Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

    Korting op 420shop
    Hallo kwekers!
    Ik heb een autoflower white widow, van ongeveer vier weken oud. Sinds een week heb ik last van bladproblemen. Nu ben ik voor het eerst aan het proberen en heb ik geen ervaring. Wel heb ik het nodige gelezen op diverse fora. Ik heb ook al de bladprobleem oplosser gelezen maar kan er niet echt duidelijk een oorzaak uithalen.

    Het probleem is als volgt. De onderste bladeren krijgen bruine roestige vlekken wat zich langzaam over het hele blad verspreid en uiteindelijk het hele blad afsterft. (de bovenkant van de plant ziet er kern gezond uit)

    Waarschijnlijk lachen vele mij uit maar ik vermeld het toch graag.
    Het plantje staat in normale potgrond en ik geef geen extra voeding. Omdat ik zelf eerst aan magnesium te kort dacht heb ik dit extra gegeven maar dit heeft niet mogen baten. Daarnaast staat die in de nacht binnen en met mooi weer buiten. Hij krijgt elke avond water.

    Misschien kan iemand mij verder op weg helpen?
    Gr.

    Foto 19-05-16 15 17 01.jpgFoto 18-05-16 09 22 29.jpgFoto 19-05-16 15 17 16.jpg
    Last edited by Jappa21; 19 May 2016, 23:24.

    #2
    Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

    Wij denken dat de pot te klein is.

    Comment


      #3
      Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

      Yep, wij ook
      Als je geen voeding wil geven en je geeft water uit de kraan heeft je plantje een flinke buffer nodig.
      Een grote pot dus, met lekker veel verse grond.
      Dan moet je wel denken aan minimaal 10L pot (of emmer) en die helemaal tot het randje vullen.

      Op dagen dat ze niet veel buiten is drinken ze veel minder
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

        Super! ik ga haar meteen verpotten. bedankt voor jullie snelle reacties!

        Comment


          #5
          Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

          En zeker is het met autoflower belangrijk dat zij geplaatst wordt in een pot waarbij je eigenlijk wil voorkomen dat zij overgepot moet worden.

          http://www.rollingstoned.nl/waarom-v...oflowers-niet/

          Comment


            #6
            Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

            Ik las het inderdaad. Bij het volgende zaadje dat ik ga ontkiemen komt meteen in een grote pot. Thanx!

            Comment


              #7
              Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

              Beste kwekers!

              We zijn een week verder en na het over potten leek ze echt te verbeteren. Het verslechteren van de bladeren stopte.
              Echter begin ik nu toch weer te twijfelen aan de gezondheid.
              Sommige bladeren krijgen toch weer hele kleine bruine vlekjes. daarnaast heb ik nog al wat last van kleine vliegjes.
              De vliegjes lijken het meest op de Varenrouwmug maar als ik deze onder de microscoop houdt kan ik het nog niet duidelijk bevestigen. Daarnaast zitten er hele kleine stipjes in de bladoksels. ik vermoed dat dit larven zijn van het desbetreffende vliegje.

              Kunnen jullie mij verder op weg helpen. Is er misschien een verband te leggen tussen het bladprobleem en de vliegjes?
              En wat lijkt jullie de beste oplossing.

              Mvg
              Jappa21
              DSCN2721.jpgDSCN2722.jpgDSCN2723.jpgDSCN2724.jpgDSCN2725.jpgDSCN2726.jpgDSCN2727.jpgDSCN2728.jpg

              Comment


                #8
                Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

                De laf van de varenrouwmug leeft in de grond. In de oksel lijken jonge zwarte bonenluizen en die bruine vlekken is van kalkgebrek.

                Comment


                  #9
                  Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

                  Yep, luizen. Dan zitten er ook mieren.
                  Bestrijd de mieren, en de luizen kun je met een wattenstokje ofzo uit je plant halen.
                  Dat vliegbeest is geen varenrouwmug denk ik, vanwege die vlekjes op z'n vleugels.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

                    Bedankt voor jullie reactie!

                    Het zijn geen mieren die in de plant zitten maar de zwarte stippen op de foto in de bladoksel zijn ook de vliegjes. (ik vermoed zelf ook geen varenrouwmug)
                    Ik heb inderdaad het meeste al weg kunnen halen met een pincet maar de vliegjes blijven terug komen en de super kleine stipjes (deze zijn niet te zien op de foto) blijven ook terug komen. onder de microscoop is te zien dat de kleine stipjes het meest weghebben van luizen.
                    Is het een idee om de plant met lookwater te besproeien?

                    Zal het blad probleem idd kalk tekort zijn? zoals Flintstoned vertelde?

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

                      Yep, die zwarte dingen zijn bonenluis, en, zoals Flint zei, je plant heeft een probleempje met Calcium.
                      Maar omdat ze nog maar een week in die verse grond staan kan het ook goed een blokkade zijn, bijv door dat ze even erg nat gestaan heeft ?
                      Die vliegjes in de plant zullen ook luizen zijn, vliegende.
                      Van dat andere beest weet ik niet wat het wel is. Kan zo gauw niks vinden wat erop lijkt als ik 'vliegjes' google
                      Sproeien met lookwater kun je proberen, misschien helpt het
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

                        2013-07-15.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

                          Oke thanx!

                          Ik ga lookwater proberen voor de insecten!
                          Een blokkade zou in principe kunnen, vanaf het verpotten staat de plant nu constant buiten en afgelopen week heeft het een aantal keer goed geregend.
                          Het is dus niet meteen noodzakelijk om extra Calcium toe te voegen? Het is meer van belang dat de aarde weer eens beter opdroogt... als ik het goed begrijp.

                          Als ik de luizen vergelijk met de foto's van Flinstoned kan het inderdaad goed kloppen dat het hier om Bonenluizen gaat.

                          Comment


                            #14
                            Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

                            brandnetel tinctuur spuiten of afwasmiddel oplossing werkt ook wel wat.
                            En larven van de lieveheersbeestjes vangen en op je plantjes zetten.

                            Comment


                              #15
                              Re: Bladproblemen onderste bladeren White widow Auto

                              2016-06-021.jpg

                              Het is dus niet meteen noodzakelijk om extra Calcium toe te voegen? Het is meer van belang dat de aarde weer eens beter opdroogt... als ik het goed begrijp.
                              Correct.

                              Comment

                              Bezig...
                              X