Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reflector t-hammertone met hps lamp 600w 230w

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Reflector t-hammertone met hps lamp 600w 230w

    Korting op 420shop
    Ik heb dus een reflector kap 230v aangekocht met hps lamp 600w, de bedrading van de kap naar de stekker zelf gedaan en gekocht maar wilt niet werken, kan het zijn dat ik een voltage heb van 220v thuis heb??

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Niemand die me kan helpen, ben hier nieuw?

    #2
    Re: Reflector t-hammertone met hps lamp 600w 230w

    Je hebt een voorschakelapparaat nodig, net zoiets als een 'starter' bij TL.
    Er zijn analoge VSA's, de goedkoopste, met techniek van 50 jaar oud, en er zijn EVSA's, dat zijn elektronische VSA's.
    Die EVSA's worden minder warm, zijn zuiniger, en sommige uitvoeringen zijn regelbaar.

    Voor een VSA heb je iets andere lampen dan voor een EVSA.
    Omdat de EVSA met een hogere frequentie werkt zijn normale hps-lampen daar niet zo goed tegen bestand.
    Voor EVSA's zijn er hps-lampen die geschikt zijn voor evsa's, die hebben een iets dikkere bedrading binnenin.

    Met 600W hps, of je nou een VSA of een EVSA hebt, zul je ook een schakelkast met relais (bijvoorbeeld een Davin) nodig hebben.
    Een normale timer zoals je bij de Gamma kunt kopen is absoluut niet geschikt !

    QNQ2012022.JPG mijn evsa's

    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Reflector t-hammertone met hps lamp 600w 230w

      Zonder schakelkast krijg je vroeg of laat een keer brand
      Zeker met die gewone tijdklokjes die voor 3500 watt zgn geschikt zouden zijn

      Comment


        #4
        Re: Reflector t-hammertone met hps lamp 600w 230w

        Beter overlaten aan iemand met kennis, die kweekshizzle opbouwen, als je niet weet dat er een (e)vsa tussen moet.

        Comment


          #5
          Re: Reflector t-hammertone met hps lamp 600w 230w

          stap met die zooi die je gekocht heb een growshop binnen,bij een goede helpen ze je verder.
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Re: Reflector t-hammertone met hps lamp 600w 230w

            Bedankt voor de informatie, ik zie nu pas u bericht.. kan je me misschien verder helpen met welke type voorschakel ik moet kopen die bij mijn lamp en reflector past en hoe ik dat kan installeren.

            Merci.

            Comment

            Bezig...
            X