Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Yellow lemon haze bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Yellow lemon haze bladprobleem

    Korting op 420shop
    Help! Mijn rechterkant van de lemon haze toont een vreemd probleem.
    Ik zou bijna denken trips, maar weet het niet zeker, uiteraard een fotootje gemaakt.
    Verder heb ik dit probleem niet direct kunnen vinden bij blad en of beesten problemen op dit forum.

    Gaarne uw deskundige hulp!

    Groet, Flipke
    Attached Files

    #2
    Re: Yellow lemon haze bladprobleem

    Je plantje heeft last van slakken, rupsen, wantsen of een combinatie van die drie.
    Als je 's ochtends vroeg even een kwartier naast je plant gaat zitten kun je slakjes vinden. Een klein handje slakkenkorrels verspreid helpt daar goed tegen.
    Rupsjes kun je overdag vinden. Ik zie hier afgelopen dagen veel kleine rupsjes, ongeveer een cm groot, en groen van kleur. Die zie je niet zo makkelijk.
    Als je er een ziet knikker je 'm gewoon uit je plant, of je pakt 'm eruit en bijt z'n kop eraf.
    Wantsen vliegen. Dus daar kun je weinig aan doen. Af en toe eens aan de plant schudden of kijken of je wat ziet zitten en dan wurg je 'm.

    Als je planten in potten staan helpt het soms om ze een stukje te verplaatsen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Yellow lemon haze bladprobleem

      Hoi QnQ, thanks, klinkt als een leger!
      Maar inmiddels al 1 rups getraceerd en verwijderd.
      Overigens loopt/springt er ook ergens een mini sprinkhaan rond in de buurt......

      Maar waarom moeten al die bugs groen zijn??

      Comment


        #4
        Re: Yellow lemon haze bladprobleem

        Die bugs zijn groen door camouflage verkregen door natuurlijke selectie + voortplanting > evolutie

        https://nl.wikipedia.org/wiki/Camouflage

        Comment


          #5
          Re: Yellow lemon haze bladprobleem

          Dit liedje heb ik dus nog nooit gehoord!!
          Leuk die natuurlijke guerrilla praktijken, misschien moet ik maar mee doen en een camo pak van wietbladeren maken.....

          Comment

          Bezig...
          X