Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

lichtgroen met gele randjes/puntjes en opkrullende blaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lichtgroen met gele randjes/puntjes en opkrullende blaadjes

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik ben 2 jaar terug begonnen met buitenkweek in potten (heel braaf 5 planten per keer in eigen tuin).
    De eerste keer gewoon geprobeerd zonder inlezen/voorbereiding (gewone potgrond, nauwelijks extra voeding) wat een heerlijke oogst opleverde (Amnesia Haze autoflowering).
    Dit jaar heb ik weer dezelfde zaadjes gekocht maar nu biologische potgrond gebruikt (moestuinaarde) en wat Plagron additieven ('Power Roots' voor de groeiperiode nu en 'Green Sensation' voor de bloeiperiode later).
    Omdat de lente een beetje lang op zich liet wachten, was het aanvankelijk te koud en te weinig zon om de jonge plantjes buiten te zetten.
    De eerste weken heb ik ze onder kunstlicht grootgebracht (50 watt 7 kleuren spectrum LED) en sinds kort overdag naar buiten, lekker in de zon.
    's Nachts voorlopig nog even naar binnen ivm temperatuurverschil.

    Maar nu valt me al een paar dagen op dat de planten lichtgroen worden met gele stukjes/randjes en dat sommige blaadjes omhoog krullen.
    Met name de kleine nieuwe blaadjes/oksels zijn nu lichtgroen. Volgens mij hoort dat niet maar ik ben nog een groentje wb buitenkweek in potten .
    De lichte/gele (soms beetje bruine) stukjes/randjes zien er iig niet goed uit.
    Ik heb natuurlijk eerst gezocht op het forum maar ik zie vooral andere symptomen en vaak krullende bladpunten naar beneden, terwijl mijn bladpunten juist OMHOOG krullen.

    Ik hoop dat er experts zijn die mij wat advies kunnen geven.
    Alvast bedankt!


    Blad1.jpg

    Blad2.jpg
    Drugs against war...

    >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

    #2
    Re: lichtgroen met gele randjes/puntjes en opkrullende blaadjes

    Het blad wat onder ledlicht is volgroeit heeft de bladgrootte, bladdikte en de verdeling van lichtgevoelige pigmenten in het blad aangepast aan dat lichtspectrum. Ook de dichtheid van de hbladmondjes paste ze aan aan de omstandigheden.
    Onder led verdampen de planten maar heel weinig door gebrek aan IR instraling op het blad. Hierdoor is het (LED)blad dus voorzien van maar weinig huidmondjes om te verdampen (koelen)

    Nu zet je deze in de volle zon. Het onder led volgroeide blad zal; A - maar half functioneren in het nieuwe lichtspectrum en B, te weinig kunnen verdampen door het geringe aantal bladmondjes. Ze probeert te koelen door te verdampen maar kan dit niet voldoende daar er enkel wat bladmondjes zijn aangemaakt op de onderzijde langs de rand van je blad en de bladpunt. Gevolg, dit deel van het blad krijgt erg veel zouten te voorduren en verbrand.

    Als reactie hierop sluit ze deze bladmondjes geheel (de fotosynthese stopt dus ook) en dat geeft dan het omhoogkrullen van de bladpunt en de bladranden en langzaamaan geler wordend blad.

    Comment


      #3
      Re: lichtgroen met gele randjes/puntjes en opkrullende blaadjes

      Hartstikke bedankt Flintstoned!
      Zinnige reactie! Zo had ik het nog nooit bekeken.
      Volgende keer dus maar wat later in de lente beginnen en puur natuurlijk zonnetje (wat LED me )!

      Denk je dat het nog een beetje goedkomt met deze kweek?
      Ik neem aan dat de nieuwe bladeren nu wel voldoende bladmondjes krijgen, of is dat nu te laat...?
      Drugs against war...

      >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

      Comment


        #4
        Re: lichtgroen met gele randjes/puntjes en opkrullende blaadjes

        Ht nieuwe en nog niet volgroeide blad zal zich weer aanpassen aan de nieuwe lichtomstandigheden. Dus ze komen er wel door. Veel voorsprong heeft het vroeg onder led starten je echter dan niet gebracht. Idd beter wat later van start gaan de groei periode is echt nog wel lang genoeg. Hier is het rond 26 sept pas 12/12 buiten.

        Comment


          #5
          Re: lichtgroen met gele randjes/puntjes en opkrullende blaadjes

          Gelukkig...
          Weer veel geleerd vandaag. Bedankt!
          Drugs against war...

          >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

          Comment

          Bezig...
          X