Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal auto in een Bonanza 250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Royal auto in een Bonanza 250

    Korting op 420shop
    Welkom!

    3 weken geleden heb ik de stoute schoenen aan getrokken en de G-Tools Bonanza mini 250 aangeschaft.
    Ik heb bewust voor deze kast gekozen vanwege het gemak in kweekklaar maken maar zeker ook de mogelijkheid m midden in een kamer te kunnen zetten zonder mensen uit deze ruimte te weren.
    photo_1474476123217.jpg Op de schakelaar en dimmer na issie zo aangeleverd, beschermt tussen dak en bodemplaten.. Ik vind het netjes ogen.
    Het vsa wordt wel erg warm hierbinnen heb ik nu ook ondervonden. Maar stil is de hele bedoeling, zeker met dimmer, wel.

    Vervolgens wat oude zaadjes (3+jaar) uit de koelkast gehaald en ontkiemt. Zowaar 3 vd 4 tot leven gekregen.
    2x een autoflower van Rqs, de royal meen ik.. Lang geleden. Voorlopig de laatste keer Rqs voor mij, heb wat mooiers op het oog en lees teveel wisselende meningen, dan hoor ik nog liever niks voor een derde van de prijs tbh. Al blijkt het zaad het nog te doen, moet ik natuurlijk wel erbij zeggen!
    En nog een surprise zaadje, maar die blijft inmiddels al flink achter.

    Ik heb de telgen voorgegroeid onder een tneon setje die ik in de kast heb gehangen. De andere kap kon er niet makkelijk uit en ik zit zelf liever niet aan iets wat iemand al goed heeft gemaakt. Het setje weegt niet veel en de kettingen konden zonder problemen langs de kap af.
    _20160926_004729.jpgphoto_1474476043261.jpg
    Last edited by Maertn; 26 September 2016, 10:38.

    #2
    Re: Royal auto in een Bonanza 250

    Haal die dimmer er maar eens tussenuit, dat scheelt al. (die is voor een lampje trouwens, niet voor 'n motor)
    Ik ben ook 'n beetje benieuwd hoe lang die schakelaar het uithoudt.

    Met 250W is die 185 kuub al krap, en als je dan nog gaat dimmen is die niet toereikend.
    Wil je een afzuiger dimmen, moet je al beginnen met een veel grotere capaciteit.
    Als je de temp niet in orde krijgt zul je de inlaten moeten vergroten.
    Leuk kassie...heeft alleen een beetje werk nodig, maar dat temp.probleem kom je bij meer Gtools modelletjes tegen.

    Voila, plantjes staan al, dus succes alvast.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      DSC_0008.jpg
      Ik mis zelf toch wel de Rhizo en iets van bac/enzymen maar wellicht is dat een gevoelskwestie. Staat op verlanglijstje voor de volgende run met wat verser zaad en een geoptimaliseerde kast. Ook goed om na de kweek te hebben voor het medium natuurlijk.

      De dames zijn nu tussen de 2.5 a 3 weken oud, eigenlijk doet maar 1 AF het goed. Bijkomend voordeel hiervan, ik laat de lamp op 18/6 staan voor de AF, zo heeft het surprise zaadje alle tijd om nog te groeien, mocht ze het ineens goed gaan doen kan ik altijd nog kijken hoe en wat.
      DSC_0003.jpg handdoekje inmiddels weg gehaald, was voor het water geven nog ff nodig, iemand nog een tip waar ik die in het vervolg het best kan laten? Wilde m bij de fan hebben, vandaar de pot.
      1 dame is erg raar richting licht gaan groeien, terwijl ze niet strekt. De kleinste voorop is het laat uitgekomen surprise zaadje.

      DSC_0004.jpg

      Kroonsteentje moet ik nog aftapen, zo ff doen.


      En nu... Watching the grass grow.

      Wordt vervolgd!
      Last edited by Maertn; 26 September 2016, 17:53.

