Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Politie komt plantjes tellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Politie komt plantjes tellen

    Ja, Stemma. Daarin heb je gelijk. En daar gaat het dus om?
    Waar staat in het burgerlijk wetboek dat je geen 4 wietplantjes mag hebben? Jouw voorbeeld kan niet anders dan wetsoverschrijding zijn? Of aantal plantjes, of de schijn van professionele kwekerij (hulpmiddelen).
    Nogmaals: Iedereen schikt, de zaken die voorkomen zijn op een half handje te tellen, want men schijt in de lor.

    Dan kan iemand een contract opstellen dat je geen plantje mag hebben.. Net als met roken, huisdieren, visite, geluidsoverlast, airbnb, en ga zo maar door..
    Maar ZELDEN zal een rechter de huurder ongelijk geven. In hoger beroep al helemaal nooit.
    Last edited by Rob Otrok; 28 May 2016, 23:10. Reden: ik schreef Gemma ipv Stemma

    Comment


      #17
      Re: Politie komt plantjes tellen

      http://wetten.overheid.nl/BWBR000194...05-01#BijlageI

      Opiumwet

      Artikel 3

      Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst II dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:

      A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;

      B. te telen, te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;

      C. aanwezig te hebben;


      D. te vervaardigen.




      Van lijst II

      hasjiesj een gebruikelijk vast mengsel van de afgescheiden hars verkregen van planten van het geslacht Cannabis (hennep), met plantaardige elementen van deze planten
      hennep elk deel van de plant van het geslacht Cannabis (hennep), waaraan de hars niet is onttrokken, met uitzondering van de zaden
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #18
        A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

        Comment


          #19
          Re: Politie komt plantjes tellen

          Oorspronkelijk geplaatst door Cassy6 View Post
          Das kut man! En ook dubieus, athans als je plantjes buiten stonden en er geen klachten waren of gegronde aanleiding. Dan is het echt in strijd met het gedoogbeleid en zijn ze buiten hun boekje gegaan.
          Veel dienders zijn niet goed op de hoogte, zelfs een officier van justitie niet die onlangs door de rechter op haar vingers werd getikt hiervoor en de aankacht ongegrond werd verklaard.
          Heb je een afstandsverklaring getekend? Is er een proces-verbaal opgemaakt?

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Als je van een gemeentelijke instantie huurt, staat dit wel heel dicht bij gemeentelijke handhaving en zou je problemen van de verhuurder kunnen verwachten.
          In dat geval wordt het interessant want de inbeslagname is onrechtmatig gebeurd en ook (juist!) overheidsinstellingen moeten zich aan de wet houden. Volgens mij zou je dat (uithuiszetting oid) kunnen aanvechten en dat winnen.

          Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen.
          Grote kans dat ze dit zelf ook beseffen en het er verder bij laten...
          Zeker is dat kut!
          Per toeval kwamen ze langs om me te vertellen dat ik mijn steiger moest verwijderen die ik in het water had gebouwd.
          Normaal staan de plantjes achter op mijn balkonnetje maar toen stonden ze net lekker te zonnen voor op de galerij.
          Laten ze nou net langskomen!

          En verder heb ik een afstandsverklaring getekend en hoop dat ze het daar maar verder bij laten..
          Groene vingers

          Comment


            #20
            Re: Politie komt plantjes tellen

            Ja bad luck man en zonde van je plantjes!
            Als je een afstandsverklaring hebt getekend zal het waarschijnlijk geen gevolgen hebben maar heb je ook geen poot om op te staan. Als je dat niet doet moeten ze dus vervolgen en kan je het laten voorkomen ipv een schikking.
            In dat geval ga je winnen omdat er inmiddels voldoende jurisprudentie (in jouw voordeel) is en uitspraken van de hoge raad die bepalend zijn.
            Zie ook:
            http://www.rollingstoned.nl/14-4-16-...-17-meter-oke/Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Thanks LR2. Zal dit zeker overwegen, mocht het zo ver komen.
            Vooralsnog ga ik er maar vanuit dat het gewoon controle gedoogbeleid was en geen geraffineerd plan om me na de oogst te snaajen...
            Drugs against war...

            >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

            Comment


              #21
              Re: Politie komt plantjes tellen

              Ik zou eerder van de slechtste situatie uit gaan, da's gewoon veiliger voor jezelf en beter voor de gemoedstoestand: het kan dan immers alleen maar meevallen.

              Eventueel zou je de heren agent eens aan kunnen spreken, zo van: joh, ik zag dat jullie bij mij in de tuin aan het spieken waren. Wat is daarvan de bedoeling?
              Dat vraag ik aan m'n buurvrouw ook als ze dat doet, van een vreemde zou ik wel een antwoord verwachten. Al helemaal een agent.
              Misschien kun je dan peilen wat ze van je willen. Scheelt altijd als er gewoon open gecommuniceerd wordt, en dat er planten staan hebben ze toch al gezien.
              Neem dat gesprek op met je telefoon, misschien zeggen ze per ongeluk 'we laten je gewoon met rust als je 5 plantjes voor jezelf houdt'. Stel je wordt ooit toch gepakt, dan kun je zelf aandragen dat het mocht van oom agent.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #22
                Re: Politie komt plantjes tellen

                Bedankt voor het meedenken, LR2!

