Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekjes op onderste/middenbladen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekjes op onderste/middenbladen.

    Korting op 420shop
    Sinds gisteren komen deze vlekjes op 1plantje voor. Deze staat in een iets kleinere pot dan de 3 zonder vlekjes. Ikzelf dacht aan een calcium tekort. Dit is dag 2 en iedere controle lijken ze iets donkerder/ meer bruin te worden. Of is dit gwn brandschade door besproeien met licht aan? Deed ik 1malig enkele dagen terug dus denk dat ik ze dan vlugger had opgemerkt. Later volgt foto met licht uit. Maar wou al ff deze posten. Temps/ luchtvocht enz zijn ok, staat in canna terra pro plus. Geen voeding enkel regulator + startbooster van aptus halve dosis. Wel hebben ze enkele dagen mogelijk te nat gestaan. Heb ev ca/mg boost van aptus die ik kan toevoegen maar ik wacht ff op jullie inbreng. Alvast bedankt

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Het betreft voorlopig enkel de onderste bladen, de 2e reeks die zich vormt. Maar start nu langszaam op andere ook.
    Attached Files
    verslag 1, verslag 2

    #2
    Re: Bruine vlekjes op onderste/middenbladen.

    Dat lijkt idd een kalkblokkade.

    Comment


      #3
      Re: Bruine vlekjes op onderste/middenbladen.

      Heb m water met wat ca/mg boost gegeven (iets minder dan schema) nu afwachten.
      verslag 1, verslag 2

      Comment


        #4
        Re: Bruine vlekjes op onderste/middenbladen.

        Ik vermoed hier een blokkade en geen tekort. Als je de oorzaak van de blokkade niet wegneemt kan je wel gaan toevoegen maar als ze het dus niet kunnen opnemen dan maak je de zaak enkel erger. Zelf zou ik de bodem PH eens nameten.

        Comment


          #5
          Re: Bruine vlekjes op onderste/middenbladen.

          Kan idd door het teveel aan water recent. Ph laatste meting was 6,1 (enkele dagen geleden) krijgen water afgezuurd naar 5,9-6,1.

          Ph aarde is 6,5 van alle 4. De ec is 0,6 van de white w ( plant met plekjes) de anderen girl scout 0,3 , 2fast 0,4 en amne 0,7 de mooiste 2 hebben de laagste ec. De plant met 0,7 is wat gelig. Uitgaande van blokkage is het logisch dat deze 2 minder van een bep. voedingsstof hebben/kunnen gebruiken dus hoger ec medium, zie ik dit correct? Dus ec is behoorlijk gezakt (vorige meting was ie 1,8) ik ga ervan uit dat de ph een tikkeltje omlaag mag? En ik dringend wat voeding mag beginnen geven. Mss volgende waterbeurt iets lager afzuren naar 5,8 ipv 6 + de minimum aanbevolen hoeveelheid aptus all in one liquid en zien waar dat me brengt binnen enkele dagen dan nog es meten? Alvast bedankt voor de hulp/raad!

          Op volgorde 1 is de 2fast2vast. 2 de white widdow met vlekjes. 3 de amnesia gold die iets geel is. 4 girlscout cookie. Waren net even besproeid vandaar hangende blaadjes.
          Attached Files
          Last edited by ergonaut; 1 May 2016, 17:12. Reden: Extra toevoeging
          verslag 1, verslag 2

          Comment


            #6
            Re: Bruine vlekjes op onderste/middenbladen.

            Even een controllevraag ivm voedding. Ik las 2mannieren. 1meet u ec water en voeg toe tot gewenste ec. Bv water (kraan) is 0,7 +0,3 voeding is 1. Of negeer u water ec dan voeg ik toe tot 1,7 waarvan de 0,7 mn puur water cijfer is. En voedings ec 1 samen 1,7 Wat is de correcte? Heb beide verklaringen meerdere keren gelezen en deze lijken me toch een groot verschil te maken.
            verslag 1, verslag 2

            Comment


              #7
              Re: Bruine vlekjes op onderste/middenbladen.

              De EC van het water telt ook mee.
              1.7 lijkt me wat hoog voor zulke kleine plantjes.

              Niet te laag met de pH gaan op aarde en niet schommelen.
              6.2 tot 6.3 is prima. Dat meet je met een digitale meter toch ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Bruine vlekjes op onderste/middenbladen.

                Ja hoor beiden digitaal en geikt. de goedkope grondmeter op foto is enkel als richtlijn voor watergift. Zijn waardeloos trouwens alles is droog volgens deze tenzij ge ze zeiknat zet dan zeggen ze moist. Ga me een digitale tensio aanschaffen en potten wegen de volgende ronde.
                De 1,7 was een voorbeeld. Mn water is 0,7 uit de kraan dus zou starten met toevoegen tot 1. Voeg ik slechts 0,3 toe. Dan binnen weekje als alles goed lijkt bv naar 1,2 gaan dan 1,4 . En daarna word het reeds bijna tijd om terug enkel water te geven.
                Ok dan hou ik het bij u aangeraden ph.
                Bedankt!
                Last edited by ergonaut; 2 May 2016, 15:59.
                verslag 1, verslag 2

                Comment


                  #9
                  Re: Bruine vlekjes op onderste/middenbladen.

                  Even ter info, ondertussen zijn de amne, girl scout en ww geoogst. De testplant die iets ouder was gaf 7gr lekkere kwaliteit. Tja... lage opbrengst , was nu eenmaal de oefen en testplant fouten op deze probeerde ik op de anderen die jonger waren te vermijden, met resultaat. Grootste fouten waren teveel water eerste weken en telaat gestart met voeden. De ww en girl scout leverden beiden een kleine 30gr pp dankzij de tips hier gekregen, maar nog niet geproefd. (Eerst curen) De 2vast2fast heeft nog een weekje ofzo bloei nodig heeft nog geen amber trich en weinig bruine haartjes. Deze ziet er ook een 30gr uit zo op het zicht. (gewichten zijn droog uiteraard)Ondertussen staat er al terug een critical + (dinafem) , amne haze (huismerk wietzaadjes.nl) en og kush ook huismerk. Allen autoflower. Deze zijn merkbaar gezonder en groter dan mn eerste probeer run. Eens alle auto zaad opgebruikt start ik met photo's en bijhorende verslagjes. Tegen die tijd hoop ik de basis in de vingers te hebben. Wss ergens na de zomer start dan een photo kweek wss in scrog ofzo, moet ik me deze zomer es over inlezen. Bedankt voor de tips, het beloofd een "hoog vliegende" zomer te worden. Als de 30gr pp aanhoud in de autoflowers die nu bloeien. Heb ik mooi voldoende tot de herfst. Tot dan!
                  Hier mag slotje op hoor!
                  verslag 1, verslag 2

                  Comment

                  Bezig...
                  X