Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

    Korting op 420shop
    Ik ben een beginnende kweker, ik heb 4 plantjes staan op 60x60x180 onder een Mars Hydro II 400.
    Nu was ik benieuwd of ik kan oogsten, zo staan de plantjes erbij
    Bestand_000.jpg

    en zo zien de Trichomen er uit.

    Bestand_001.jpgBestand_002.jpgBestand_003.jpgBestand_004.jpgBestand_005.jpgBestand_006.jpgBestand_007.jpg

    Ik hoop dat hier iemand is met de kennis...

    o ja de dames zijn autoflower bubblegum

    Groet D
    Attached Files
    Last edited by Denman75; 25 October 2016, 19:21.

    #2
    Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

    Foto's zijn niet superscherp, maar ik meen een hoop milky trichomen te zien, weinig heldere trichomen en enkele amber trichomen. Als dat klopt.... Hou je van high of stoned? HigH->oogsten, stoned->nog ff wachten

    Comment


      #3
      Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

      Ik zou sws nog wel ff wachten

      Comment


        #4
        Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

        Deze mogen nog wat verder rijpen.

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

          ook enig idee hoe lang nog ?

          Comment


            #6
            Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

            Aan degenen die zeggen dat je moet wachten, kun jullie aangeven waar deze grower naar moet streven?
            Ik ben persoonlijk voor zoveel mogelijk cloudy en niet meer dan 10 tot 20% amber in de trichomen. Maar ik begrijp dat hier geen consensus over is als je alle draadjes bekijkt over wanneer je moet oogsten. Ik begrijp zelf niet waarom je zou streven naar een hoger percentage amber, want in feite laat je dan toe dat er heel veel potente THC degradeert naar CBN.

            Comment


              #7
              Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

              Ligt eraan wat je van die wiet wil natuurlijk
              Er zijn zat mensen die voor een couchlock effect gaan

              Comment


                #8
                Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

                ik vind die couchlock ook erg fijn, en aangezien dit mijn eerste kweek is vraag ik hier om advies.
                Ik heb net ff weer wat foto's gemaakt.

                De dames..
                IMG_6075.jpgIMG_6074.jpgIMG_6076.jpgIMG_6077.jpg

                En van heel dichtbij (zo goed als dat gaat met dat chinese ding)
                IMG_6069.jpgIMG_6068.jpgIMG_6067.jpgIMG_6066.jpgIMG_6065.jpgIMG_6064.jpgIMG_6063.jpgIMG_6070.jpg

                Ik vind dat kweken een erg leuke bezigheid, m'n volgende dames zal ik een kweekverslag van maken.

                Greetzz
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                  ...in feite laat je dan toe dat er heel veel potente THC degradeert naar CBN...
                  Dat wordt erg overdreven. Het woord degraderen maakt het alsof er zich een ramp voltrekt.
                  Zo snel gaat dat niet, en die couchlock komt pas echt kijken als je daar ook een geschikt soortje voor hebt, met de juiste genen.
                  En als je een echte keiharde couchlock wil, dan is degraderen niet het juiste woord toch, dan zou ik spreken van het evolueren van de THC!

                  Ik probeer binnen (als ik 't geduld heb) altijd op een flink aandeel amber te oogsten.
                  Er zijn dan soortjes waarvan je fijn gaat slapen, maar ook soortjes waarvan je anderhalf uur met je hoofd in de wolken zit.
                  Dat is waar de genetica een rol speelt.

                  Op de eerste foto's is wel wat amber te zien, maar da's nog geen 5% gok ik.
                  En hoelang je dan moet wachten, tja, da's de magictrick, dat verschilt per soort.
                  De ene verkleurt in een paar dagen verder, en er zijn ook soortjes waarbij het nog wel 2 weken of meer kan duren.

                  Je moet ook rekening houden met de staat van de plant.
                  Problemen als rot, schimmel of meeldauw zouden in dit stadium ook een teken kunnen zijn om te gaan oogsten.

                  Alles op een hoop schuivende...het gaat om een autoflower.
                  Die gaan soms erg moeilijk naar amber, zeker 40-50% amber van een autoflower? Ik geef het je te doen.
                  Dan moet je echt rekening houden met de genetica als je dat wil bereiken, of erg veel geduld hebben en de plant gezond houden.
                  Omdat deze al wat amber heeft zou ik het nog een paar dagen aankijken.
                  Als ze langzaamaan verder verkleurt kun je nog even wachten, maar het kan ook erg (te) langzaam gaan, en dan gaat de staat van de plant meespelen.

                  Voila, sry voor het lange verhaal.
                  Ik ben vaak niet in staat iets in een paar woorden simpel uit te leggen.
                  Maarre...die toppen zien er smakelijk uit.
                  Als je straks al dat lelijke blad eraf hebt, dan blijft er een stapel schoonheden over.
                  Good job !
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

                    Nou QnQ ik hou wel van zulke duidelijke antwoorden... thanx

                    Ik ben ook erg tevreden over mn eerste kweek, in huis kan ik geen plant in leven houden maar dit is me tot nu zonder problemen gelukt (met wat hulp op afstand van een maat)
                    Wel ga ik de 2e kweek heel anders doen, ik heb nu 1 grote plantenbak van steen (tegels in de kast geplakt en waterdicht afgekit) van 100 liter, en daar staan de 4 dames gezamenlijk in, dit ga ik niet weer doen.
                    Mn kastje is maar 60x60x180 en de volgende komen in potten en eerst maar eens 2 proberen.
                    Wat me wel heel goed bevallen is is het advies van Plagron, omdat ik geen zin had een Ph en Ec waardes heb ik als potgrond Growmix gebruikt en de voeding was de Alga grow en Alga bloom en Power roots en als bladvoeding Vita race en schijnbaar om de toppen te voeden op het laatst Green sensation, dit doen we de volgende keer weer.

                    ik heb een leuk gifje gemaakt van de groei hopelijk werkt dat hier........................... helaas ( iemand een oplossing daarvoor ? )


                    Greetz
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

                      mooi antwoord, QNQ!

                      Denman, kijk ff hier, ik had een zelfde probleem

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...0-animated-gif

                      Comment


                        #12
                        Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

                        Nog een keer dan maar....................

                        helaas hij maakt er weer een jpg van bij het uploaden en jij is maar 1,3 mb
                        Plantjes.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

                          even een snelle update hoe de trichomen er nu uitzien, zie wel meer melkachtige nu, en her en der een amber kleurige.
                          Bestand_000.jpgBestand_001.jpgBestand_002.jpgBestand_003.jpgBestand_004.jpgBestand_005.jpgBestand_006.jpgBestand_007.jpgBestand_008.jpg

                          is het misschien verstandig om de bruin/gele bladeren te verwijderen ?

                          Greetz

                          Comment


                            #14
                            Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

                            Niemand !!

                            Comment


                              #15
                              Re: Zijn mijn dames klaar om gekapt te worden ??

                              het is dus afhankelijk van waar je naar streeft met je trichomen.
                              Bladeren... als de plant een blad helemaal leeggegeten heeft kan hij er af. Tot die tijd kan de plant er nog voedsel uit halen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X