      Of als je ze onder een doorzichtig afdak plaatst in dezelfde tuin zelfde positie omdat het regent lijkt me hier ook niks aan de hand

      Ga je je plantjes binnen zetten, in huis of schuur kan ik me voorstellen dat de plant hier wat stress van kan ondervinden omdat dan het licht wel verranderd
      Nadeel van slepen met je potten is wel : dat de kans groot is dat je een onhandig moment heb en je plant sloopt door bv een tak af te breken tijdens het verplaatsen

      Comment


        #48
        Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

        Ik vroeg me ook al af of enkel verplaatsen stressvol is, kon het me niet voorstellen, ik heb mijn planten bij lage temps en slechr weer in een tomatenkas en bij goed weer erbuiten, lijkt me geen probleem, pot in zelfde directie.

        Comment


          #49
          Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

          Goed om te weten dat het uitmaakt naar wel richting je potten staan. Had ik tot nu toe geen belang aan gehecht! Dank u voor de tip. Gr

          Comment


            #50
            Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

            Hier nog een foto van de mooiste top. Tot nu toe gaat alles goed. Enkel de onderste bladeren beginnen geel te worden.. Dit is toch nog te vroeg he?

            Comment


              #51
              Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

              Ik heb met een vergrootglas geprobeerd om de trichomen in beeld te brengen. Die lijken mij nog mooi wit, terwijl de haartjes soms als bruin beginnen zien [emoji1]

              Ze staan nu zo'n 4 weken in bloei. Hoelang zouden deze planten nog nodig hebben? Afhankelijk daarvan ga ik dan binnenkort stoppen met bloei voeding te geven...

              Dank voor de hulp!!!

              Foto's: eerste foto's zijn van de hoofdtop, laatste foto is van een zijtopje

              Comment


                #52
                Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                Week of 4, lastig te zeggen nog. Nu is er nog niks goed iig, die haren moet je niet naar kijken.

                Comment


                  #53
                  Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                  Oke. Ik ga denk ik deze week af en toe nog wat bloei voeding geven en daarna enkel water. Heb me ook net een 60x microscoopje besteld voor de trichomen We zullen zien wat het geeft! Thx

                  Comment


                    #54
                    Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                    Mooie foto's van die trichromen
                    Groene vingers

                    Comment


                      #55
                      Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                      Haha ja inderdaad.. Met dat 10x vergrootglas kom ik niet zo ver [emoji16]nu wachten op die 60x microscoop [emoji1]

                      Comment


                        #56
                        Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                        Wat een weer [emoji20][emoji20][emoji20]
                        Ik heb de planten vandaag onder een zeil gezet buiten, maar toch zijn ze goed nat geworden... Ik heb ze hier nu op de vensterbank staan met de verwarming aan en een raam open voor frisse licht zodat ik hopelijk geen toprot krijg...

                        Ik lees overal dat de schimmelsporen van Botyris zich op oud plantenmateriaal zet. Ik heb enkele dode bladeren aan m'n plant hangen. Knip ik deze er best af? Zoja, moet ik dat wondje dan best met iets inwrijven?

                        Thx


                        Comment


                          #57
                          Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                          Hoi belga
                          Je blaadjes vallen er vanzelf af en dan kan je ze gewoon weghalen
                          Het plantje had je beter gewoon buiten laten staan

                          Comment


                            #58
                            Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                            Ik kan ze weer buiten zetten maar waarom laat ik ze best buiten? deze nacht wordt het 10 graden en heel vochtig. Is dat niet perfect om toprot te krijgen?

                            Ivm de blaadjes: gewoon afknippen aan het steeltje net waar de bladvorming begint?

                            Comment


                              #59
                              Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                              Zo op de vensterbank boven de verwarming (die aan staat ) achter dubbelglas is nou niet een optimale positie als ze van buiten komen daar krijgen ze dan weer wel stress van.
                              Wees niet bang voor rot hou het gewoon in de gaten , dat krijgen we er jou eenmaal gratis bij

                              Comment


                                #60
                                Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                                Mmhh ja, daar heb je een punt ga ze straks na de ergste regenbui weer buiten zetten en de verwarming afzetten om het grote temperatuurverschil te vermijden [emoji57] dank voor de tip!

                                Comment

                                Bezig...
                                X