Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DP120 - 3x Master Kush (T-neon 220W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DP120 - 3x Master Kush (T-neon 220W)

    Korting op 420shop
    Tent Secret Jarin dp120
    Zaadjes
    3x Master Kush van White label
    Verlichting T-neon 4x 55 watt
    Afzuiging Softbox 250m/3
    Filter Filter Can original 250m3 flens 125mm
    Ventilator Hurricane clip ventilator
    Kweek medium
    1: zaai en stekgrond, 2: Bio Nova Soil Mix, 3: Plagron Batmix
    Voeding groei BioBizz bio grow + fish mix
    Voeding bloei BioBizz bio bloom


    Het heeft een lange tijd geduurd, maar de plannen om naar zolder te gaan met de dp120 zijn geschrapt. Mijn vader en ik hebben een ruimte ingericht waar de DP120 in kan.

    Hiervoor hebben we een tafel gemaakt, schuifdeuren geplaatst. Eigenlijk nog veel meer. Hierbij een foto van hoe het er uit zag voordat de gehele setting er stond:

    image(8).jpg

    Nu kijkend naar het geheel:
    Ergens verstopt in een ruimte vinden we een schuifdeur, die leid naar een nieuwe ruimte

    image.jpgimage[1].jpgimage[2].jpg

    De boel ook maar een gezellig sfeertje gegeven.

    1.image[11].jpg2.image[8].jpg3.image[9].jpg4.image[10].jpg

    Omdat er amper plek was voor die dikke Can filter in het tentje (de tent is 120 x 60 x 120) leek het handiger om een 250M3 softbox +filter setje te plaatsen en dan de filter niet in de tent, maar boven het dak (tussen 2 verdiepingen) te plaatsen. De geur wordt opgenomen en gaat via de softbox, door naar boven. Het doek wat normaal om de koolstoffilter zit, zit nu in de filter. Hierdoor worden de geuren geventileerd. Best grappig, ik had een dimmer gekocht maar dat blijkt totaal niet nodig te zijn. De softbox hoor je zo goed als niet.

    Dan de tent. Deze was moeilijk te fotograferen omdat de ruimte wat nauw is, maar ik denk dat er goed beeld is gebracht.

    image[6].jpgimage[4].jpgimage[5].jpgimage[3].jpgimage[7].jpg

    Dit is mijn eerste keer dat ik gebruik maak van een kweektent. Eigenlijk wilde ik ook SCROG toepassen, maar omdat ik sinds vandaag te horen heb gekregen dat ik 4 dagen, 24 uur elke dag ga werken kan ik daardoor dus weinig tijd in SCROG steken. Ik las dat er bijna dagelijks gelet moet worden wanneer je SCROG toepast. Hierdoor ga ik het hek weghalen en plaats ik de planten op de grond. De Master Kush planten zijn alle 3 getopt. Ik wil namelijk dat de planten niet al te hoog worden. Over enkele dagen gaat de 2e lamp aan. De zaden zijn regulier waardoor ik ook mannen heb. Ik wil eigenlijk nog een vrouwtje in de tent, zal ik er nog 1 ontkiemen of is het daar nu te laat voor? Overigens zijn we bezig met de 3e week. Ik ga de planten zo laag mogelijk houden, ik ben hiermee begonnen door te toppen.

    image(7).jpg

    De twee links zijn duidelijk mannen, de meest rechtse weet ik nog niet. En nee, ze staan niet in de buurt van de tent.


    #2
    Re: DP120 - 3x Master Kush (T-neon 220W)

    Keep it in the closed. Mooie set up. Ipv scrog kan je ook buigen en knakken om de boel gelijkmatig te houden en mooie brede bosjes te kweken. 3 plantjes krijg ik 90x60 wel vol. 120x60 nog leuker . Tis wel te laat om er nog een zaadje bij te droppen. Dan worden je eerste plantjes veels te groot , als die het dubbelle aan voorgroei krijgen. Suc6. Ik volg. Gr JB
    Keep em green

    Comment


      #3
      Re: DP120 - 3x Master Kush (T-neon 220W)

      Mooie stealth setup

      Veel succes met je kweekje alvast
      Groene vingers

      Comment


        #4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: DP120 - 3x Master Kush (T-neon 220W)

