Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen bij me plant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen bij me plant.

    Korting op 420shop
    Beste Stoners!

    Ik heb een vraag over mijn wietplant, ik ben hier net nieuw en zou graag willen weten waarom mijn bladeren onderop geel worden, voorderest merk ik dt de puntjes van de bladeren ook bruin worden, en dat zijn maar kleine puntjes, ik zal even een foto neerzetten.

    De plant zelf is een buitenplant en heb hem een tijdje binnen gehouden, maar er is altijd lekker zon geweest, nu vraag ik me af wat het kan zijn, want denk dat het niet hoort zo vroeg.20160717_113301.jpg20160717_113305.jpg

    #2
    Re: Bladproblemen bij me plant.

    Als de onderste bladeren geen zon krijgen sterft het blad af door gebrek aan fotosynthese. Gewoon laten zitten totdat za er af valt en dan weghalen.

    Detailfoto van de bruine bladpuntjes?
    Heeft ze geen dorst?

    En hup naar buiten met die plant met dit mooie weer!
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Bladproblemen bij me plant.

      Heeft ze geen dorst?
      De aarde in die pot lijkt alsof deze regelmatig te nat gestaan heeft en flink is ingeklonken. Ze snakken dus eerder naar lucht dan naar water.

      Comment


        #4
        Re: Bladproblemen bij me plant.

        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
        Als de onderste bladeren geen zon krijgen sterft het blad af door gebrek aan fotosynthese. Gewoon laten zitten totdat za er af valt en dan weghalen.

        Detailfoto van de bruine bladpuntjes?
        Heeft ze geen dorst?

        En hup naar buiten met die plant met dit mooie weer!
        Ik heb hem nu alleen maar buiten gezet, voorderest merk ik nog wel dat de puntjes van de bladeren aan de plant bruin worden en een klein stukje afbrokkelt, en het krult een klein beetje, ik moet wel zeggen dat ik alleen bloei booster gebruikt heb voor deze plant, ongeveer een dag of 4 / 5 geleden, ik hoop nog informatie te krijgen zodat t voorderest goed gaat.

        PS: Nat of droog is de plant sowieso niet want dat hou ik elke dag bij, of ik voel of t droog is of nat.

        Hier nog 2 fotos waar het over gaat.
        20160719_102226.jpg
        20160719_102253.jpg

        Comment


          #5
          Re: Bladproblemen bij me plant.

          Bloeibooster gebruiken voor de bloei is niet handig! Waarom geen groeivoeding?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Bladproblemen bij me plant.

            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Bloeibooster gebruiken voor de bloei is niet handig! Waarom geen groeivoeding?
            Dat kwam omdat het al op was, dus ik moest nog nieuwe halen. Is het nog mogelijk om groeivoeding te gebruiken, of zal ik deze plant nu gewoon een paar dagen buiten laten staan en ze ding laten doen, of moet ik nog even wortelstimulator of iets anders gebruiken, zodat zometeen niet al me bladeren eraf brokkelen, ik heb nu al op elk blad in de plant een stukje bruin aan de puntjes.
            Bovenop is het wel minder daar is de plant nog mooi.

            Comment


              #7
              Re: Bladproblemen bij me plant.

              Ze missen stikstof maar je EC is te hoog met die P en K van de bloeivoeding. Ik zou deze gewoon ff enkel water gaan geven voor een beurt of 3 en dan weer terug op GROEIvoeding.

              Comment


                #8
                Re: Bladproblemen bij me plant.

                EC = De elektrische geleidbaarheid waarmee de hoeveelheid voedingsstoffen in de grond (of water) wordt gemeten. Meting met een EC-meter (EC = Electric Conductivity)

                Ik sluit mij bij Flint aan.
                Met dit warme weer flink watergeven, want als je aarde uitdroogt knalt je EC nog verder omhoog.

                Met groeivoeding rustig aan beginnen, eerst halve dosis.
                Je kan je planten niet vetmesten wel ziek of dood voeden.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Bladproblemen bij me plant.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                  EC = De elektrische geleidbaarheid waarmee de hoeveelheid voedingsstoffen in de grond (of water) wordt gemeten. Meting met een EC-meter (EC = Electric Conductivity)

                  Ik sluit mij bij Flint aan.
                  Met dit warme weer flink watergeven, want als je aarde uitdroogt knalt je EC nog verder omhoog.

                  Met groeivoeding rustig aan beginnen, eerst halve dosis.
                  Je kan je planten niet vetmesten wel ziek of dood voeden.
                  Oke top om dat te weten, ik heb me plant nu lekker buiten staan, ik laat hem nu 4 dagen staan en behandel hem gewoon zoals het hoort, daarna zal ik een klein beetje groeivoeding erbij doen en dan hopen op een goed resultaat, ik zal de aarde goed in de gaten houden en dan hou ik het hier ook op de hoogte, dit is me eerste plant en ben dr aardig trots op, het is een Critical Strike.

                  Ik merk nog niet echt dat t beter gaat dan hij was maar zal jullie op de hoogte houden, bedankt & heb nog 4 plantjes gezaaid voor de zekerheid.

                  Comment

                  Bezig...
                  X