Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

    Korting op 420shop
    Hi Allemaal,

    Ik heb een voorgroei hok gebouwd voor mijn buitenplantjes en al veel informatie gekregen inmiddels. Nu zou ik graag het volgende willen bespreken met jullie:

    Ik wil mijn nieuwe kweektent in gebruik gaan nemen voor binnenkweek (1.20x1.20x200cm).




    Dit is de complete setup van de box + materialen welke ik heb:

    1.GROWBOX BOX combine MAMMOTH LITE
    120x120x200 CM
    2 Complete LAMP 600W HPS Reflector 2x
    COOLTUBE 125 / 490mm and bulb
    PHYTOLITE BLOOM EXTREME 600W 90000 lm DUAL
    3. The carbon filter ODORSOK 475m3h fi 125
    4 WENTYLATRO CHANNEL VENTS 2 RACE 220 / 280m3h 29/36 dB A
    5 FLEX Pipe FI 125 2.5MB
    6. fertilizers CANNA:
    VEGA 1L - fertilizer to increase
    FLORES 1L- fertilizer for flowering
    PK 13/14 0,25L- addition to flowering
    7 Electronic timer Weekly
    8 thermometer with probe tem. and humidity GROWBOXIE
    9 .Doniczka squares 25x25 H = 26 11L 9units
    10. cord with plug 1.5 mb fan
    11. Stretch Ventilation silver 48 / 5m connections to the ventilation 1pc
    12. Chain for suspending the HPS lamps 2X + 1 mb hooks "S '' 4szt
    13. Scissors spring to plant / leaves HORTICUT 1pc


    Mijn vraag aan jullie is voornamelijk of het verstandig is om in deze tent 2 x de 600W HPS te hangen?

    Zo ja, moet ik dan:
    - een extra ventilator aanschaffen of valt het mee met de hitte
    - kan ik beide lampen nog steeds op 50 CM afstand hangen, of moet dit hoger zijn vanwege de 2 lampen (hitte)


    Ook zou ik graag willen weten wat verstandiger is om zoveel mogelijk te kunnen oogsten.
    Licht=gewicht, dus las ik veel over mensen die 500 gr van een plant af halen.
    Duurt dit in zijn geheel langer, of heeft dit een zelfde periode als dat ik er 10 in de tent zet.



    Als iemand overige tips heeft, laat het me weten. Dit word zeer gewaardeerd. Uiteraard komt er een kweekverslag van + foto's.



    Thanks voor de reacties alvast
    Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
    Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

    #2
    Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

    Neen. De zoveelste die met die vraag komt overigens. Effe checken wat ik daar antwoordde. Ahja, ook neen. Zou het dan toch?

    Als ge uw ruimte effectief optimaal wil benutten, zelfde 600 maar met gavita evsa in een halfpipe scrog. En wegblijven van cooltubes die kostbaar licht wegnemen.

    Comment


      #3
      Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

      Als je er 1 plant in zet kun je er inderdaad 500gr per plant afhalen.

      600W is voor 120x120
      Daar zet je 9 of 16 plantjes in.
      Bij een eerste kweekje haal je daar misschien 300 gram uit, meer kan ook, als je groene vingers hebt en jezelf goed inleest voor je begint.

      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

        En nog even ter aanvulling van QnQ die 300 gram is totaal
        en niet per plant!

        Succes met je eerste kweek in je tent!

        Comment


          #5
          Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

          Thanks allemaal!

          Dus, geen cooltube gebruiken is het advies.. helaas heb ik deze lampen al aangeschaft, dus zal ik hiermee gaan werken..
          Wellicht zal ik er 9 in gaan zetten in 11L potten.

          Maar is deze oogst is ook haalbaar met AF in de tent (met 9 planten. Ik lees op de bijsluiter van royalqueenseeds dat Northern light blue auto bijvoorbeeld 80gr per plant moet kunnen aanmaken, kan ik dan nog steeds uitgaan van 0.5 gr per W?
          Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
          Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

          Comment


            #6
            Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

            zaad fabrikanten overdrijven altijd graag
            sigpic
            LED there be light

            Comment


              #7
              Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

              Nee. Autoflowers zijn voor buiten.

