Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren hangen en kleuren geel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren hangen en kleuren geel?

    Korting op 420shop
    Hai,

    Mijn Amnesia Haze heeft wat probleempjes. Ontdekte gister dat helemaal aan de onderkant 2 bladeren compleet geel waren gekleurd en heb deze zonder enige moeite eraf kunnen trekken. Mijn plant staat volgens mij al in de bloei, dus dacht dat dit niet ongewoon was. Nu werd ik vanmorgen wakker en zag dat mijn plant nogal erg hing en ook dat er meer bladeren beginnen geel te kleuren. Beetje Google afgespeurd, zag een foto van een plant die aan stikstof tekort leed en vond dit wel erg op de mijne lijken, dus heb wat mestkorrels op de aarde gegooid. Of dit iets oplost, geen idee.

    Iemand een idee wat er mis is? Ik geef hem elke ochtend een klein bekertje water, en ik gebruik geen voeding behalve de mestkorrels die ik vanochtend pas heb toegevoegd.

    Hier wat foto's zodat jullie de plant beter kunnen beoordelen, etc. (Sorry voor de gedraaide foto's, komt doordat ik ze verticaal met iPhone heb gemaakt.)

    Alvast bedankt

    [ATTACH=CONFIG]303807[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]303808[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]303809[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]303810[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]303811[/ATTACH]
    [ATTACH=CONFIG]303812[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]303813[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]303814[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]303815[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]303816[/ATTACH]
    Mvg,

    Lars
    Attached Files

    #2
    Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

    Lijkt beetje op te weinig water nu
    Neemt de aarde nog wel water op of is ze zo droog dat het er gelijk doorloopt

    Comment


      #3
      Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

      Ik zou die korrels weer weghalen en eerst proberen meer water te geven

      Comment


        #4
        Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

        Wat is een bekertje water? Tis te nat of te droog, 1 van de twee. Onderscheid moet je zelf voelen aan de pot/aarde. Das moeilijk te zien op foto. En de grond zal uitgeput raken, koop u een flesje voeding of pot em over naar een grotere pot.

        Waar zie jij bloei? Die staat binnen? Is het volledig donker als het donker moet zijn? Amnesia haze kweken zonder lamp/tent is onbegonnen werk.

        Comment


          #5
          Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          Wat is een bekertje water? Tis te nat of te droog, 1 van de twee. Onderscheid moet je zelf voelen aan de pot/aarde. Das moeilijk te zien op foto. En de grond zal uitgeput raken, koop u een flesje voeding of pot em over naar een grotere pot.

          Waar zie jij bloei? Die staat binnen? Is het volledig donker als het donker moet zijn? Amnesia haze kweken zonder lamp/tent is onbegonnen werk.
          Bloei is zichtbaar, aangezien er op de toppen al witte haren bevinden (of ik zit ernaast, 1e kweek). Hij staat binnen op mijn vensterbank, en is een Amnesia Haze Feminised Auto-flower van GreenLabel. De aarde blijft goed vochtig op de bovenkant. Het bekertje water is 200ml als hij vol is, geef d'r ongeveer 180ml elke ochtend.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door ikhebeennaam View Post
          Lijkt beetje op te weinig water nu
          Neemt de aarde nog wel water op of is ze zo droog dat het er gelijk doorloopt
          Ik had zelf altijd het idee dat ik d'r te veel water gaf, aangezien op vele websites wordt gewaarschuwd voor het niet te veel water geven van de plant.
          Naar mijn mening is de aarde nog prima, als ik water erover heen giet blijft het oppervlak goed vochtig.

          Comment


            #6
            Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

            steek je vinger in die pot aarde en voel goed diep gaan met je vinger niet alleen de boven kant
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
              steek je vinger in die pot aarde en voel goed diep gaan met je vinger niet alleen de boven kant
              Heb net een stuk of 3-4 centimeter diep gevoeld, boven op vrij vochtig, maar hoe dieper ik kwam hoe minder vochtig ik het vond. Is wel al weer ruim 5 uur geleden dat ik ze water heb gegeven.

              Comment


                #8
                Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

                Iemand advies? Heb het idee dat de plant met de seconde achteruit gaat

                Comment


                  #9
                  Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

                  Op de foto's lijkt het eerder op teveel water dan op een stikstof tekort.
                  Maar het verschil tussen teveel of te weinig is moeilijk te zien, en als kweker is daar echt heel simpel zelf achter te komen.
                  Til de pot eens op ?
                  Weegtie bijna niks, dan is het te weinig water : water geven
                  Weegt-ie redelijk veel, dan is het teveel water : 1-2 dagen helemaal niks geven

                  Je mag de volgende keer gewoon de pot tot de bovenste rand vullen eh...dat scheelt in dit geval zo'n 7-8 liter.
                  Meer aarde blijft ook wat stabieler, het droogt niet zo snel uit, meer wortelruimte voor de plant, alleen maar voordelen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

                    Ik denk ook aan teveel water. Als de plant te droog zou staan zouden ook de bladstengels gaan hangen, nu hangt alleen het blad en staat het blad bol dat is een teken van te nat staan.
                    Als de grond langere tijd te nat is kunnen de wortels hun werk niet doen en zie je voedingstekorten ontstaan die alleen worden opgelost als de wortels weer hun werk kunnen doen.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

                      Dat staat idd te nat.

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

                        Bladeren staan ook bol, alles wijst erop. Maar van 200 ml per dag? Voor zo'n grote plant? Dan scheelt er toch iets met het wortelstelsel.

                        Wel goed dat het een autoflower is. Die paar pistels die je nu ziet is voorbloei, geen bloei. Als je zo'n hoopje bij elkaar ziet heb je bloei.

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

                          Bedankt voor alle reacties. Op de foto is het moeilijk te zien, vandaar de verschillende conclusies. Maar:

                          Ik had toch even de aarde goed gevoeld en besloot het een behoorlijke hoeveelheid water te geven. Als resultaat staan bijna alle bladeren weer kern gezond omhoog! (Ja, ze wijzen echt naar boven). Bleek toch veel te weinig water te hebben lijkt me. Fijn dat m'n diva weer gezond oogt

                          Comment


                            #14
                            Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

                            Sjah nog geen 200 ml per dag op zo'n grote pot.
                            Vingerdiep droog ...


                            Ik zat zo te twijfelen aan mezelf
                            Blij dit te lezen
                            Succes!

                            Comment


                              #15
                              Re: Bladeren hangen en kleuren geel?

                              Gelukkig maar! Gewoon regelmatig pot tillen.
                              Pot licht dan water, pot zwaar dan geen water.
                              Nu niet alsnog overwateren
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X