      Comment


        #4
        Re: Royal auto in een Bonanza 250

        Hey, dat is idd niet echt een goed idee die HPS vsa rechtstreeks op die tijdschakelaar. Dit heb ik zelfs al gehad met een t-neon armatur. Door de hoge opstart spannings piek kan de tijdschakelaar blijven plakken of zelfs gaan smeulen of in brand vliegen. Je kunt dit oplossen door er een relais tussen te zetten. of een kant en klaar systeem

        b_10449.jpg

        om je een idee te geven wbt de ventilatie, ik zelf had ook een 250w HPS deze koelde ik met een 370m3 afzuiger. Zonder extra actieve inlaten.

        Comment


          #5
          Re: Royal auto in een Bonanza 250

          Toch wel wat aandachtspuntjes Die kast, je zou denken als ze zoiets in elkaar steken en hem in een hogere prijsklasse steken dat de inrichting er ook naar is. Wat precies niet het geval is. Die winflex badkamerafzuiger krijgt een 250 watter op zo'n kleine ruimte -in een kast dan nog-, nooit deftig gekoeld. En idd, geen goeie timer. Die vsa trekt nog steeds een hoge piekspanning en dat ding kan dat niet aan. Waarom steken ze daar geen evsa in, die zou je kunnen dimmen. Dan zou zo'n lumii timer al voldoen en krijg je het wsl wel gekoeld. Ik snap ook niet dat de lege kast 350 kost en de gevulde 550, terwijl lampenset/filter/afzuiger/timer voor een particulier nauwelijks meer dan 110 euro kosten... Nee, ik ben geen fan van zo'n manier van werken De kast zelf zou ik ook willen, maar de rest?

          Mss zelf nog wat upgraden met zo'n tweede winflex en een dimbare evsa?

          Plantjes zelf, dat had ik erger verwacht. Je geeft nu al topbooster en al de rest? Zolang er geen toppen op staan heeft topbooster geen zin he. Die meststoffen gaan zich opbouwen in dat medium en blokkades veroorzaken. Zaailingen hebben zelfs in light mix de eerste twee weken enkel water nodig. Je kweekt ook bio (alga lijn), maar je gebruikt de terra grond en je zuurt af. Dan heeft die alga lijn geen nut want die moet afgebroken worden door het bodemleven dat de light mix niet heeft. Je kan die light mix wel upgraden met plagron super mix, of zelf mychorriza aan toevoegen. Maar dan niet meer de voeding afzuren. Als de voeding werkt zoals plagron beweert dan kan dit niet werken. De overvoeding die er nu is (voorste plantje) zal wel van de aptus komen.

          Comment


            #6
            Re: Royal auto in een Bonanza 250

            Dat zilver papier is niet goed.. en voeding hebben ze nog niet nodig 😉 grts subby

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Royal auto in een Bonanza 250

              Koop anders een LED-lamp. Kun je zo op een tijdschakelaar zetten, want idd is het onverantwoord om HPS met VSA direct op een timer te zetten. Ik heb ooit 250W HPS (met E!vsa) in een 80x80 hokje gehad, en ik kreeg het niet onder de 30 graden zonder een gigantische afzuiging en actieve inlaat. Stil was het zeker niet meer te noemen en heb de hele zooi vervangen door LED. Wellicht zijn ze bereid om je lamp en VSA in te ruilen voor een LED-bak, want die verkopen ze zelf ook. Goed, zomaar wat ideeen. Wel een mooie kast trouwens. Leuk concept en mooi uitgevoerd op het eerste gezicht.
              succes!

              Comment


                #8
                Re: Royal auto in een Bonanza 250

                Dank allen voor de reacties, de aandachtspunten zijn welkom, voor een deel zelf ook al geconcludeerd.
                Dat stuk met die timer had ik niet verwacht, kast is idd duur genoeg om gewoon veilig en klaar voor gebruik te zijn. Ik was wel al meteen zeer sceptisch over de analoge timer, vandaar de vervanging voor een digi.. Ik had ooit begrepen dat hier al een soort van mini relais in zit? Maar dat is dan dus kennelijk niet zo? Knap waardeloos dan, veiligheid is voor mij precies de reden geweest dat ik geen zin had om zelf met de vsa te gaan kloten.
                Daar zit overigens het prijsverschil in Beo, arbeid voor klaar maken lijkt me. Had het wel gezien dat het me wat extras kost maar ja.. Afgewogen en verloren zal ik maar zeggen.

