Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Blad probleem

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb de planten eergister onder TL-verlichting geplaats. Met helaas spiegelfolie.
    Ik heb dit vandaag onmiddelijk verwijders en vervangen door radiatorfolie. Ik zag namelijk verbrande blad punten en gele bladeren.
    Maar nu is mijn vraag is dit het probleem wel? Me luchtovchtigheid had ik 40.. Gaat nu naar de 60 door luchtbevochtiger.
    Ik heb normale aarde van pokon voor stekken. Ik geef hierbij ook nog geen voeding. Water heb ik gegeven met een PH van 8.0 Dit water heb ik gefilterd opnieuw getest en omlaag gebracht naar 5,7 Temperatuur is 24 graden. Zie afbeelding en hoop dat je me verder kan helpen.


    Screenshot_20160502-181024 (1).jpg

    #2
    Re: Blad probleem

    Zo te zien en te lezen stonden ze te nat en te zuur. Op aarde zuur je aan tot maximaal 6.2 6.5 is ook prima. Bedenk dat de PH schaal logaritmisch is. 5,7 is dus een pak zuurder dan 6.2!

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Blad probleem

        Nuja je schrijft: Water heb ik gegeven met een PH van 8.0 Dit water heb ik gefilterd opnieuw getest en omlaag gebracht naar 5,7 dus doe er wat van dat water met PH 8 bij.

        Comment


          #5
          Re: Blad probleem

          thanks

          Comment


            #6
            Re: Blad probleem

            Ik heb de PH naar 6.4 gebracht. Nou gister wat water gegeven maar zie nu dat er weer nieuwe bladeren zulke gele bladeren krijgen.. Is dit nog steeds van die 8ph?

            Comment


              #7
              Re: Blad probleem

              Dit zal niet binnen een dag direct veranderen.. Zou ze wat dagen geven en vooral zorgen dat de pH gecontroleerd blijft..
              Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
              Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

              Comment


                #8
                Re: Blad probleem

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                hee! ik vind dat ze er beter uit gaan zien. Geef nu ook wortel stimulator van Plagron! zo te zien komt het nu wel goed! 20160506_111732.jpg
                Last edited by menymus; 6 May 2016, 12:03.

                Comment


                  #9
                  Re: Blad probleem

                  Wel de PH in de gaten houden. De meeste wortelstimulator brengt de PH namelijk omhoog. Vaak tot boven de 8!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Blad probleem

                    ja heb een combo meter van blue lab. Erg nauwkeurige meter! de planten schieten nu wel opeens uit. Wel erg laat vind ik zelf. maar ze gaan volgende week naar buiten op een geweldige plek waar ik veel mee kan Maar ik hoorde weer van iemand dat de onderste altijd vergelen en uitdrogen. Want de rest van de bladeren zien er gewoon goed uit. Glanzend donker groen.

                    Comment

                    Bezig...
                    X