          Bedankt voor alle reacties die ik kreeg! Het idee met de panty had ik al gedaan, maar de afzuiger is nog niet nodig want ze ruiken nog niet. Maar tot nu toe is er wel veel vocht in de tent. Zo zag ik dat er een plas water lag aan de zijkant van de tent, tussen het doek waar de potten liggen en de tent zelf waardoor er een buis aangeslagen is. Ik heb hiervoor papiertjes op de potten gezet aangezien door de warmte er veel vocht opstijgt. Ik wist niet dat een tent zo vochtig kon worden, dus door het aanzetten van de afzuiger was het probleem opgelost

          Toen ik afgelopen vrijdag in de tent keek zag ik dat het maar liefst 35 graden was! Ik heb onmiddellijk alles open gezet en gedwongen de lichturen veranderd. Hij draait nu op 16/8 van 19:00 t/m 11:00. Natuurlijk kijk ik in de middag niet in de tent vanwege de nachtcyclus.

          Ik heb het SCROG net weggehaald en de planten staan nu op de bodem.

          Verder heb ik een slechte start gemaakt met de SCROG. Er is geen ruimte hier meer voor. De planten zijn inmiddels te hoog. Het enige wat nog kan is de SCROG verhogen, maar dan ben ik niet zeker of het TL licht de bladeren zover zouden kunnen bereiken. Tenzij ik zeer veel bladeren zou moeten knippen. Ik heb 25 liter potten (laag model) gekocht. Als ik deze in de tent zou zetten, dan zit er maar tussen 5 en 10 cm ruimte van de pot naar het (lage) SCROG net. Omdat de planten al vrij hoog zijn kan ik ze niet zover meer laten buigen. Als ik het SCROG net hoger zet dan hebben de planten genoeg ruimte, maar komen de toppen mogelijk te dicht bij de lampen.

          Zoals op de foto te zien is, is het meest lage rek niet meer mogelijk. Het bovenste rek is mogelijk te hoog.
          DP120-340-800-600-80.jpgimage[6].jpg

          Ik dacht de mannetjes al vrij snel te herkennen aan de lengte. Ze zijn erg lang en hebben weinig bladeren. Ik ga er dus vanuit dat ze mannelijk zijn. Maar we wachten nog af, ze staan nu wel buiten. Ik heb nog 2 extra ontkiemt. Dan wil ik over een tijd op zolder een koppel voor zaden kweek.

          Ik neem je tips zeker mee QnQ
          Last edited by FlamingMango; 8 June 2016, 16:12.

          Comment


            #6
            Re: DP120 - 3x Master Kush (T-neon 220W)

            Ik heb er voor gekozen om alleen bij deze ronde geen SCROG te doen. De bladeren werden van onder al geel, ik besloot dat ik het onderste gedeelte zou gaan knippen.
            Daarvoor heb ik de grootste plant ook overgepot in een nieuwe grote 25l pot Hiervoor moest ik ze wel even buiten houden.

            Arie.jpgArie`1.jpgArie2.jpgArie3.jpg

            Comment


              #7
              Re: DP120 - 3x Master Kush (T-neon 220W)

              Hoe loopt het hier?
              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

              Comment


                #8
                Re: DP120 - 3x Master Kush (T-neon 220W)

                Geen nieuws, goed nieuws.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ga ik vanuit
                verslag 1, verslag 2

                Comment


                  #9
                  Re: DP120 - 3x Master Kush (T-neon 220W)

                  Doordat er een periode was waarin het erg warm was in Nederland, en de planten te groot werden voor de tent, moest ik allo planten genootzaak buiten zetten. Alles staat nu buiten en doet het super goed. 1 plant kan ik zelfs al knippen. Ik heb geleerd van deze kweek. Ik moet persee de eerst volgende keer scroggen, tenzij ik autoflowers gebruik.

                  Het grappige is, is dat de planten zich aanpassen aan het buitenlicht. Ze worden na verloop van tijd licht groen nadat ze eerst donker groen waren in de tent. 1 plant is donker gebleven met paarse stengels.


                  image.jpgimage (3).jpgimage (1).jpgimage (2).jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: DP120 - 3x Master Kush (T-neon 220W)

                    U bent goed bezig zo en ze staan er mooi bij de dames.

                    keep up the good work
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment

                    Bezig...
                    X