                Topbooster moest startbooster zijn, zal ff editten :p
                Folie is eraf.

                Qua voeding doe ik eigenlijk weinig, meer onder het mom 'wennen aan de plagron'.

                Led heb ik sterk over getwijfeld, mede door de temperaturen, maar tot heden heb ik enkel mooie kweekverslagen gelezen met zelfbouw led, ik twijfel er niet aan in de toekomst over te stappen, eerst maar lekker hiermee oefenen.

                Zal snel op zoek gaan naar zo'n kant en klaar relais (onkundig gemaksdier )

                Grz!

                Comment


                  #9
                  Re: Royal auto in een Bonanza 250

                  Er zit ook een mini-relais in, maar zoals ik het ooit begrepen heb is dat zo'n mini-relais nog steeds vatbaar is voor vastlassen. Het vermogen kunnen ze wel aan, maar ze zijn gewoonweg niet gemaakt voor hoge piekspanningen die bij het opstarten langskomen.
                  Ik dacht dat ik hier op het forum recent een verslag heb gezien met een G-Led bak, die komt bij dezelfde leverancier vandaan toch?... ah, here it is.... https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...el-op-aardebak
                  nou goed, succes man, in het begin is het altijd ff klooien

                  Comment


                    #10
                    Re: Royal auto in een Bonanza 250

                    Okay, ik ga dan maar zo'n davin schakelkast aanschaffen. Vraagje hierbij, kan ik een 400w gebruiken voor mijn setup? Mocht ik dan ooit overstappen naar een zwaardere lamp is die nog geschikt.. Of is het zelfs beter om bijv de 600 te halen? Voor het prijsverschil hoef ik het niet te laten.
                    Er staat bij meerdere websites 'tot xxxwatt', maar wil dit toch ff tackelen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Royal auto in een Bonanza 250

                      Gewoon, de dv-12 standaard. Heb je voor een kleine 60 euro. Max 2 keer 600 watt. Maar 400 krijg je met een actieve inblaas nog niet gekoeld op zo'n kleine oppervlakte. Meer dan 250 watt kan je daar echt niet in hangen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Royal auto in een Bonanza 250

                        Okido, thanks!

                        Comment


                          #13
                          Re: Royal auto in een Bonanza 250

                          Tijd voor een wekelijkse update!

                          Nu de temperaturen buiten flink gedaald zijn is de temperatuur in mijn hok eindelijk stabiel en goed, min 19.4 bij lichten uit, max 27.1 bij lampen aan. Gemeten op pothoogte, dus wellicht een beetje warmer in de top maar dat moet ze kunnen hebben.
                          De afzuiging staat nu nog uit bij lampen uit, enkel een actieve inlaat draaiend. Ik moet even kijken hoe koud het wordt als de afzuiging zo 24/7 aan moet wegens de geuren, want het begint nu al aardig te ruiken. Misschien moet er dan ff een verwarming in de kamer aan.
                          Vanaf het moment dat mijn hok onder de 30graden kwam is er weer leven in de kiet gekomen en groeien de AFjes behoorlijk door!

                          IMG_8301.jpg

                          1 AF maakt zelfs een behoorlijke inhaalspurt, maar vertoont wel een aantal lichtere en vergeelde bladeren, lijkt erop dat dit met het hele nieuwe gedeelte niet aan de hand is, noch lijkt het meer of erger te worden.
                          De andere twee zijn goed herstelt van mijn mishandelingen en zien mooi groen. Ze hebben allen dan ook heel weinig van mij gehad deze week, gisteren voor het eerst weer wat water sinds de laatste update een week terug. Ik had het idee dat ze toch wat nat stonden en heb de proef op de som genomen.

                          IMG_8304.jpg

                          Voor de AFs een watertje met de periodieke ca/mg boost en p-boost, aangezien aptus deze in hun schema vanaf voorbloei (vanaf moment lampen op 12) toevoegd. Alles in halve hoeveelheden, volgens mij hebben ze nog niet echt tekorten tenslotte. Ph 6.0.
                          De kleine enkel regulator en startbooster, ph 5.9.