              Aah, een rondje cooltube theorie & praktijk.

              Het glas van cooltubes houdt inderdaad een paar procent licht tegen, maar omdat het een cooltube is, kan (moet) deze ook dichter op de planten.
              600W met cooltube kan makkelijk op 50cm.
              En die 10cm dichterbij levert onderaan de streep meer licht op. (licht neemt kwadratisch toe/af met de afstand)

              Het nadeel hiervan is, doordat je de lamp lager hangt, dat het effectief belichtte oppervlak afneemt.
              Zou het oppervlak met een spiegelkap 120x120 zijn, dan is dat met een cooltube die 10cm lager hangt misschien nog 100x100.

              Een ander nadeel van 600W in een cooltube is dat je eigenlijk een aparte afzuiger nodig hebt hiervoor.
              Je maakt een apart circuit, dus met een slang pak je lucht buiten de tent, dan door de afzuiger, en dan blaas je door de cooltube, en dan weer naar buiten de tent.
              Er hoeft geen filter aan, want je pakt geen lucht van binnen de tent.
              Last edited by QnQ; 26 April 2016, 13:10.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Nee. Autoflowers zijn voor buiten.

                Aah, een rondje cooltube theorie & praktijk.

                Het glas van cooltubes houdt inderdaad een paar procent licht tegen, maar omdat het een cooltube is, kan (moet) deze ook dichter op de planten.
                600W met cooltube kan makkelijk op 50cm.
                En die 10cm dichterbij levert onderaan de streep meer licht op. (licht neemt kwadratisch toe/af met de afstand)

                Het nadeel hiervan is, doordat je de lamp lager hangt, dat het effectief belichtte oppervlak afneemt.
                Zou het oppervlak met een spiegelkap 120x120 zijn, dan is dat met een cooltube die 10cm lager hangt misschien nog 100x100.

                Een ander nadeel van 600W in een cooltube is dat je eigenlijk een aparte afzuiger nodig hebt hiervoor.
                Je maakt een apart circuit, dus met een slang pak je lucht buiten de tent, dan door de afzuiger, en dan blaas je door de cooltube, en dan weer naar buiten de tent.
                Er hoeft geen filter aan, want je pakt geen lucht van binnen de tent.

                Thanks QnQ, zeer nuttige informatie!!! Zal dit weekend wat foto's maken wanneer ik de tent in gebruik heb genomen.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Zijn er nog andere tips voor optimale prestaties?

                Vind hier de link waar ik mijn zaadjes haal. Misschien dat iemand een tip heeft welke ik het beste kan pakken en hoeveel voor deze eerste kweek in de tent. (aangezien autoflowers dus geen optie is, en dus ook de 5 nieuwe die nu aan het voorgroeien zijn naar buiten gaan).

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                PS:

                De 3 Norhern light blue auto doen het goed buiten momenteel.
                De andere 5 die momenteel voorgroeien voor buiten zijn 3 pakistan ryders en 2 royal bluematics (zie foto hieronder)

                13082001_1120477811308360_199486151_n.jpg13090217_1120477797975028_981424431_n.jpg
                Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                Comment


                  #9
                  Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

                  hoezo zijn autoflowers niet voor indoor?
                  heb er zelf 11 staan in bloei ook in een 120x120

                  je kon ook je grond mixen met wat perliet, maar daar is het al telaat voor.
                  Last edited by colldor200; 26 April 2016, 14:11.

                  Comment


                    #10
                    Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

                    Oorspronkelijk geplaatst door colldor200 View Post
                    hoezo zijn autoflowers niet voor indoor?
                    heb er zelf 11 staan in bloei ook in een 120x120

                    je kon ook je grond mixen met wat perliet, maar daar is het al telaat voor.

