Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

    Korting op 420shop

    #2
    Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

    Buiten op het balkon zetten, of in de tuin in de volle zon.
    Wachten tot de oogst en 'n beetje water geven tussendoor.

    Meer is er niet aan.
    Met spaarlampen heb je uiteindelijk toch meer uitgegeven aan lampjes dan dat je plant zal opbrengen. Tenzij je er meer dan 5 hebt liggen met fitting en alles, dan is dat gratis natuurlijk.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

      Het probleem is dat ik in mijn achtertuin ongeveer 6 uur direct zonlicht kan pakken, aan de voorkant van mijn huis is dat ongeveer 8 uur, maar ik heb helaas geen voortuin en dus leek het mij voor de hand liggen dat ik het aan de voorkant achter het raam neerzet. kan het heel veel kwaad om iets minder zon te pakken voor de plant? Ik kan mij voorstellen dat er dan minder resultaat vanaf komt, maar is het echt zoveel minder?
      Volgens de igrowcan zou het licht tussen de 9-12 uur moeten zitten, vandaar dat ik linkte naar het spaarlampen verhaal. Is er anders nog een alternatief voor die paar uur extra licht?

      Comment


        #4
        Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

        Bij dit pakket zitten 2 zaden, als ik het straks ga starten gebruik ik maar 1 zaadje. Nou zat ik te denken misschien kan ik in een andere pot het andere zaadje doen en die proberen op een andere plek neer te zetten? Om zo te kunnen kijken welke van de plekken het best werkt?
        Maar dan heb ik natuurlijk grond nodig, ik heb gezien op internet dat je Plagron Growmix hebt, is dit een all-in-1 grond of moet ik dan later alsnog wat voeding toe voegen? Als ik het in die beker kweek heb ik alleen water en 1 flesje voeding nodig?

        Comment


          #5
          Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

          Gewoon universele potgrond van t lokale tuincentrum halen.

          Comment


            #6
            Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

            Meestal is de eerste keer niet zoveel.
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment


              #7
              Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

              Het systeem is heel simpel volgens de beschrijving, maar alleen het licht begrijp ik niet "helemaal".

              Ik begrijp het wel maar snap het niet

              Ze geven aan 9-12 uur licht, bedoelen ze hier licht mee of direct zonlicht??

              Ze bedoelen niet in maart al beginnen (en niet achter een raam )
              Ik kan het systeem voor het raam op de vensterbank van ongeveer 8 uur direct zonlicht voorzien. Nou lees ik op internet ook dat je met een spaarlamp erboven ook wat kan proberen, maar wat voor spaarlamp zou ik dan nodig hebben? En hoe hang je dit erboven?

              Horizontaal met een reflector erboven op 5 cm van het bovenste blad.

              Ik ben niet echt van plan in mijn plafond te gaan boren, misschien dat jullie een ander systeem weten?

              bosstick?

              Comment


                #8
                Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

                Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag! Heb vandaag de pot binnen gekregen...

                Comment


                  #9
                  Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

                  met gaten ?

                  Comment


                    #10
                    Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

                    er zitten wel wat gaten in de pot zelf, ik neem aan dat je dat bedoeld?

                    Comment


                      #11
                      Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

                      20160624_192459.jpg

                      Ik heb de can nu 3 weken staan en dit is tot op heden het resultaat. Hoeveel er vanaf komt geen idee, maar ik vind het tot op heden al helemaal leuk! De plant begint al iets te ruiken, volgens de beschrijving zou ik volgende week moeten beginnen met de voeding die erbij zit. Tot zover alleen maar water gegeven wanneer nodig.

                      Comment


                        #12
                        Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

                        Beter zet je die plant aan de andere kant van het Raam buiten dus want glas houd veel zonlicht tegen wat je plant wel nodig heeft
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

                          Belladonna heeft helemaal gelijk.
                          De plant is erg gestrekt en telt hoogstens 3 vingerig blad.
                          Enorm leuk, maar weinig weed.

                          Comment


                            #14
                            Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

                            20160711_204653.jpg

                            Tot zover ziet het er zo uit. Als het goed is is de plant begonnen met de bloei. Ik ben nu ook gestart met de voeding die erbij zit. Ik probeer de plant zoveel mogelijk buiten te zetten. Wat vinden jullie er tot nu toe van? De plant is behoorlijk gestrekt, maar ben helaas niet in de mogelijkheid de plant elke dag buiten te zetten in de volle zon (voor zover dat kreng schijnt). Het is een auto critical, hoelang zou zoiets ongeveer moeten bloeien? Ik heb gelezen dat je dit kan zien aan de trichomes. Wanneer ga je deze goed kunnen zien (door een loep?)

                            Comment


                              #15
                              Re: iGrowCan, de allereerste keer... Advies gevraagd

                              hoe oud ben je? als ik het lees is het een entoen en toen entoen verhaaltje

                              Comment

                              Bezig...
                              X