                          Het surprisezaadje gaat eigenlijk precies volgens wens, doet rustig aan maar staat niet stil. Als het mee zit, misschien wishful thinking, kan ik er straks 2 oogsten en dan starten met de bloei van het surprisezaadje, die zou dan groot genoeg moeten zijn voor een stampvol hok. Ze is in ieder geval 1maal getopt.
                          Mocht dit lukken heb ik hiervoor een scrognet klaar staan, ik heb echter geen idee hoeveel de plant nog doorgroeid de komende weken dus wellicht wordt het niks.
                          Maargoed, anders blijft het een mooie oefening voor de groeifase, valt genoeg te zien!

                          IMG_8307.jpg

                          Oh, vandaag payday (leukste dag vd maand!!!) dus zo naar de growshop om die davin te halen, kan ik ook weer rustig slapen.
                          Misschien ook maar kijken voor een andere buisfan met tempcontrol, g-tools heeft niet op mijn email gereageerd dus verwacht niks te kunnen ruilen.. Pft.
                          En waarschijnlijk nog wel meer zooi, ben behoorlijk impulsief als ik iets leuk vind

                          Gz Maertn
                          Last edited by Maertn; 4 October 2016, 09:30. Reden: Foto's toegevoegd

                          Comment


                            #14
                            Re: Royal auto in een Bonanza 250

                            De plantjes gaan aardig oke! haha leuk zon surprise zaadje, je hebt ook geen idee wat het kan zijn?

                            ik zit zojuist je post nog eens te bekijken en zie dat je de ook de plagron natural lijn erbij hebt staan, ik lees ook dat je aan het af/aan zuren bent. Dit samen is geen goede combo is mij altijd verteld. De natural lijn van plagron is Bio, en is die aptus geen minerale voeding? en bij bio voeding hoort toch ook op een bio grond en dan zonder afzuren voeden want dat maakt je biologisch leven in de grond naar de kloten.


                            je kunt evt om die pc ventilators een panty doen zodat je planten er niet in groeien. Denk dat je als je de lamp uit hebt beter voor afzuiging kunt gaan dan een actieve inblaas. Niet alleen de geur is interessant want ook je LV gaat zo oplopen lijkt me.

                            Balen dat G-tools niet reageert op je mail, had van zon bedrijf een andere instelling verwacht. Gewoon een mailtje sturen dat je wel 10 van die kasten wilt afnemen Haha dan krijg je vast wel reactie. Niet te impulsief gaan lopen kopen, dan heb je straks een zolder vol kweek spullen pas geleden hier ook eens opruiming gehouden.. toen kwam ik er wel achter wat ik in der loop der jaren allemaal verzameld heb zoals een boodschappen krat vol met ongeopende voedingen, te veel gekocht of IMPULSIEF maar ook wel aardig wat gekregen spul bij bestellingen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Royal auto in een Bonanza 250

                              Ik denk dat het surprisezaadje ook van RQS af komt, maar zou net zo goed kunnen van niet. Welke strain.. Ach, ik ben allesroker, zolang t maar mooie topjes zijn :p

                              De aptus lijn gooit de ph juist wat omhoog, voordat ik ph- toevoeg schommelt het een beetje tussen 7,2 en 7,4. Kraanwater meet ik op 7,1 - kan ik beter stoppen met de ph- dan?

                              En thx voor de panty tip, ff kijken hoe ik dat ga doen, niet bijster veel werkruimte, maar als ze ertegenaan lopen ga ik meteen aan t werk.


                              Gisteren dus bij GS langs geweest, deze gaf aan "ik wil je best wat verkopen maar dat geld kun je beter in je zak houden" mbt de davin. Mijn stopcontacten zijn geaard, het ergste wat zou kunnen gebeuren is dat de stoppen eruit vliegen, wat hem in al die jaren nog niet was gebeurd met een legrand klokkie. Een 250 zou al helemaal geen piek geven die de timer vast doet slaan. Fair enough, zolang ik thuis slaap durf ik het wel aan.
                              Verder geen gekke impulsieve dingen dit keer, hehe. Wel de vapes staan bewonderen.. Crafty staat hoog op de lijst nu, wel een flinke investering dus ff over slapen.

                              En dus laten we de dames weer met rust!

                              Comment

                              Bezig...
                              X