Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nik wil nog eens oogsten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Nik wil nog eens oogsten.

    Hoi Nik, ik schuif ook aan

    Zijn de witte aarbeitjes lekker ? Ik heb er ook over getwijfeld om ze te nemen.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #17
      Re: Nik wil nog eens oogsten.

      Bedankt flint voor de info, toch nog eens filmpje van kijken want ik snoeiwerk die gewoon als mijn frambozen.

      Wees welkom stemma voor elk wat wils hier. Ik heb deze witte aarbeien voor het eerste jaar en de eerste beginnen af te rijpen dus binnen een weekje kan ik zeggen hoe ze smaken.
      De witte bosaarbeien vind ik niet zo verschillend smaken tov de rode dat weet ik wel.

      lekker afsluiten met deze bonsai Acer
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

      Comment


        #18
        DSC03938.jpg Ik hoop dat de vrouwtjes binnen een week toch al echt wat voorbloei gaan vertonen want nu is het zoeken naar een verdwaalde pistel.

        De dames hebben het naar mijn mening aardig naar hun zin en nog plaats zat, dus nog enkele dagen wat bijkomen en dan beginnen consentreren op die aanmaak van pistels.

        DSC03941.jpg Ze staan op hele stevige benen die toch wel mooie vertakkingen maken, ik vind de strek ook goed meevallen ondanks te moeten groeien onder een hps.
        DSC03943.jpg Op de groep foto zie je dat de dames mooi op Een lijn zitten buiten de twee achterste dan.
        En laat ons nu maar hopen op dat goede weertje zodat we weer buiten kunnen gaan spelen.
        Attached Files
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

        Comment


          #19
          Re: Nik wil nog eens oogsten.

          Ziet er goed uit.

          Comment


            #20
            Re: Nik wil nog eens oogsten.

            Mooimooi
            Ziet er idd zeker goed uit.

            Wordt vast een mooi toppenveldje.

            Thugz
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #21
              Re: Nik wil nog eens oogsten.

              Hallo'kes bedankt Thugz en Flint voor de goede hoop en leuke comentaar!
              Nu ging ik eigenlijk een week geleden al een verslagje maken over de dames binnen nu het zonnetje en lekkere weer me verrrassd heeft is het enkel bij foto's maken gebleven, daarom maak ik nu een verslagje over buiten en later dan alles samen over de 89 vierkante centimeter binnen vol lekkers.

              De kerstomaatjes heb ik verplaats van de veranda naar buiten onder een afdakje ze waren lekker gestrekt maar beginnen nu toch weer wat steviger te worden door de anngename wind

              DSC03954.jpg Ik vind het wel wat hebben kerstomaten van bijna 2 meter in potjes van 7l. Ondertussen krijgen ze ook al aardig wat kalium bij de eerste groene tomaten zijn dan ook een feit! DSC03979.jpg
              DSC03965.jpg Deze Jacobsvlinder heeft me ook de hele dag vergezeld, blijf het opmerkelijk vinden een rood met zwarte vlinder uit een zwart met gele rups.



















              En nu we toch gewoon leuke kleurtjes aan het kijken zijn en niet met de dames bezig ik zet er even de pineberry bij.
              Ik vind het hele mooie aarbeien (voor de rode tikkeltjes bestuiven met rode aarbeien) de smaak is iets minder mijn ding, waarschijnlijk gewoon kortsluiting in mijn hersenen die zegt dit smaakt niet als aarbei. DSC03947.jpg
              En nu voor de Hardcore fanaten nog enkele kiekjes van een bijna rijpe autoflower.
              DSC03972.jpg Zoals jullie zien een heel kleine dame met een kleine 5gram op maar aan thc aanmaak mankeerd het ze niet zie je wel.

              Ik weet niet meer van wie het zaad is, maar ik had wel de genetische achtergrond opgeslagen.
              De auto kant was :
              nl x mexican ruderalis x bonkers

              de andere kant :
              (haze x skunk1) x(haze x nl5)
              DSC03982.jpg
              DSC03975.jpg Maar nu komt ie, omdat niet alles zo lekker kan gaan merk heb ik wat rot opgemerkt ( niet dat ik me echt zorgen maak dat dit gaat uitbreiden)
              De toppen zijn heel fluffy en open, ze staat continu onder een afdakje dus ik sta echt perplex!
              DSC03974.jpg
              Dus nu moet ik eigenlijk wel besluiten dat ik het jammer vind dat ik naar haar niet heb omgekeken en haar niet nu had geplant, maarja ik ga ze hopelijk toch eens kunnen proeven.
              Dit was em zo wel weer en met het indoor gedeelte gaat niet zo lang op zich laten wachten.
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                #22
                Re: Nik wil nog eens oogsten.

