Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nik wil nog eens oogsten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nik wil nog eens oogsten.

    Korting op 420shop
    Helloha iedereen,

    Sorry dat ik zo lang ben weg geweest maar, uhhhh ik ben jullie helemaal geen verantwoording verschuldigd
    Wat ik jullie wel kan zeggen is dat ik weer wat aan het timmeren ben geweest en een leuk hokje heb gebouwd van 90 op 90 ben juist nog aan het wachten op een sensor en dan gaat ie vol.

    Ondertussen is het me hier buiten ook wel wat, de bloei zit er hier al goed in !
    IMG_20160421_120013.jpgIMG_20160428_111130.jpg


    IMG_20160428_111156.jpg Hier staat links op de foto een boom chili die winterhard is dus daar ben ik heel benieuwd naar!

    Vanof mijn kast aan het draaien is komt jullie geliefde plant ook in het verhaal, tot dan.

    Ik kan jullie wel al kwijt dat ik op cocos ga kweken met de gebruikelijke voeding en als topbooster ga ik een bloombastic gebruiken.
    Qua apartuur heb ik een gavita 660 hangen die ik naar 400 ga dimmen voor de groei, natuurlijk word dit veel te heet in mijn kleine hokje dus heb ik een softbox 1500 als afzuiging, hopelijk werkt dit goed;


    Last edited by Nik; 28 April 2016, 20:37.
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

    #2
    Re: Nik wil nog eens oogsten.

    Spannend mooie planten heb je al staan lekker tomaatjes straks
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Nik wil nog eens oogsten.

      Ik plof me hier ook weer neer.
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        #4
        Re: Nik wil nog eens oogsten.

        Leuk Nik dat we weer wat van je mogen mee beleven, succes!
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment


          #5
          Re: Nik wil nog eens oogsten.

          Mooie heester heb je staan daar al lekker groot daar zou ik best een paar stekjes van willen .
          Hoe oud is dat struikje ? Heb deze vorig jaar ook in me tuin geplant alleen groeit ze niet zo hard en is nog maar 50 cm

          Comment


            #6
            Re: Nik wil nog eens oogsten.

            Goedeavond mensen met de groene vingers!

            Leuk dat ik hier alweer wat bekenden tegen het scherm loop.
            Die leuke hard bloeiende heester is een gewone Spirea die ik 2x per jaar scheer met de heggeschaar , vandaar de leuke vorm en talrijke bloemen een stekje mag je er zeker van hebben alleen weet ik niet of dat de moeite is om daar weet ik hoeveel kilometer voor te rijden.
            IMG_20160428_175456.jpg De climatis heeft het ook lekker naar der zin, dit word binnen enkele dagen een roze tapijtje.

            En aangezien ik niet meer kon wachten had ik gisteren al enkele skunkzaden in regenwater te kiemen gelegd, deze late namiddag was alles mooi opengebarsten en lieten ze hun wortel zien.
            Ik heb wat 4liter potten bijeen gezocht ff ontsmet en gelijk volgekipt met cocos substraat van bcuzz (heb tot nu toe nog geen mooiere en betere gevonden) de zaadjes erin gemikt en hun huisje in ! Aangezien een foto veel meer zegt:


            IMG_20160428_192210.jpg Waarom ik 2 soorten potten heb gebruikt de rechthoekige ietsjes hoger dan de andere? Omdat ik niks beters heb, ik doe het met wat ik nog heb... je gaat wel gelijk verschil in vorm en groei zien denk ik.
            Om dezelfde reden hang ik er ook geen mh lamp boven, kheb enkel nog een gavita hps liggen en die ga ik gebruiken.

            IMG_20160428_192143.jpg Hier krijgen ze hun eerste zonnestralen, hopelijk vinden ze snel een weg naar het licht!


            IMG_20160428_180012.jpg Deze kwam ik tegen voor 10 euro en dit wor een leuk buitenscrogg project als je het mij vraagt, maar meer daarover later.






            En als afsluiter 1Ntje om lekker niet meer uit je kop te krijgen

            <sup>


            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

            Comment


              #7
              Re: Nik wil nog eens oogsten.

              Hallo Hierzo,

              Het is ondertussen al weer een weekje of 2 geleden dat de zaden in de potten gingen en gisteren hebben we de dames maar gelijk nieuwe schoenen aangedaan en hun haar wat bijgeknipt!
              Newsflash : 9 van de 10 zaden kwamen boven, 2 daarvan heb ik in de veranda gezet als vergelijk...

              IMG_20160514_124358.jpg deze staat in de veranda IMG_20160514_124220.jpg deze binnen onder de lamp .

              Ik schrok me een hoedje van het verschil en beiden hebben gewoon nog maar 2x kraan water gehad.

