Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED- of CFLverlichting?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED- of CFLverlichting?

    Korting op 420shop
    Beste

    Heeft iemand ervaring met de 180W Spectrabox Pro 4S
    http://www.kweekotheek.nl/webwinkel/ledlampen.html
    Ik ben er al een tijdje over aan het nadenken om over te schakelen naar LED aangezien ik zo veilig mogelijk wil kunnen kweken. Momenteel staat mijn plantje onder een CFL 200W Plug and grow lamp in een kweektent 40 x 40. Zou het kweken met de LED Spectrabox het slechter doen dan mijn huidige lamp?

    #2
    Re: LED- of CFLverlichting?

    Ik gebruik hem zelf en bevalt goed!

    zie me kweek verslag!

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t-micro-kastje


    wel zorgen dat je minimaal 20 cm lamp hoogte/plant kan doen
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #3
      Last edited by Hasj88; 16 May 2016, 21:25.

      Comment


        #4
        Re: LED- of CFLverlichting?

        Echt niemand ervaring met LED?

        Comment


          #5
          Re: LED- of CFLverlichting?

          Doe eens wat foto's dan ?
          Ik denk dat je led te laag hangt, of heb je een fan op de planten gericht of een kachel ofzo ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: LED- of CFLverlichting?

            In de kweekruimte staat een USB ventilator en de Spectrabox die ook voor wat luchtventilatie zorgt.

            Foto's volgen

            Comment


              #7
              Re: LED- of CFLverlichting?

              die spectrabox blaast de warme lucht aan de zijkanten uit, de helft van die droge warme lucht slaat terug op je planten. Hadden ze die fans nu andersom geinstalleerd zodat die kap lucht aan de zijkanten naar binnen trok en naar boven wegblies, maar neen de fabrikant zet ze net verkeer om erin. Duidelijk een gevalletje ontwerp door een non kwekerd.

              Comment


                #8
                Re: LED- of CFLverlichting?

                @FlintStoned: als ik u reactie goed begrijp is het "normaal" bij een spectrabox dat de blaadjes omhoog krullen door de droge lucht van de Spectrabox. Maar is dit wel gezond voor de plant?

                Zoals belooft enkele foto's van de kweekruimte.
                Op de volgende foto kan je duidelijk zien dat de blaadjes net zoals een "kommetje" wordt. Snapchat-395677790501574821.jpg

                Op zondag 17-04-2016 heb ik ze ontkiemt en nu ongeveer 32 dagen later zijn beide Bubblegum Auto +- 54 cm hoog en ik begin al een lichte topvorming te zien bovenaan de plant. Heb de plant ook al zeer goed gecontroleerd en heb gelukkig nog geen tekens gezien van herma.
                Planten zien er over het algemeen zeer goed uit maar maak me toch zorgen over de blaadjes die omhoog krullen. Hopelijk brengen de foto's een beetje duidelijkheid. Snapchat-5220028951391614675.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: LED- of CFLverlichting?

                  Wat is de RLV? De planten proberen kost wat kost niet nog harder te verdampen en sluiten de bladmondjes. Hierdoor krult het blad op. Bij gesloten bladmondjes vind er ook nauwelijks co2 uitwisseling plaats dus ook geen fotosynthese. Oorzaak van het extreme verdampen opheffen.

                  Comment


                    #10
                    Re: LED- of CFLverlichting?

                    Zoals je op de laatste foto kan zien is de LV 77% maar dat was vlak na het water geven. Momenteel is het constant +- 55 %.
                    Op heel wat andere forums wordt er gezegt dat wanneer de plant minder wilt gaan verdampen dat de steeltjes paars worden, had dit ook voor bij mijn vorige plant en vele bevestigde dat deze verkleuring aan de lv lag.
                    Voor de rest groeit de plant normaal en de stelen zien er mooi groen uit. Ze zien er gezond uit.

                    De planten zijn ongeveer een maandje oud, zou ik ze al bloei voeding beginnen geven?

                    Comment


                      #11
                      Re: LED- of CFLverlichting?

                      Op heel wat forums zie je ook alleen maar posts met "ziet er goed uit" en "ga zo door", "als je maar wat wiet oogst is het toch mooi ?
                      Leuk zo'n kweekverslag met 100 reacties waarvan er 80 zijn die niks toevoegen.
                      Hier op JD zijn sommigen wat kritischer en geven advies om tot een top-oogst te komen. Geen zesjescultuur.

                      Paarse stelen heeft niet zo veel met verdampen of de LV te maken volgens mij.
                      Paarse stelen wijst vaak op stress.

                      Nou kunnen we op een foto waar echt ALLES paars op is natuurlijk geen eerlijk oordeel over de planten geven.
                      't Is mooi en ziet er goed uit kom ik dan mee. Behalve dan die blaadjes, die krullen door een verdampingsprobleempje.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: LED- of CFLverlichting?

                        En hoe kan dat verdampingsprobleem opgelost worden?
                        Hier een foto van de plant zonder de LED Spectrabox. Snapchat-7372438057002284748.jpg Snapchat-7160797111944725531.jpg
                        Last edited by Hasj88; 20 May 2016, 13:48.

                        Comment


                          #13
                          Re: LED- of CFLverlichting?

                          Je RlV is dus in orde. Waardoor krullen bladeren nog hun randen;
                          - Op de tocht staan. Plaatselijke lage RLV (waar meet je) zoon ledkap blaast de warme kurkdroge lucht naar opzij uit. de helft daarvan slaat dus naar onder.
                          - Wortelschade of een niet functionerende wortelkluit door waterverwennerij.
                          - Te veel IR instraling op je blad wat onwaarschijnlijk is met die 4 ir ledjes mits het bevallen blad toevallig precies onder dat IR ledje staat.
                          -De led er te kort op.
                          -Te warm kweken.
                          kan er nog wel een paar opnoemen waarom je plant de bladmonden sluit.
                          Je micro climaat is niet op orde in elk geval.

                          Comment


                            #14
                            Re: LED- of CFLverlichting?

                            Plasma is doin me great job
                            Hands down, no heat and best spectrum
                            IMG-20161130-WA0007.jpg

                            Comment

                            Bezig...
                            X