                Eenen goede middag allen,

                Nu gaan we het eens hebben over de dametjes binnen, allereerst moet ik heel eerlijk zijn en zeggen dat ik te zeinig tijd met hen spendeer.
                IK had ze zoals ik vroeger deed beter moeten bijhouden, met wat t buigen en knakken en de nodige touwtjes alles mooi op 1 hoogte houden...
                Ook had ik jonge scheuten vanonder aan de stam vroeger moeten wegknippen (in mijn kleine hokje vind ik dat verloren energie.

                Nu de fotos, laten we starten met een dikke week geleden.

                DSC03959.jpg Dit was de day after ik alles op een zelfde hoogte had terug gebonden.
                Hopeloos dus, ik had wel het een en ander vastgebonden maar echt niet genoeg en te lang mee gewacht...

                voor de rest vind ik ze het wel naar behoren doen.
                DSC03962.jpg De Bloei is er goed ingekomen, Hopelijk staan ze niet te dicht op elkaar.
                Ze drinken als gek en krijgen nu een halve liter per dag.

                Hopelijk gaat al deze energie naar de toppen in wording...
                Ondertussen zijn we al een stuk verder en ik heb geen klagen...

                DSC03988.jpg Zoals je ziet zijn nog heel wat van de krengen beginnen strekken.
                Dit deels door de sativa genen maar vooral doordat ze te dicht stonden

                Ondertussen zitten we aan 3liter per 2 dagen bij de dames.
                Op deze foto heb ik eens 4 dagen gewacht en ze waren volldig uitgedroogd, weten ze ook eens hoe gelukkig ze zich hier mogen prijzen.
                DSC03985.jpg Overal komen er mooie bloemen, hier hou ik nu echt van.
                Misschien iemand die me kan zeggen wat het roest aan het grote blad is... Zou dit kunnen zijn van chloor?


                Dit was em alweer, op naar de volgende update en veel zonneuurtjes!
                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                Comment


                  #23
                  Re: Nik wil nog eens oogsten.

                  Die "roestvlekken" is een gevolg van een kalkgebrek/blokkade.

                  Comment


                    #24
                    Re: Nik wil nog eens oogsten.

                    bedankt voor de input flint, maar wat ik opmerkelijk vind is dat ik geen extra kalk toevoeg een maar om de 5 watergiften eens kraanwater geef en voor d erest regen water.
                    Ook is dit maar bij 1 plant en enkel aan enkele bladeren die tegen de wand van de kast aanstaan...
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      #25
                      Re: Nik wil nog eens oogsten.

                      Je hebt niet te veel kalk maar te weinig of e plant kan het niet opnemen.

                      Kalk wordt enkel passief opgenomen door de plantwortel. Als de plant slecht verdampt drinkt ze ook slecht en neemt ze dus weinig kalk mee de plant in. Bij wortelschade of lang te nat staan functioneren de wortels ook slecht waardoor je ook een kalkgebrek kunt oplopen. Gieten met een te hoge PH verbruikt ook kalk.

                      Ik denk eens een combinatie van bovenstaande. Het blad langs de wand zal waarschijnlijk slecht verdampen. Je schommelt met de PH van je gietwater en of ze te nat staan moet je zelf even bepalen.

                      Comment


                        #26
                        Re: Nik wil nog eens oogsten.

                        Da's idd de schommeling van pH, want ik gebruik de ph meter niet want die doet maar redelijk vaag. Ook nadat ik hem gekalibreerd heb. En doordat ik eens om de 3 4 beurten kraanwater meegeef met een hoge ph schommelt dit heel wat.

                        Beadankt voor de wijze raad flint.
                        Effe iets anders ik had hier roofmijten uitgezet op de aarbeien en in de kast en ik moet zeggen zelfs op de aardbei zijn ze uitgeroeid
                        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                        Comment


                          #27
                          Re: Nik wil nog eens oogsten.

