Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen, wie weet de oorzaak?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen, wie weet de oorzaak?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb al een tijdje een mooi cannabisplantje in mijn thuis staan die het tot kort perfect deed. Sinds kort begint ie in snel tempo af te takelen en ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik heb al veel op internet opgezocht waaronder op dit forum maar vind het toch moeilijk een concreet beeld te krijgen van wat het probleem is.

    In de groei heb ik de plant niks gegeven en deed ie het dus perfect. Nu ben ik begonnen met bloeivoeding maar heb niet het gevoel dat het de plant ook maar enigszins helpt. (Ik gebruik de dosering op de fles en de plant staat sinds eind augustus in bloei)

    Wie o wie weet het probleem?

    (Note: dit is de eerste keer dat ik kweek dus heb vrijwel 0 ervaring)

    Greetz, impie
    Attached Files

    #2
    Re: Bladproblemen, wie weet de oorzaak?

    Oorspronkelijk geplaatst door Impiepower View Post
    Hoi,

    Ik heb al een tijdje een mooi cannabisplantje in mijn thuis staan die het tot kort perfect deed. Sinds kort begint ie in snel tempo af te takelen en ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik heb al veel op internet opgezocht waaronder op dit forum maar vind het toch moeilijk een concreet beeld te krijgen van wat het probleem is.

    In de groei heb ik de plant niks gegeven en deed ie het dus perfect. Nu ben ik begonnen met bloeivoeding maar heb niet het gevoel dat het de plant ook maar enigszins helpt. (Ik gebruik de dosering op de fles en de plant staat sinds eind augustus in bloei)

    Wie o wie weet het probleem?

    (Note: dit is de eerste keer dat ik kweek dus heb vrijwel 0 ervaring)

    Greetz, impie
    Daar is je antwoord: de bodemvoeding is opgebruikt. De combinatie met bloeivoeding zorgt ervoor dat stikstof (N) helemaal niet meer opgenomen wordt. Een stijgende pH (kraanwater misschien?) zorgt dan ook voor calciumblokkade, dat gebeurt ook vaak net voordat de bloei lekker van start gaat.
    Als ik de topjes zo zie, zou ik zelf zeggen dat de 'echte bloei' er pas een week in zit. En dat je dus pas vanaf nu bloeivoeding zou mogen geven. Maar daar kom ik wat te laat mee natuurlijk.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Bladproblemen, wie weet de oorzaak?

      Bedankt voor je antwoord. Ik heb de plant vanaf het begin alleen maar regenwater gegeven. Maar ja, je hebt gelijk over de voeding, ik heb het indd te vroeg gegeven realiseer ik me net. Ik dacht dat als ie toppen ging maken dat al betekende dat ie echt inbloei stond. Balen, vond het zo'n mooie plant. Kan ik nog iets doen om hem enigszins een beetje te redden?

      Comment


        #4
        Re: Bladproblemen, wie weet de oorzaak?

        Ik kan beter niet reageren.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Bladproblemen, wie weet de oorzaak?

          Er zitten ook gaten in je blad. Slakken? Rupsen?
          Zomaar wat tips: Niet teveel water geven, goede grond gebruiken, grond tot aan de rand v d pot aanvullen. Goed naar LR2 luisteren. Heeel veeel kweekverslagen lezen.
          Succes.

          Comment

          Bezig...
          X