Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Teveel voeding in de potgrond en dan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Teveel voeding in de potgrond en dan?

    Korting op 420shop
    Mijn 3 hennepplantjes heb ik in mei uit de volle grond gehaald omdat ze werden opgegeten door de slakken. In potten gedaan met compost. Nu vertoont de sterkste plant vanaf de onderkant gele bladeren met bruine vlekken. Wat kan dit zijn?
    Na het zien van andere foto's lijkt het erop dat de plant teveel voeding krijgt via de compost. Maar wat kan ik hier nog aan doen?
    Attached Files

    #2
    Re: Teveel voeding in de potgrond en dan?

    Wel nee aak je niet zo druk ze laat die bladeren vallen om dat ze over gepot is maar ze ziet er goed uit
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Teveel voeding in de potgrond en dan?

      geen voeding meer geven alleen nog water (liefst regenwater of anders afzuren)
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        #4
        Re: Teveel voeding in de potgrond en dan?

        Ik denk eerder dat ze honger heeft? Anders had ze al eerder tekenen van overvoeding gezien.
        Hoeveel liter pot en welke strain?


        En hoelang geleden heb je haar overgepot, dacht in mei gelijk?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Teveel voeding in de potgrond en dan?

          De eerste weken na het overpotten ging het erg goed. Het is pas sinds enkele dagen dat er steeds meer geel blad komt.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Het is een 20ltr pot en de compost is oude, overjarig slip uit de sloot. Normaal gesproken erg voedzaam, maar wellicht te eenzijdig?

          Comment


            #6
            Re: Teveel voeding in de potgrond en dan?

            Je zou een beetje groeivoeding (halve dosis) kunnen proberen. Ik baseer dat op de eerste foto waar ik ook een heel licht gekleurd blad zie, je geeft aan dat dit je sterkste plant is dus ws heeft ze de meeste voeding al opgebruikt.

            Het zou daarnaast ook kunnen dat de bladeren te weinig zonlicht krijgen door het dichte bladerdek erboven en door gebrek aan fotosynthese geler kleuren, dat kun je het beste zelf bekijken.


            Slib uit de sloot lijkt mij een verzamelplaats voor neergezonken afvalstoffen (ook niet natuurlijke afvalstoffen) uit het water, zelf zou ik dit niet gebruiken.
            Daarnaast is het hier brak water, te zout dus.

            Misschien kun je haar nog overpotten naar een grotere pot, 20 liter houdt een gewone plant kleiner maar noopt tot bijvoeden. De grond ziet er ook zwaar uit.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Teveel voeding in de potgrond en dan?

              Zitten er gaten onder in die emmers? Zo niet, dan zou ik daar het probleem zoeken. Te nat/zuurstofloos kweken geeft allerlei verschijnselen.

              Zo ja, dan zou ik wat bijvoeden met pokon of iets goedkoops. Dat bevat vrijwel hetzelfde als wiet-groeivoeding.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Teveel voeding in de potgrond en dan?

                Hartelijk dank voor alle feed-back. Ik ga het inderdaad zoeken in extra plantenvoeding. Wellicht is die eigen gemaakte compost toch niet zo voedzaam als ik dacht, of te eenzijdig. Vandaag de planten extra voeding gegeven. Ik ben benieuwd. Er zitten zeker gaten onder in de emmers en ze staan op latjes om het water af te kunnen voeren.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Hartelijk dank voor alle feed-back. Ik ga het inderdaad zoeken in extra plantenvoeding. Wellicht is die eigen gemaakte compost toch niet zo voedzaam als ik dacht, of te eenzijdig. Vandaag de planten extra voeding gegeven. Ik ben benieuwd. Er zitten zeker gaten onder in de emmers en ze staan op latjes om het water af te kunnen voeren.

                Comment


                  #9
                  Re: Teveel voeding in de potgrond en dan?

                  Cannabis gebruikt over het algemeen ook veel voeding, succes !
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  Bezig...
                  X