                          High iedereen,

                          Ik heb mijn topic volledig laten verwateren door het goede weer , waarvoor mijn excuses. Gellukkig hebben de dames wel aandacht gekregen ze hangen nu lekker met hun pootjes ondersteboven, eenmaal ze gedroogt en geknipt zijn komt hier meer van.

                          Ik had ondertussen ook nog een klein buiten project waardoor er binnen nu niks gaat gebeuren, buiten wat schoonmaken maar voor de rest blijft het daar leeg.
                          Buiten heb ik begin vorige maand 5 big bud autoflower zaden in een cementkuip van 90 liter gedaan en daar een afdakje boven gemaakt.
                          De big bud zaden zijn niet echt geschikt voor buiten omdat ze toch wel stevige dichte toppen aanmaken, maar ik had geen ander zaad dus lets hope so


                          Zoals jullie zien is de bloei er aardig ingekomen en heb ik toch wel het betere knak en buig werk moeten toepassen, met het bijvoeden ben ik eergisteren begonnen waardoor we toch met een fosfor tekort zitten. Dus me nu focussen om dit binnen de perken te houden.

                          Dat was em zoal weer en hopelijk vind ik nu wat vaker de tijd om hier wat bij te zetten.
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                          Comment


                            #28
                            Re: Nik wil nog eens oogsten.

                            Wil je nu een verticale scrogg maken ?
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #29
                              Re: Nik wil nog eens oogsten.

                              Hey Stemma,

                              Nee had die draad er rond gezet zodat de katten en honden niet tussen de vrouwtjes gaan graven.
                              Het voordeel is nu ook dat geen enkele dame vanonder het afdakje komt gluren dus dat geeft me goede hoop.

                              Zou wel eens geinig zijn een verticale scrogg misschien word het wel een trent dan, zo'n groene lekker ruikende windstopper
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                              Comment


                                #30
                                Re: Nik wil nog eens oogsten.

                                Dan nu het rook verslag van de vrouwtjes binnen en derna nog even de tuin in met dit lekkere weer.
                                De opbrengst was een mooie meevaller voor zo weinig tijd in de dames te hebben gestoken de geur is heel bedwelmend wat wel niet zo gek is voor skunk .

                                De toppen zijn mooi hard (wel naar de kleine kant) en lekker bedekt met thc, enkel heel beneden in de planten was er een klein beetje fluf voor in de iceolator
                                Ik heb direct beginnen groeien onder een hps en dat is eraan te merken (althans ik denk dat hps de oorzaak is) mijn buds zijn zels in de bovenste 30 cm niet allemaal mooi aan elkaar gegroeit tot mooie cola's

                                De kwaliteit van de buds daarin tegen vind ik wel om naar over huis te schrijven, de dames zijn nog niet gecured en ruiken echt als heel scherpe zweetgeur met toch iets zoets in.
                                Het echte werk is aangebroken het kruimelen van de skunk gaat nog niet zoals ik het wil, hij voelt nog iets te zacht aan.
                                De eerste hijs is echt overwelmend een hele volle en zoete smaak, ik voel direct dat het een hevig smokertje is hopelijk geraak ik de zetel nog uit!

                                Een heerlijke smoke vind ik dit, let wel op ik ben wel een skunk liefhebber ( qua effect ) maar deze heeft een veel zoeter ondertoon... een maandje in de het glas zal het beter uitwijzen.
                                Tot zover dit korte en kleine smokereport.

                                Dan gaan we maar eens buiten gaan kijken naar de auto bigbud.

                                DSC04259.jpgDSC04236.jpgDSC04237.jpg

                                Ik vind ze er lekker bijstaan buiten, nu ben ik zo nu en dan wat kalium & fosfor aan het toedienen om het leegtrekken van de fanleafs wat tegen te gaan, ik zou deze graag afbloeien zonder gele bladeren in mijn buds en zonder rot natuurlijk!

                                Dan tot slot nog ff de boomchili laten zien die eindelijk nog wat vruchten aan het aanmaken is.

                                DSC04241.jpg DSC04242.jpg

                                Ik hoop dat jullie wat genoten hebben en tot gauw!
                                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                                Comment

                                Bezig...
                                X