Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hollands hope geurilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hollands hope geurilla

    Korting op 420shop
    Hallo mensen, ik ga vandaag beginnen met de spot in orde maken.het is een afgelegen spot vol met brandnetels en her en der een braam. Een stuk van 40x40 open en daaromheen bomen.best een zachte grond, en ik denk ideaal voor de vrouwtjes.

    Vanavond ga ik starten met een groot stuk kaal maken voor de vrouwtjes. En de grond los maken zodat de wortels straks vlekkeloos groeien kunnen, ik zet de big Jacks in de volle grond namelijk. Ook strooi ik meteen slakkenkorrels op de grond eromheen en verder hoop ik dat de natuurlijke grond genoeg voeding bevat. Ik heb groei en bloeivoeding thuis staan van canna terra flores.
    De zaden verwacht ik woensdag in huis te hebben en direct te ontkiemen.echter word dit de eerste kweek voor mij, en rest mij nog enkele vragen .

    1. Ik heb turfpotjes gekocht, van 5 cm bij 10 hoog (bekermodel). Er zijn verschillende meningen hier over deze potjes. Ik dacht om de plantjes tijdelijk thuis te laten voor groeien in de potjes, om ze daarna weg te brengen en met pot en al te planten omdat deze moeten oplossen.
    Echter mag je een auto flower niet belemmeren in haar groei.... ook lees ik van schimmel potjes die niet oplossen willen. Wat is raadzaam, en hoe diep graaf je deze in ?

    2. Is het nog mogelijk om een regulier wietje te planten zo laat nog in het jaar, anders doe ik er nog 1 of 2 bij zetten naast de autoflowers om wat meer opbrengst te krijgen, en zo ja als dit kan, welk soortje is raadzaam ivm schimmels en vroege bloei.

    Verder heb ik heb ook nog een autoflower in de tuin geplant staan, dit betreft een purple kush auto. Deze staat in een pot van 20 liter, in de tuin hou ik het slechts bij 1 plantje.ik hoop wat van jullie ervaringen te mogen profiteren, waarvoor ik jullie als dank wat verslagen uit brengen zal. Ik beloof ook plechtig bij deze dat ik het verslag af zal maken. Niets is zo hinderlijk als een verslag dat halverwege eindigt. Zeg dan gewoon op ze minst dat het allemaal mislukt is etcetera.
    Last edited by Jointjedraaien; 4 July 2016, 10:36.

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

      Thanx voor je reply. Echter kun je autoflowers beter niet overpotten zeggen ze...ze gaan de volle grond in, moet ik anders gewoon de zaden ontkiemen thuis, straks een schep diep uit graven, wat nieuwe grond erin. En zaden ontkiemd planten.... of zijn ze dan nog te levens vatbaar.

      Comment


        #4
        Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

        Iemand die antwoord heeft op het volgende...

        De auto's thuis ontkiemen en direct naar de spot in volle grond zetten, of thuis voor groeien en daarna overpotten in de volle grond. Ik wil zo min mogelijk stress voor de vrouwtjes.maar wel een zo groot mogelijke kans op slagen voor die kleintjes.

        Comment


          #5
          Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

          Zo, even een update.
          De purple kush autoflower in de tuin heeft haar kop uit de grond gestoken. Ze staat in een 20 liter pot met bat mix aarde en wormen humulus ( zo zeg je het toch...)
          Zondag heb ik haar ontkiemd in de aarde gestopt.
          Op het moment dat mijn kat buiten kwam sprong ze boven op haar kop, en heb ik haar weer opgegraven.
          Overleeft ze wel, weet ik zeker, maar vandaar het hekje rondom.

          Ook heb ik de guerilla spot klaar gemaakt, een hoop onkruid weg gehaald en de grond om gespit, stierf er van de wormen, het is een donkere klei grond (zwart), en denk dat de plantjes het er best gaan doen.
          Heb nog ff een doosje slakken korrels rondom gestrooid en hoop volgende week te gaan planten.

          Zodra ik de plantjes ga planten zet ik ze schep diep weg op bag mix aarde, zo hoop ik dat ze lekker door kunnen groeien. Ik ga ze niet voor groeien thuis, alleen ontkiemen.
          ik wil maximale groei met de autoflowers behalen.
          Ook komt er nog een regulier wietje te staan.
          ik denk een Deens soortje. Deze groei ik wel thuis voor.

          Word vervolgd....

          Op en aanmerkingen mogen altijd !
          Last edited by Chicorico; 31 May 2016, 21:24.

          Comment


            #6
            Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

            Zo, de big jack auto's zijn binnen.
            Morgen kleine potjes kopen en ze laten voor groeien alvorens ze naar de spot gaan.

            Comment


              #7
              Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

              Dag 2. Zo'n 3 cm omhoog gekomen.
              Heb haar niet meer binnen gezet.
              Ondanks er gaten in de pot zitten vraag ik me toch af of ik haat uit de regen moet halen. Ze krijgt niet de volle laag maar wel een gedeelte regen.
              In de schuur kan ze ook staan, maar ja minder goed licht natuurlijk, en die autoflower wil ik absoluut niet remmen.
              Wat is wijsheid mannen...?