              Zoals ik al zei is gisteren alles binnen getopt. sommigen 2 internoden terug anderen maar 1 en ze gelijk in 10 liter potten gedaan.

              IMG_20160514_124244.jpg

              Zoals je ziet gaat vanavond hun eerste dosis met voeding ze niet slecht doen, jammer van de strek in het begin maar ik heb enkel een hps lamp dus was ff zoeken, ben echt mh gewend.
              Nu ff voor de jongens die na 2 weken ook wel willen verpotten!
              kijk goed onder je potten dat je al wortels ziet want anders is het een verloren zaak, als je ze ziet wees heel voorzichtig met over te potten en zorg ervoor dat je medium naar de droge kant is.... hier was het ook wat aan de vroege kant en kantje boordje.

              IMG_20160513_192951.jpg

              Dan nog ff een sfeerfoto van een autoflowertje in de veranda om af te sluiten.

              IMG_20160514_124426.jpg




              Een lekker weekend allemaal!
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                #8
                Re: Nik wil nog eens oogsten.

                Is idd een enorm verschil tussen de 2.

                De plantjes binnen zullen die voeding idd wel waarderen vermoed ik.

                Lekker bezig weer

                Thugz
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #9
                  Re: Nik wil nog eens oogsten.

                  Gaat goed hier zie ik!
                  Veel succes met je kweek nik
                  Ik blijf je volgen
                  Groene vingers

                  Comment


                    #10
                    Re: Nik wil nog eens oogsten.

                    Welcome bird, ik ga over alles nogal snel dus moest je vragen hebben je stelt ze maar man!

                    Vandaag heb ik mijn klokje op 12/12 gezet. Ik ga ze nog 1x toppen en dan laat ik ze doen.

                    Ik heb in de veranda spint op gemerkt en buiten zwarte bonenluis dus dat word roofmijten en lieveheersbeestje halen deze week. Toevallig iemand een idee of roofmijten veel last heeft van extreme onderdruk in een kast?

                    En tot laatste had ik een tijdje geleden een Chiliboom gekregen met heel weinig informatie enkel dat ie tegen vorst kan en uit Mexico komt misschien dat iemand hier wel wat van kent?


                    uploadfromtaptalk1463578206614.jpg

                    Tot later mensen.
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      #11
                      Re: Nik wil nog eens oogsten.

                      Oke ik ben nu al Jaloers Vond die gele potjes zo schattig
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Nik wil nog eens oogsten.

                        He nick

                        Ivm met je chiliboom.
                        Mss kan je hier eens kijken
                        http://www.mooiemoestuin.nl/groentet...swaardigheden/

                        Weet niet of em er tussen staat maar niet geschoten is ook mis.

                        Thugz
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment


                          #13
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                          Comment


                            #14
                            Re: Nik wil nog eens oogsten.

                            Haal die strandlakens en zonnecreme maar boven want de zon is er weer, of bedoelde ik nou net die gieters en watersproeiers?
                            Hmmmzzzzzz ja het zonnetje doet sowieso lekker hier in de tuin, gisteren hebben we een lekker stukje vlees op de bbq gegooit en daar zat ik dan vlees te grillen en naar e tuin te staren en wat zag ik daar allemaal???

                            DSC03931.jpg Zag ik daar de kiwibes waar de slakken wel wat van lusten.
                            Maar tot mijn grote frustratie staat die hier nu het 3de jaar
                            en ik heb nog steeds geen bloei laat staan vruchten.

                            DSC03929.jpg De jeneverbes is ook tot een mooie struik uitgeschoten,
                            maar ook deze draagt maar heel weinig vruchten en zoals elk jaar die verveelende zwarte luizen die op vakantie komen.
                            DSC03933.jpg De eerste witte aarbeien van dit jaar zijn wel een feit...
                            Nu ze nog lekker laten zwellen en dan smullen maar...
                            Ik zou ze graag nog wat extra p & k geven maar ze staan al diepgroen van voeding dat ik toch twijfel dit te doen.
                            Ja nu over naar de minder leuke dingen de ongewenste vakantiegangers, over de meeste maak ik me niet echt zorgen en laar ik de natuur zijn gang gaan maar ik had spint aangetroffen in mijn veranda dus heb ik weer alle trucken bovengehaald van de mooie tip van shief om er takken op te leggen en het spint elke 30 min opzuigen tot een mengeling van netelgier en zeep erop te spuiten tot jajaja je raad het wel roofmijt uit te zetten.
                            Op de gentse floralieen had ik dit jaar een stand van dcm aangetroffen met hun naturetheraphy lijn en daar kon ik dus ook roofmijt bestellen, nu eens kijken of deze meer effect hebben dan de vorige die ik gebruikt heb.