                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Ik zou eerder van de slechtste situatie uit gaan, da's gewoon veiliger voor jezelf en beter voor de gemoedstoestand: het kan dan immers alleen maar meevallen.
                Drugs against war...

                >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Re: Politie komt plantjes tellen

                    Deze week geoogst...

                    Ging vandaag de honden uitlaten toen er een auto van "handhaving" voor mijn deur stopte en ik werd aangesproken.
                    Schrok me het apegape maar bleek om de honden te gaan (niet aangelijnd) .
                    Geen boete, waarschuwing gehad.
                    Had niet de ballen om over "spieken over de schutting" te beginnen. Ze toonden verder ook geen interesse in mijn huis/tuin, terwijl ze er pal voor stonden.
                    Voorlopig gaat het dus goed met de oogst. ik vind het gescheten zo. Ga geen slapende honden wakker maken (maar wel voortaan aanlijnen ).

                    Mocht er nog een diender over mijn oogst vallen, dan laat ik dat natuurlijk weten hier.
                    Vooralsnog ga ik er nog steeds vanuit dat het dus toch controle gedoogbeleid was en ik er verder geen gezeik mee krijg...
                    Drugs against war...

                    >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

                    Comment


                      #25
                      Re: Politie komt plantjes tellen

                      jezus wat een verhaal, niet aangelijnde honden etc. , ik zou raar opkijken als handhaving voor mn huis stopte en me iets kwam vertellen, raar hoe dat werkt op sommige plekken
                      snap dat je schrikt, heb het hele topic gelezen, van de ene kant denk ik van ja ze houden je wel goed in de gaten zo te zien, maar goed of je moet ze iets geflikt hebben dat ze de teugels wat korter willen houden of ze hebben echt weinig andere taken daar bij jou waar ze aandacht aan kunnen besteden en hebben cannabis gewoon erg hoog in het vaandel, beide een erg betreurende situatie.

                      Comment


                        #26
                        Re: Politie komt plantjes tellen

                        Ik weet niet of handhaving vaak bij jou door de buurt rijdt ? Persoonlijk denk ik dat je een 'overijverige buur' hebt. Die handhaving belt als er wat te bellen valt volgens hem of haar. In onze gemeente houdt handhaving zich voornamelijk bezig met parkeerboete's en andere zaken als er een melding gedaan wordt. Maar goed, elke gemeente heeft zijn eigen prioriteiten
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #27
                          Re: Politie komt plantjes tellen

                          Hey JohnnyHaze en Stemma!

                          Ben nog heiliger dan de paus .
                          Nee hoor, Cassy doet ook weleens stout maar heb ze iig niks geflikt waardoor ze nu de teugels korter houden.
                          Handhaving/politie rijdt wel vaker bij mij door de buurt, vooral in de zomer (toeristisch dorp).
                          Idd voornamelijk gericht op foutparkeren/toeristen en de laatste tijd ook op loslopende honden. Dat zou idd wel eens door 'overijverige buren' kunnen komen die zich ergeren aan loslopende honden.
                          De meeste gasten van politie/handhaving zijn op zich niet zo vervelend hoor en sommige ken ik wel; ze hebben wel vaker een praatje met mij gemaakt, gewoon over koetjes en kalfjes.
                          De 'waarschuwing' over de loslopende honden was ook niet zo autoritair ofzo, gewoon een vriendelijk doch dringend advies om ze voortaan aan te lijnen om een boete te voorkomen.

                          Wat dat betreft gaat het hier allemaal redelijk gemoedelijk in het dorp.
                          De reden dat ik schrok kwam door wat er een tijdje terug was gebeurd (over de schutting gluren / plantjes tellen); mijn paranoia dat ze nu achter m'n oogst aan zaten.
                          Dat was dus niet het geval...
                          Naarmate de tijd verstrijkt, neemt mijn argwaan steeds meer af.
                          Krijg steeds meer vertrouwen in het feit dat ze gewoon dondersgoed op de hoogte zijn van het gedoogbeleid en destijds even controleerden of ik daar binnen bleef met m'n 5 plantjes.
                          Dat vind ik dus op zich prima; er zijn immers zat domme dienders die niet tot 5 kunnen tellen.

                          Vooralsnog blijf ik het maar positief zien en daarop vertrouwen.
                          De tijd zal het leren...
                          Drugs against war...

                          >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

                          Comment


                            #28
                            Re: Politie komt plantjes tellen

                            Nog even een (hopelijk laatste) update...

                            Oogst inmiddels veilig opgeborgen en verder geen gezeik gehad.
                            Vertrouwen terug, stoute schoenen aangetrokken en gewoon weer een tweede kweek begonnen.
                            Nu maar 1 plant in een grote kuip ipv 5 kleintjes...
                            Drugs against war...

                            >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

                            Comment


                              #29
                              Re: Politie komt plantjes tellen

                              nou toch eind goed al goed

                              Comment


                                #30
                                Re: Politie komt plantjes tellen

                                Hoe gaat de tweede kweek inmiddels?

                                Comment

                                Bezig...
                                X