Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

    Korting op 420shop
    Ik had gisteren nog vital op de plant gespoten, en als het vogel poep was dan het het er af geregend moeten zijn.
    Omdat ik nog 4 planten heb staan weet ik niet goed wat te doen.

    DSCF0002.jpg
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

    Je kunt het blad afknippen. Maar dan blijf je wellicht bezig.
    Je kunt behandelen met gif, maar dan beschadig je jezelf en de natuur later.
    Je kunt behandelen met silicaten (silinal; natriumsilicaat of kaliwaterglas; kaliumsilicaat)
    Je kunt de pH lichtjes veranderen naar licht basisch (pH 8) of zuurder (pH 5.5) door een oplossing over je planten/bladeren te spuiten.
    Je kunt proberen je planten te bewerken met alcohol, een lichte nevel uit een plantenspuit. Maar dat doodt ook goede schimmels. Hetzelfde geldt voor chloorwater.

    Het witte van meeldauw, zijn de sporen. Dus het heeft zich al verspreid.
    De rest van de planten gaat er last van krijgen, of niet. Dat is deels genetisch, deels door omstandigheden.

    Melk helpt in ieder geval niet. Dus dat kun je laten.
    Wat wel helpt? Als we het zouden weten, dan zouden er niet zoveel topics zijn over meeldauw denk ik. Er is nog niet echt een houdbare en veilige oplossing waar ik van weet.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

      Bedankt.

      Ik had al spul gevonden wat zou moeten helpen tegen meeldauw, maar ook al meerdere sites die zeggen dat dit troep is, zeker voor ons omdat we de plant willen roken.
      En zelfs bij deze chemische troep is het maar de vraag of het ook echt helpt.

      Met melk ben ik vorig jaar al eens bezig geweest, en dat hielp inderdaad niet.

      Plant zit een week of 6-8 van de oogst.

      Silinal mag niet meer verkocht worden als ik het goed begrijp.

      https://www.tuinierdier.nl/webshop/p...ncentraat.html

      Wat te doen, misschien kan ik het beste even wachten of het erger word.
      Het is wel opvallend dat de early skunk die het minder goed doet, het eerste slachtoffer is. ( en de skunk die de minste zon krijgt )
      Verder heeft deze skunk een erg dicht blader dek.

      Ik ga toch eens kijken of de bladeren verwijderen helpt. Weg gooien kan altijd nog.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ik heb alle bladeren waar ik meeldauw op zag verwijderd. Dat waren en natuurlijk toch meer als ik dacht, maar echt veel waren het er ook niet.
      Wel ook een kleinere zijtak verwijderd. Vrijwel elk blad van die tak had al meeldauw.
      Daarna deze plant weer met vital ingespoten. Vooral bedoelt om het in te dammen en misschien helpt dit ook bij de wondjes die ik nu gemaakt heb.

      Nu dus hopen dat de andere planten niet besmet zijn dan wel de strijd tegen de meeldauw beter aankunnen.
      Ik heb net weer naar de andere planten gekeken, en het lijkt voorlopig toch bij deze ene plant te blijven.
      Last edited by Gps; 21 August 2016, 20:09.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

        Altijd oppassen met die sprays; voeding voor planten is ook voeding voor schimmel.
        Met name schimmels die van nature op planten voor komen, die delen vaak dezelfde voedingsbronnen als planten.

        Natriumsilicaat en kaliumsilicaat zijn naar mijn weten niet schadelijk, vooral omdat het simpele moleculen zijn die verbranden (onder de 400 graden C) tot zout; de stof die eerst opgelost zat, maar dan zonder water.
        Natriumsilicaat, silinal dus, is volgens de verpakking wel hoog gedoseerd. Ik heb het weleens volgens de verpakking gebruikt, en al het blad verbrandde. Op de helft van de dosis zou het ook moeten werken, maar het is een preventief middel eigenlijk.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

          Ik wacht het momenteel maar even af. Vooral hoe snel het weer terug komt.

          Als ik bladeren met meeldauw blijf verwijderen dan geef ik het met deze plant op.

          Deze early skunk gaat namelijk vanaf het begin al niet zo lekker als de andere twee.

          Ik heb wel gezocht maar niet gevonden waarom dat middel dan verboden is.
          Ik vond wel een site waar ik het gewoon bestellen kan denk ik.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

            Mocht je het vinden, dan hoor ik het graag. Wellicht weten die mensen meer dan ik. Ik heb echter niets opmerkelijks op de verpakking en/of info kunnen vinden qua gevaren.
            Maar, asbest is ook een 'silicaat'. Dus ik kan best geloven dat er misschien wat mensen hebben besloten om er voorzichtig mee te doen. Maar goed, zonder echte argumenten kan ik dat niet hard maken.

            Ik kan het hier nog in de supermarkt of bij het tuincentrum kopen in ieder geval. Maar soit, nederland is niet een topland als het om veiligheid in de tuin gaat.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

              Meeldauw zit in heel je plant, maar uit zich als eerste in je blad.
              Je zou kunnen proberen om dat blad of te knippen, maar het zit al in heel die plant verspreidt.
              Ik denk dat ik zou redden wat er nog te redden valt en deze zoizo omkappen.
              Hopelijk dat de andere de dans ontspringen.
              sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

              Comment


                #8
                Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                Vorig jaar nog een poging gedaan met ik geloof melk met bakpoeder en nog iets.

                Dat "hielp" een dag of 2 a 3.

                http://www.tuinadvies.nl/tuinvriende...tegen-meeldauw

                ( Anoukdm )
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #9
                  Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                  Ik heb de knoop doorgehakt en de plant verwijderd.

                  Ik zie ondanks dit weer de meeldauw al binnen een dag terug keren, en ik zag ook al weer een ander probleem. ( vreemd verkleurd blad )
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #10
                    Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                    Maar soit, nederland is niet een topland als het om veiligheid in de tuin gaat.

                    Gheheh, BE wel dan? Als het hier verboden wordt in de landbouw dan rijden alle boerkes de grens over om het daar onder de toonbank te kopen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                      verwijderd commentaar mbt bovenstaande post


                      enne die plant was een vogel voor de kat
                      goed dat je ze weggedaan hebt

                      het enigste wat de infectie wat indijkt, is spuitzwavel , de rest helpt curatief helemaal niet
                      alleen toepasbaar als je in de laatste weken bloei zit anders beter weg met die plant -> bad pheno and/or bad strain

                      wise decision Gps

                      Comment


                        #12
                        Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                        Is het wel gewoon rookbaar? volgens mij heb ik hier ook last van en wil mn plantje niet zomaar weggooien

                        Comment


                          #13
                          Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                          Nog maar een keer, wordt er wel moe van.
                          Jullie hebben het geheugen van een watervlo.

                          https://www.deververije.nl/overige-p.../kaliwaterglas
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                            LR2 gaf dat al in z'n eerste antwoord aan als evt behandelmiddel HJM?


                            Laat anders eens een foto zien Robbie
                            Meeldauw wil je niet roken net als de middeltjes die je ertegen kunt spuiten

                            Misschien watercuren als het echt besmet is en er hasj of olie van maken?

                            Comment


                              #15
                              Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                              Gewoon weg gooie je eet toch ook geen beschimmeld eten laat staan dat je het over je longen gaat roken
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X