                            DSC03920.jpg De schade van de spint is duidelijk waar te nemen en ik ben vol ongeduld aan het afwachten ik zou toch graag tegen donderdag resultaat zien en dus veel uitgezogen spintmijten zien liggen
                            Ik heb mijn dames effe uit hun slaap moeten ontwaken om deze kleine strijders tussen hun bladeren te hangen, hopelijk kunnen ze overweg met wat onderdruk en gaan ze niet vliegen DSC03917.jpg

                            Ja dit was het zo een beetje voor deze update denk ik, owwww ja mijn kleine veel te vroeg gezaaide
                            autoflower wil nog ff in beeld.

                            DSC03936.jpg

                            Geniet van de zon!
                            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                            Comment


                              #15
                              Re: Nik wil nog eens oogsten.

                              Voor goede bloei is wintersnoei en zomersnoei noodzakelijk om te voorkomen dat de planten als een kluwen van slingerende takken in elkaar vast groeien. Bij de zomersnoei moet het lange lot niet te vroeg worden teruggesnoeid, omdat de plantk snel nieuwe zijscheuten maakr en de vorming van nieuwe zijscheuten het liefst zo lang mogelijk wordt uitgesteld voor een goede bloei en vruchtdracht.

                              De kiwibes bloeit in Nederland eind mei / begin juni. Dan vriest het niet meer maar de uitlopende scheutjes zijn in het voorjaar wel zeer nachtvorstgevoelig.
                              ALs de scheuten bevriezen heb je dus ook geen bloei en vrucht. De plant zelf zal weer uitlopen op slapende ogen. Aangezien slapende ogen normaliter geen bloemknoppen hebben, worden er aan de nieuwe scheuten uit de slapende ogen dus geen vruchten gevormd.


                              Er is tussen de rassen variatie aanwezig in gevoeligheid voor het optreden van beurtjaren (het verschijnsel dat productieve en minder productieve jaren elkaar kunnen afwisselen). Dit verschijnsel komt bij jongere planten het meest tot uitdrukking.

                              SNOEITIJD.
                              Het snoeien van oudere vrouwelijke kiwibesplanten (+ 3 jaar) gebeurt bij voorkeur in de maanden december en januari. Te laat snoeien (februari - maart) heeft sapverlies of bloeden tot gevolg.
                              De mannelijke planten (bestuivers) worden steeds NA de bloei gesnoeid (= einde mei).
                              Jonge kiwibesplanten kan u beter na de bloei in april of mei te snoeien.

                              SNOEITIPS.
                              1) WAAIERVORMIG OMHOOG LEIDEN BIJ DE ZELFBESTUIVENDE KIWIBES 'Issai'.
                              'Issai' mag waaiervormig omhoog gebonden worden zoals frambozen.
                              Bij een plantafstand van 1,25 meter in de rij kan u 4 tot 5 twijgen schuin omhoog binden. (Een plantafstand van 2,5 meter in de rij is ook mogelijk).
                              Het beste vruchthout is tweejarig en groeit opzij van de omhoog geleide takken. Dit vruchthout mag op 6 knoppen ingekort worden, zodat de bessen dikker worden.
                              Meerjarige vruchthout (+3 jaar oud) aan deze verticale takken wordt teruggesnoeid tot op 1 of 2 knoppen, kort bij de verticale tak.
                              Een oude verticaal groeiende tak (met weinig vruchthout) kan volledig vervangen worden door nieuwe takken die beneden ontstaan.

                              2) GEWONE VROUWELIJKE KIWIBESPLANTEN AAN EEN T-BALK.
                              De planten bestaan uit een mooi verticaal geleide stam, horizontale leggers (bovenaan) en lateralen of vruchthout. De takken mogen NIET slingeren rond palen en steundraden.
                              Deze teelt- en snoeiwijze wordt aanbevolen voor de meeste courante kiwibesrassen zoals o.a. 'Ambrosia', 'Weiki', 'Jumbo' en 'Geneva'.
                              Het beste vruchthout is driejarig en groeit opzij aan de lateralen bovenaan.
                              Per plant worden niet meer dan 10 lateralen (vruchttakken) behouden. Vruchttakken van een potlooddikte geven meer vruchten dan dikkere takken.
                              Takken die vruchten hebben gedragen wordt weggesnoeid.
                              Als er te weinig vruchttakken (lateralen) zijn dan worden er enkele bestaande (tweejarige) vruchttakken/lateralen behouden en de afgedragen vruchttakjes worden dan teruggesnoeid en iets ingeknipt.
                              De meeste bloemen worden vanaf de 10de knop aangelegd, zodat u beter geen of weinig vruchttwijgen kan inkorten.

                              Comment

                              Bezig...
                              X