Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

White Widow Trichonen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: White Widow Trichonen

    Korting op 420shop
    Vorig jaar heb ik aantal autoflowers gehad, leuke opbrengst en weinig werk. Dit jaar heb ik naast een aantal AF's ook een "gewone" white widow. Nu weet ik dat ik naar de trichonen moet kijken, maar dat is zonder microscoop nog niet zo makkelijk. Mijn beste twee gezoomde foto's zet ik als bijlage erbij. Ik ben net gestopt met het geven van bloeivoeding, en wil hem over 2 weken oogsten.

    Is dit verstandig?? alle hulp is welkom!!!

    alvast bedank!
    Attached Files

    #2
    Re: White Widow Trichonen

    ik zou toch echt ff achter een microscoopje aangaan, dan hoef je niet meer te twijfelen.

    Comment


      #3
      Re: White Widow Trichonen

      Dat ligt eraan hoe lang ze al bloeien.

      De volgorde van bepalen of je buitenplanten kunt oogsten is grofweg :

      1. Is er toprot of niet ?
      a. Ja: Ga naar 2
      b. Nee: Ga naar 2

      2. Zitten de planten al in de buurt van de gemiddelde bloeitijd, die de breeder opgeeft ?
      a. Ja: Oogsten indien 1a, anders ga naar 3
      b. Nee: Verwijder toprot ruim. Begin over 2 dagen nog eens bij 1

      3. Hoe zien de trichomen er uit.
      a. Veel doorzichtige : Begin over 2 dagen weer bij punt 1.
      b. Voornamelijk milky-troebel-wit : Je kunt eventueel oogsten, of nog even wachten tot je een paar amber ziet.

      Indien 3b wachten: goto 1

      ---

      Bij autoflowers is het meestal snel gedaan met de pret, omdat daar al niet zoveel aan komt zul je waarschijnlijk sneller (lees:te vroeg) moeten oogsten anders blijft er niets over.
      Op tijd stoppen met voeding helpt erg veel voor de smaak.
      Je wil natuurlijk nog niet stoppen bij 5 weken bloei, maar je moet er in deze periode wel rekening mee gaan houden dat het kan gebeuren dat je opeens moet oogsten.
      Als ze dan tot de nok vol voeding zitten duurt het een paar maandjes (curen) voor je wiet echt lekker wordt.



      eyes-crazy2_ani.gif
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: White Widow Trichonen

        Waar kijk je dan precies naar met een microscoop?
        Ik hou de opgegeven bloeitijd aan en oogst als de trichromen verkleurd zijn. Soms is het wat eerder, soms wat later.

        Comment


          #5
          Re: White Widow Trichonen

          QNQ geeft een mooi advies.
          ik vermoed dat je de trichomen verward met de 'haartjes' (??). Met de micro kijk je naar de trichomen, dat zijn de minuscule bolletjes hars in je toppen. Helder = te vroeg, weinig THC . Milky = goed, veel THC, high effect . Amber/bruin = te laat, THC is gedegradeerd tot CBN dus stoned/couch lock effect. Het is aan jezelf wat je wilt. Als je een hekel hebt aan stoned worden dan oogst je als de meeste trichomen melkachtig zijn en er weinig tot geen amber trichomen aanwezig zijn. Wil je het juist wel, dan wacht je tot bv. 30-40% amber is. Ik zou als ik jou was ff wat draadjes zoeken waarin er meer over uitgelegd wordt.

          Comment


            #6
            Re: White Widow Trichonen

            Thanks voor info ...had dat inderdaad verward.

            Comment

            Bezig...
            X