Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nieuw blad komt niet door/verschrompeld?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw blad komt niet door/verschrompeld?!

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Dit is mijn 2e jaar dat ik een paar plantjes kweek, en ik ondervind nu een probleempje. Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden een aantal white widow zaden gekocht. Deze gingen tot dusver prima, maar hebben nu een probleem. Een aantal nieuwe blaadjes lijken niet goed door te komen, sommige lijken ook wel te verschrompelen. Ik gebruik universele potgrond en heb 2/3x universele plantenvoeding gebruikt. Naar mijn idee zien de planten en goed en gezond uit.
    Ze staan nu onder een +- 60w lampje die ik van een maat gekregen heb. Hieronder nog een aantal foto's. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

    Z.jpgIMG_5577.PNGIMG_5579.PNGIMG_5580.PNGIMG_5581.PNG

    #2
    Re: Nieuw blad komt niet door/verschrompeld?!

    Hmm die 60 watt is wat aan de zuinige kant vandaar dat ze zo gestrekt is. Universele grond is doorgaans al voorbemest voor een week of 6 ga je daar dan ook nog op voeden, zo te zien met een voeding met veel N dan overbemest je de zaak.

    Advies. geen voeding meer geven voorlopig en meer licht erop.

    Waarom niet buiten? daar is nu licht genoeg.

    Comment


      #3
      Re: Nieuw blad komt niet door/verschrompeld?!

      Oke super, bedankt voor de tips en snelle reactie!
      Ik zal ze geen voeding meer geven. Ook de potgrond was vrij nat toen ik ze overpotte. Moet ik daar ook rekening mee houden? minder water?
      En die 60w is inderdaad wat mager. Ik wou ze tot de bloei binnen houden, het zijn namelijk autoflowers. En daarna buiten in een kas zetten (nog niet aageschaft)

      Comment


        #4
        Re: Nieuw blad komt niet door/verschrompeld?!

        Als je nu 60Watt aan licht geeft, tot aan de bloei, dan overleven ze het buiten niet; de klap van het zonlicht is te groot voor ze. Ze hebben nu hun hele leven ingesteld op 60Watt, en opeens krijgen ze dalijk zo'n 6000 watt aan zonlicht. Alsof je een kastanjeboom in de woestijn zou zetten.
        Je wint er eigenlijk niets mee op deze manier, behalve wijze lessen voor de toekomst.

        Qua wateren zou ik het inderdaad rustig aan doen, de bodem lijkt diep zwart, da's eigenlijk al een beetje tegen het 'te natte' aan.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X