              Comment


                #8
                Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

                Goed, na wat info her en der toch maar besloten om ze voor te groeien thuis. De 10 zaden ga ik straks uit werk klaar zetten om te ontkiemen.
                ik ga 0.5 liter potjes kopen voor 10 big jacks en nog 4 x 1 liter potjes voor 3 hollands hope en 1 nirvana zaadje (krijg ik erbij als verrassing) foto's volgen later.
                Dan zal ik gelijk eens met de dslr wat pro foto's gaan schieten ipv met de Samsung s6.
                Word dus wederom vervolgd....

                Comment


                  #9
                  Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

                  Nog geen tijd gehad om foto's te maken.
                  10 van de 10 zaden zijn ontkiemd.
                  Ik heb ze in koffie bekertjes geplant met batmix aarde.
                  Elke plantje staat in 2 bekertjes in elkaar met gaatjes onderin. Zo zijn ze net stevig genoeg en kan ik ze straks met overpotten in de volle grond makkelijk eruit krijgen door er even zachtjes in te knijpen.
                  Het ontkiemen heeft 24 uur geduurd dus das best een goed resultaat.

                  De hollands hope wacht ik nog even mee, anders word het wat te druk in de tuin en ik heb aangezien ik op een hoekhuis woon aardig wat inkijk.
                  De geurilla spot is in ieder helemaal klaar voor de plantjes.

                  Ps : hoe groot zou ik ze laten worden eer ik ze veilig kan overpotten....

                  Comment


                    #10
                    Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

                    So hey.

                    Een overpottende guerrilla kweek heb ik niet eerder gelezen.
                    Ga dit zeker volgen, ik verwacht weinig van auto's die overgepot worden naar een plek onbekend. eerlijk.

                    Maar er zijn evengoed veel raardere dingen gebeurd.

                    En als het jou lukt ga ik dat volgend jaar zeker ook doen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

                      Wel, het liefste plante ik het ontkiemd zaad direct op de spot, maar ben bang met dit weer dat dat niet goed gaat komen met die kleintjes. Het liefste verpotten ik helemaal niks met autoflowers. Maar dit is de eerste kweek en alles is nog een beetje een test natuurlijk.
                      ik heb nog 4 reguliere soortjes die ik nog moet voor groeien en planten. 3 x hollands hope en 1 keer een haze soortje, dus die worden hopelijk de back up kwa opbrengst mocht het mis lopen. Voor volgend jaar leer ik van dit jaar hoe ik alles anders aan moet pakken etc.

                      Comment


                        #12
                        Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

                        Update.

                        De 10 ontkiemde jacks in de koffie bekertjes zijn boven op 1 na, de purple kush autoflower doet het ook lekker, en heb zondag een minimale dosis groei voeding gegeven.
                        Even kijken hoe ze erop gaat reageren.ze is nu precies 5 dagen met haar hoofd boven de aarde,en heb constant aarde aangevuld tot de lob blaadjes,dit blijf ik herhalen tot aan de rand,of tot ze stopt met strekken.

                        De jacks laat ik denk ik 3 dagen staan, en ik ga morgen even op de geurilla spot even een inspectie doen en mischien als mijn aarde binnen is de aarde alvast neer leggen. Hierbij een paar foto's van hoe alles er nu bij staat.
                        Last edited by Chicorico; 6 June 2016, 16:23.

                        Comment


                          #13
                          Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

                          Zo even een update.

                          De big Jacks staan allen boven de aarde.
                          10 van de 10 zaden 100 % ontkiemd en uit de aarde, ik lees wel eens andere verhalen.....

                          De bedoeling is om a.s weekend de planten over te potten in de volle grond op de geurilla spot. Dan word het iets bewolkt en wat regen zo nu en dan met wat zon.

                          De autoflower purple kush gaat ook lekker, en de minimale groei voeding die ik om de dag geef doet haar tot nu toe geen kwaad.het blad blijft mooi donker groen, dus daar verandering ik voorlopig niks aan, behalve dat ik dit op ga schroeven tot zo'n 75 % van de aanbevolen dosis. Ik zit nu op zo'n 40 % om haar te laten wennen.

                          Gisteren was deze purple kush geknakt en lag met haar kop op de grond. Waarschijnlijk toch de wind waar ze nog niet sterk genoeg voor was, heb haar weer tot aan de lob bladeren in gegraven en ik denk dat ze het wel red.
                          Ze ziet er tot nog toe nog goed uit in ieder geval.


                          Dan heb ik ook nog de 3 zaadjes van hollands hope feminized. Deze ga ik deze week ook ergens ontkiemen en zullen ook op de spot komen te staan maar iets verwijderd van de big Jacks.

                          Op en aanmerkingen mogen altijd mensen, voel me zo eenzaam hier alsof ik tegen een muur aan het praten ben

                          Comment


                            #14
                            Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

                            Ik doe precies het zelfde, ik kweek ze eerst thuis en zet ze vervolgens in de volle grond. Relatief goede locatie uitgekozen. Maar begrijp ik het nou goed, had je je zaailingen nou gelijk in batmix gezet? Zo ja, dat is geen verstandige en een risicovolle keuze. Voordat ik wist dat autoflower niet overgepoot mochten worden, deed ik dit wel. Ik had niet echt stress kunnen ondervinden. Maar ik raad het alsnog niet aan, misschien had ik gewoon geluk.

                            Comment


                              #15
                              Re: Guerilla kweek 10 autoflower Big Jack.

                              Valt natuurlijk bij niemand op ineens zo grote schoon gemaakte plek midden in begroei stuk grond erg slim gedaan
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X