Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

    Tja ik snap je verwarring wel, had ik in t begin ook wel. Maar t is een plantje laten groeien, echt heel eenvoudig, dus je moet makkelijk denken dan gaat t het beste.

    Comment


      #32
      Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

      Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
      Man toch, geef gewoon langs boven water. Dat onderaan wateren is onzin.
      Mijn beste kweken zijn die waar ik gewoon water op de pot giet. Laat iedereen maar lullen met dat opletten voor de stam enzo, ikzelf ben max 10min per dag bezig met mijn planten, meer hoeft niet. Er word een hoop geluld en het meeste heeft geen enkel nut, de meesten proberen maar wat professioneel te doen.

      Inderdaad. Dat zijn vast de mensen die de hele dag om de tien minuten gaan kijken hoe hard ze groeien en ook tegen ze praten voor het slapen gaan. Ik wil ze gewoon juist behandelen en verder de planten zelf het werk laten doen.
      Thanks voor je duidelijkheid

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized View Post
      Tja ik snap je verwarring wel, had ik in t begin ook wel. Maar t is een plantje laten groeien, echt heel eenvoudig, dus je moet makkelijk denken dan gaat t het beste.

      Duidelijk. Will do!
      Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
      Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

      Comment


        #33
        Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

        En al dat gelul over de stam klopt niet, ik geef elke dag een liter water aan mijn bloeiende planten en giet dit zonder opletten de pot in. Je laat je wat wijsmaken, gewoon je hele potje vochtig houden, regen kijkt toch ook niet uit voor stammen als het valt. Ze lullen je wat aan.
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #34
          Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

          Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
          En al dat gelul over de stam klopt niet, ik geef elke dag een liter water aan mijn bloeiende planten en giet dit zonder opletten de pot in. Je laat je wat wijsmaken, gewoon je hele potje vochtig houden, regen kijkt toch ook niet uit voor stammen als het valt. Ze lullen je wat aan.

          Ook weer een punt inderdaad. Dus dat gezever over 'het verzuren van' op het moment dat je water over de stam flikkert klopt geen zak van begrijp ik hier nu uit? En de adviezen over 200ML tot max 300ML per plant per dag in 11L potten..
          Voor mij is het ook gewoon zo dat wanneer ik voel en zie dat het droog staat, ik het gewoon aanvul tot het net niet onder de pot uit komt. En dan zien we de volgende dag wel verder...
          Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
          Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

          Comment


            #35
            Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

            Idd op gevoel doen, water verdampt ene keer meer dan andere keer dus gwn op je gevoel afgaan en de plant lezen.

            Comment


              #36
              Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

              Net niet onder de pot uit, dat bedoel ik. Zo simpel is het, en ja dat verzuren is onzin, ik zuur zelfs geen p.h. af op aarde, hoeft niet bij plagron.
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

              Comment


                #37
                Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                Net niet onder de pot uit, dat bedoel ik. Zo simpel is het, en ja dat verzuren is onzin, ik zuur zelfs geen p.h. af op aarde, hoeft niet bij plagron.

                Mooi.
                Dan is voor mij het topic 'hoe water geven en hoeveel' duidelijk en ga ik hier ook geen vragen meer over stellen!
                Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                Comment


                  #38
                  Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                  Vandaag maar een beetje Plagron growth erbij tijdens water geven om een kleine stimulans te geven aan de plantjes. Ze gaan nu allemaal goed mee na opvolgen van advies en moet ook zeggen dat ze mooier groen beginnen te worden (vergeling is zo goed als weggetrokken).
                  Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                  Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                  Comment


                    #39
                    Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                    komt goed let maar op ! soms moet je wat bijsturen en soms niet!

                    de natuur nadoen valt niet mee

                    suc6 man met je kweek! en veel plezier
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment


                      #40
                      Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                      Kan iemand mij even duidelijk uitleggen hoe je kunt zien dat
                      het water net niet onder de pot uitkomt?

                      Dat wil ik graag leren!

                      Comment


                        #41
                        Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                        Je zorgt dan dat het eerst een paar keer wel onder de pot uit komt, dan kijk je hoeveel er uit de pot loopt. Die hoeveelheid geef je dan minder.
                        Niet erg creatief, maar dat is de enige manier om het te doen.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #42
                          Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                          Ik hoor het al, ik houd het maar bij mijn tensiometer,

                          op die manier is ook maar natte vinger werk, want als
                          ze de volgende dagen (veel) meer dorst hebben geef je
                          telkens te weinig!

                          Comment


                            #43
                            Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
                            Kan iemand mij even duidelijk uitleggen hoe je kunt zien dat
                            het water net niet onder de pot uitkomt?

                            Dat wil ik graag leren!

                            hehehe

                            Ik geef nu voornamelijk bijna iedere dag een zelfde hoeveelheid water, en voel vanuit de gaten of het inderdaad vochtig is getrokken minuten later. Zo niet, gooi ik er nog wat bij.
                            Zoals de meeste zeggen, kan beter iets bij moeten gooien als dat je ze aan het verzuipen bent. Ik denk dat je naar mate van de eerdere kweekervaringen je zoiets wel kunt aanvoelen. Ik daarintegen ben zeker nog niet op dat niveau
                            Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                            Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                            Comment


                              #44
                              Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                              Je kan ook een potje vullen met je growmedium en dit langzaam in stapjes bewateren totdat er onder water uit komt gedruppeld. Op dat moment weeg je het potje bekijkt hoeveel ml je gegeven hebt en steekt je vinger eens geheel in die grond. Dan weet je dus hoevee Ml net wat veel is, hoeveel een te natte pot weegt en hoe dat voelt. Je kan met een weegschaal gaan wegen maar de pot dagelijks voor en na gieten even optillen geeft je snel een gevoel van hoe licht de potten eigenlijk moeten zijn.

                              Bedenk verder dat te droog staan in 30 minuten is opgelost. Staan ze te nat dan werkt de wortel niet meer en kan ze niet drinken, verdampen, zich voeden en niet koelen. Alle te veel aan water moet dan verdampen via je potoppervlakte en dat duurt dus 2 weken. In die twee weken functioneert de plant nauwelijks en staat eigenlijk te verdrogen in het nat.

                              Comment


                                #45
                                Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                                Godmejaar als het al met water geven zo gaat wil ik niet weten hoe de toekomst van deze plant er uit ziet.
                                God was never on your side..

                                Comment

                                Bezig...
                                X