                    Ik lees inderdaad ook dat ze over het algemeen voor indoor en outdoor zijn, alleen lagere opbrengst hebben.
                    Deze autoflowers gaan naar buiten toe van de week, aangezien ik me heb laten vertellen dat voorgroeien onder TL nutteloos is als ze buiten komen te staan. Ze zouden beter onder een lichtsoort kunnen blijven, zodat ze minder stressen.

                    Kun je me meer vertellen over jou autoflower binnen kweek?
                    Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                    Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                    Comment


                      #11
                      Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post

                      Het nadeel hiervan is, doordat je de lamp lager hangt, dat het effectief belichtte oppervlak afneemt.
                      Zou het oppervlak met een spiegelkap 120x120 zijn, dan is dat met een cooltube die 10cm lager hangt misschien nog 100x100.
                      Ik heb wat liggen prullen met mijn gavita in mijn laatste ronde. Verhuisd van 120x120 naar zelfgemaakte 140x140 tent. Die gavita kon ik op 600 watt laten zakken tot 35 cm en voor zover ik kon testen belichtte die de 140 nog steeds vrij ok. Volgend jaar meer daaroven, heb ze na een week terug verhuisd.
                      Maar ik ben er nu wel van overtuigd dat ik betere resultaten kan halen met mijn gavita op 500 watt dan een gewone vsa op 600. Het is de investering meer dan waard. De e-serie dan, met de ballast aan de kap vastgemaakt.

                      Je kan autoflowers indoor zetten, maar het rendeert niet. Hoe je ruimte binnen optimaal benutten, dan ga ie geen autoflowers zetten he. Scroggen, scroggen en nog is scroggen.
                      Het is ni omdat je twee lampen koopt dat je die alletwee moet ophangen. Doet meer kwaad dan goed. Hou die tweede dan als reserve. Oh en royal queen is nu niet meteen de meest betrouwbare breeder. Google royal queen en herma en je weet genoeg.

                      Comment


                        #12
                        Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

                        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                        Ik heb wat liggen prullen met mijn gavita in mijn laatste ronde. Verhuisd van 120x120 naar zelfgemaakte 140x140 tent. Die gavita kon ik op 600 watt laten zakken tot 35 cm en voor zover ik kon testen belichtte die de 140 nog steeds vrij ok. Volgend jaar meer daaroven, heb ze na een week terug verhuisd.
                        Maar ik ben er nu wel van overtuigd dat ik betere resultaten kan halen met mijn gavita op 500 watt dan een gewone vsa op 600. Het is de investering meer dan waard. De e-serie dan, met de ballast aan de kap vastgemaakt.

                        Je kan autoflowers indoor zetten, maar het rendeert niet. Hoe je ruimte binnen optimaal benutten, dan ga ie geen autoflowers zetten he. Scroggen, scroggen en nog is scroggen.
                        Het is ni omdat je twee lampen koopt dat je die alletwee moet ophangen. Doet meer kwaad dan goed. Hou die tweede dan als reserve. Oh en royal queen is nu niet meteen de meest betrouwbare breeder. Google royal queen en herma en je weet genoeg.

                        Thanks voor deze informatie. Zal inderdaad even googlen. Ze hebben meerdere producenten waar ik ook even onderzoek naar zal gaan doen.
                        Mocht iemand op de bovenstaande website hebben gekeken en een soort aanbevelen, hoor ik het graag.

                        Ik zal de volgende kweek geheel op adviezen van jullie doen om te kijken hoeveel dit scheelt met de aankomende oogst

                        Voor nu, dus gewoon de 600watt op 50 CM hangen met de Cool tube, en zorgen dat het aantal planten binnen het oppervlak van 1M2 komt te staan.

                        Misschien dan beter om het aantal te verminderen en langer te laten groeien..
                        Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                        Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                        Comment


                          #13
                          Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

                          Ok, ik heb dus jullie advies grootendeels opgevolgd.
                          Ik heb het pakket terug gestuurd en een ander pakket samengesteld en binnen gekregen.

