Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tweede kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tweede kweek

    Korting op 420shop
    Hoi
    28 april om 8 uur s'avonds begonnen met mijn 2de kweek autoflowers
    IMAG0280.jpg

    Het is nu 2 mei in de ochtend en daar zijn ze dan
    IMAG0278.jpg
    IMAG0277.jpg
    Foto gemaakt door de folie.

    Beetje anders begonnen nu, meteen in een grote bak en ook niet voorgekiemt, maar meteen in het zand.

    Dit zijn mijn eerste. Ze zijn nu zo'n 5/6weken
    IMAG0279.jpg

    #2
    Re: tweede kweek

    Omdat ze snel lengte krijgen, heb ik er maar een halve fles overheen gezet, maar ik weet eigenlijk niet of ze zo in de volle zon kunnen staan. Heeft iemand advies?
    IMAG0285.jpg

    Comment


      #3
      Re: tweede kweek

      Gaan ze hier minder hoog door worden? Ik zou t niet doen kan erg warm worden en weinig frisse lucht.

      Comment


        #4
        Re: tweede kweek

        Ik hoop het niet. Heb er wel een paar gaten in geboord. Had het ergens gelezen dat een hogere luchtvochtigheid beter voor ze was in het begin. eerste paar dagen. Daarom heb ik ze voor de zekerheid nog in de schaduw staan. Maar niet nodig dus?

        Comment


          #5
          Re: tweede kweek

          Je kunt t doen maar niet nodig, ik heb met dat soort dingen altijd de angst dat t de verkeerde kant opslaat ipv de goede..

          Comment


            #6
            Re: tweede kweek

            Aha, bedankt voor de info

            Comment


              #7
              Re: tweede kweek

              Wie weet wat er met mijn zaailing aan de hand is? Ze ziet er een beetje treurig uit,en ze groeit langzamer. Het is een critical
              IMAG0321.jpg

              Mijn amnesia gaat wel goed
              IMAG0320.jpg

              Ze krijgen de zelfde behandeling. Veel zon en vochtige grond niet nat en ook nog geen voeding en ze staan op lightmix

              Comment


                #8
                Re: tweede kweek

                Volgens mij niks mee aan de hand, ziet er goed uit!

                Bij mij groeit de 1 ook beter dan de ander.
                Groene vingers

                Comment


                  #9
                  Re: tweede kweek

                  Ik vind je grond toch wel nat uitzien.

                  Comment


                    #10
                    Re: tweede kweek

                    Kan kloppen ik had ze net een beetje besproeid met water. Met een plantenspuit op de fijnste nevel stand. Maar dat is niet genoeg om de grond in te trekken. Doe ik elke avond. Water geven doe ik in de ochtend als ik denk dat nodig is dit, maar dat is echt minimaal omdat er nog genoeg water in de pot zit waar ze nog niet bij kunnen.
                    Last edited by plantje76; 11 May 2016, 07:00.

                    Comment


                      #11
                      Re: tweede kweek

                      Als je ze veel nat spuit gaat de wortelontwikkeling langzamer.
                      Zeker als de grond nat is.

                      Doe je niks en laat je de grond goed uitdrogen (ook niet overdreven natuurlijk alles met mate ), schieten de wortels als een speer door de grond op zoek naar vocht.

                      Die Critical ziet er inderdaad niet fris uit.
                      Als die in exact dezelfde grond staat, en ook geen voeding krijgt, dan heeft die een genetisch steekje los denk ik.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: tweede kweek

                        Een dag water overslaan (kan gewoon en wat QNQ) zegt is lekker voor de wortels die gaan dan op zoek (dus)

                        Zo wie zo het zijn AF's die moet je niet een zwem diploma geven (dat doet een AF geen goed)
                        sigpic
                        LED there be light

                        Comment


                          #13
                          Re: tweede kweek

                          Bedankt voor alle adviezen. Ik zal ze zeker in acht nemen

                          Comment


                            #14
                            Re: tweede kweek

                            Hoi we zijn een week verder maar er is geen verbetering te zien bij de critical. Ik zit er aan te denken om haar af te breken en opnieuw te beginnen
                            IMAG0345.jpg

                            Amnesia gaat lekker
                            IMAG0341.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: tweede kweek

                              Dat is een keuze die je zelf moet maken.
                              Ik gooi ze er meteen uit als ik iets heb met zulke blaadjes. Heel soms komt het goed, vaker blijven ze klein.
                              Er komt vast wel wat wiet aan, alleen doet ze het altijd minder goed dan een plantje dat wel 100% is.
                              Als je beperkt bent qua aantal plantjes zou ik inderdaad lekker een nieuwe in de grond doen, er zijn zat leuke soortjes.

                              Hoe staan de eerste planten erbij, en welke soorten zijn dat ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X