Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Top in plant met hangende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Top in plant met hangende bladeren

    Korting op 420shop
    een goedenochtend met zn allen.
    Ik heb een vraag waar ik het antwoord maar niet op kan vinden.
    In mijn tuintje staan een mooie gezonde lemon haze dame van suzy seeds, zij staat in den volle grond en heeft het goed naar haar zin.
    Echter op 1 plek heeft zij een depressie lijkt het wel, 1 top vertoont namelijk sinds enige tijd hangende bladeren.

    Ik heb gekeken naar de tak waar die top op uitkomt, maar ik zie geen verdere problemen, het blad van deze top is echter wel wat minder groen als bij de andere toppen.
    Heeft 1 van jullie dit wel eerder mee gemaakt en heeft iemand een advies hoe hier mee om te gaan, we willen natuurlijk niet dat deze jongedame ziek is!

    Zie ook bijgevoegde foto's, de top bevind zich rechts bovenin.
    Attached Files

    #2
    Re: Top in plant met hangende bladeren

    Beter kijken.
    Als 1 tak hangend blad krijgt is er een probleem in de stam van die tak.
    Dat kan een beschadiging zijn of stamrot bijvoorbeeld.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Top in plant met hangende bladeren

      Hoi QNQ,

      Dank voor je opmerking!

      Ik ben even in het struikgewas geklommen om eens wat dieper te zoeken.
      Het lijkt er inderdaad op dat het beschadigingen zijn, of misschien beginnende stamrot.
      Er is 1 plek die mij zorgen baart die is wat dikker en geeft heel iets mee als ik er met mijn vinger over heen ga.

      De resterende plekken lijken normale beschadigingen, als ik daar met mijn vinger over heen ga, merk ik niets.

      Wat is het advies in deze? Ik las dat stamrot nog wel eens wordt weggesneden, maar is het wel stamrot?(zie foto's)
      Of is het verstandig de hele tak weg te halen?
      Wat mij overigens nog meer aan de bladeren opviel is dat ze samenvouwen en heel droog en hard aanvoelen.



      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      en natuurlijk nog wat foto's
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: Top in plant met hangende bladeren

        Ik kan dat slecht zien.
        Zou niet meteen gaan zagen en snijden als je niet zeker bent wat het is.
        Misschien dat iemand anders een mening heeft ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Top in plant met hangende bladeren

          Omschrijf eens waar die plek zit, op welke hoogte, hoofdstam of niet. De foto's zijn ook niet duidelijk genoeg om met 100% zekerheid een diagnose te stellen.

          Ik dacht dat Eclection vorig jaar heeft geprobeerd een plant met stamrot te 'genezen' door het rotte gedeelte weg te snijden, maar weet niet meer of hem dat gelukt was.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Top in plant met hangende bladeren

            Beste Stemma, natuurlijk..
            De plek zit op 1.20m hoogte, de plek zit op 1 van de hoofdstammen(ik heb haar 2 maal getopt), dus 1 van de 4 hoofdtoppen.
            Ik heb nog 2 foto's van de achterkant gemaakt en met een pijl aangegeven waar de plek ongeveer zit.
            Het probleem doet zich echter voor vanaf zo'n 1.50m.

            Ik zit er aan te denken om voor de zekerheid vanaf dat punt de top af te knippen, ze zit net in haar bloeifase.
            Ook probeer ik wat later op de dag een duidelijkere foto te verkrijgen van de plekken, de zon staat nu net verkeerd.

            Bedankt!
            20160831_140136.jpg20160831_140148.jpg

            Comment


              #7
              Re: Top in plant met hangende bladeren

              Denk dat je beter in het donker met flits een foto kunt maken

              Comment


                #8
                Re: Top in plant met hangende bladeren

                Ik had vorig jaar inderdaad last van stamrot.
                Ik heb het schoongemaakt met een watje met waterstof peroxide uit de drogist.. die kleine flesjes van 1-2 euro(eerst verdunnen 50% peroxide 50% water)Daarna heb ik regelmatig de plek ingespoten met zo'n oplossing met een kleine verstuiver. Het bleef een rare plek maar werd niet erger. En geen schade aan de wiet.
                Baas in eigen brein.

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Top in plant met hangende bladeren

                    Whaha waar heb jij op school gezeten LR2


                    Ik dacht toch altijd goed opgelet te hebben in m'n 4 jaar plantenteelt/veredeling maar pfff

                    Comment


                      #11
                      Re: Top in plant met hangende bladeren

                      Inderdaad LR2, respect!
                      Ik ga mij geen zorgen maken en genieten van de bloei en het uitzicht!
                      all!

                      Comment


                        #12
                        Re: Top in plant met hangende bladeren

                        Ik heb op aardig wat scholen gezeten inmiddels

                        Een paar jaar ook maar half op zitten letten, nu iets gevonden wat ik leuk vind. Dan opeens verander je in een spons. Vooral als je in je achterhoofd hebt wat de mogelijkheden zijn..
                        Als ik flipke was, zou ik snel een haffel hop zaden kopen, en na de oogst die gekiemde zaden insmeren met die bultenkaas van de plant.
                        Voor je het weet heb je een nieuwe duckfoot ontworpen, of een klimmende wietplant. Als ze het overleven tenminste.. Die bacterie kan ook (jonge) planten doden, maar alleen als het slecht met ze gaat.
                        Voor de eeuwig bloeiende wietplant wordt op het moment 200.000 euro neergeteld. Per zaadje. Stel je voor dat je wat zaadjes van een nieuwe super hybride kunt aanbieden - volledig uit natuurlijke bron! - dan kun je rekenen op een mooie vakantie of vijf.

                        Kun je ook niet doen. Da's veel makkelijker. De kans dat het niet lukt is namelijk ook gewoon 97.5%. Want de omgeving is niet zo super gecontroleerd als in een lab (daar ligt de slagingskans rond de 90%).
                        Lekker chillen in ieder geval, en geniet er maar van, want je hebt iets speciaals te pakken. In 10 jaar tijd nog nooit gezien.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Top in plant met hangende bladeren

                          Mjah hop is familie tenslotte cannabacae familie net als cannabis

                          Comment


                            #14
                            Re: Top in plant met hangende bladeren

                            Dag allen,

                            Behalve Hop, welke planten zouden nog meer interessant zijn om te besmetten met DNA van cannabis?
                            Om toch eens wat toe te voegen aan de community, heb ik wat "nachtfoto's" gemaakt van mijn inmiddels flink ontplofte plant.
                            Nog even wachten tot oktober volgens suzyseeds, dus dat belooft wat!
                            Sorry als er wat slechte foto's tussen zitten, ik ben geen fotograaf!
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: Top in plant met hangende bladeren

                              Heeft Suzyseeds je planten gezien dan ?
                              Anders kun je niet afgaan op wat ze je wijsmaken over de bloeitijd of oogstmoment eh ..
                              Optimale oogstmoment gok ik eind oktober, begin november. (omdat ze nu 'n week of 4 bloeit, toch?)
                              Dat zal misschien niet meevallen, dus gewoon zo lang mogelijk uitzingen.

                              Mooi bos!
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X