                          Heb nu twee tentjes van 90x90x180 van Mammoth met de volgende samenstelling:

                          Lighting:
                          1 piece. Lamp / Bulb 600W HPS GIB (flowering)
                          1 piece. Power system HPS and MH 600W PRO-VT SYSTEM
                          1 piece. Reflector / reflector 50X50 (slot and accessories included)
                          1 piece. Power cord with plug 1,5m
                          1 piece. Kabel 3x2.5 dlogosci 4m
                          1pc / pair Hangers to adjust the lamp (Easy Rolls)


                          Ventilation:
                          1 piece. Fan TT125 with a capacity of 220-280m3 / h
                          1 piece. Power cord with plug 1,5m
                          1 piece. The carbon filter 125mm, 360-480m3 / h Prima Klima
                          1 piece. 2m cable ventilation aluminum 127mm



                          Dus geen Cooltube meer voor mij.

                          Heb de tenten opgezet en zal straks eens wat foto's online gooien voor jullie.


                          Nu heb ik bij een tent een 400W HPS ipv 2x600 watt. Vind 1000W genoeg om hier op gewone stroom te draaien.

                          Nu heb ik het idee dat het toch aardig warm word in deze tent. Heb de tent van 400 laten draaien een uurtje om te kijken of het allemaal ok draait.



                          Kan iemand mij vertellen, aangezien ik niet het meerendeel niet thuis ben, hoe veilig zo een tent nu werkelijk is wanneer hij compleet dicht geritst is en draaiende op 18/6.
                          Ik heb 6 autoflowers naar binnen gehaald die enkele dagen buiten stonden, omdat deze het niet zo super meer deden. Ga deze toch maar onder de 400W zetten vandaag nog.


                          Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                          Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                          Comment


                            #14
                            Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

                            1 tentje is al actief nu met de 400W HPS.
                            Heb een actieve ventilator bij gehaald voor de inkomende lucht. Nu is de temperatuur prima in de tent.

                            Buiten deden deze autoflowers het niet al te best, had een van deze al een week buiten staan en de rest 3 dagen. Zaten slakken op de pot en de bak lag vol met slakkenslijm. Heb ze dus voorzichtig overgepot (wat normaal niet verstandig is met autoflowers) en in de tent gezet.


                            Lamp laten zakken naar 50 CM van de plantjes, en 400ML per pot water gegeven, aangezien de nieuwe aarde vrij droog was.
                            Nu om de twee dagen rond de 200/300 ML erbij en kijken hoe ze doorgroeien.

                            Hopelijk is het nog niet te laat voor de plantjes, en hebben ze niet teveel vertraging opgelopen of teveel stress gehad.

                            Lamp op 18/6 ingesteld en de ventilatie 24/7 draaiende.


                            Iemand nog tips om de planten zo gezond mogelijk te houden. (eventuele voeding etc).


                            Thanks alvast!


                            13115743_1534835060156241_1133715345_n.jpg13115837_1534835043489576_1007169560_n.jpg13140949_1534834996822914_1377304380_n.jpg
                            Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                            Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                            Comment


                              #15
                              Re: 1.20x120 Kweekruimte optimaal benutten

                              Die timer is al niet geschikt voor HPS lampen. Vroeg of laat smelten die contacten door van de piekstroom.
                              Die badkamer afzuigers zijn ook ni gemaakt om 24/24 te draaien. Die zet je best elk uur een kwartier uit.

                              400 ml, dan zet je ze al direct te nat. Zaailingen hebben amper water nodig de eerste twee weken. Best even wat meer info verzamelen alvorens te starten...

                              Snap ook niet dat iemand heden ten dage nog een gewone vsa koopt. Evsa's zijn zoveel makkelijker in gebruik en een stuk betrouwbaarder, veiliger en een hoger redement.

                              Comment

                              Bezig...
                              X