Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad probleem 1e week groei advies nodig!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad probleem 1e week groei advies nodig!!

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal. zit met een probleem waar ik maar niet de oplossing voor kan vinden. hoop dat iemand mij kan helpen .

    ik ben weer begonnen aan een nieuwe ronde. dit keer een mooie kruising tussen blueberry x widow
    ontkiemd en geplant zoals ik altijd doe. ging allemaal prima zoals het hoort.
    voorgroei gehad. over gepot en begonnen aan de eerste week groei. en zoals altijd.
    direct behandeld met B.A.C vitality plus tegen de beestjes 2x herhaald
    ((als je ze ziet is het te laat))
    rustig begonnen met mijn vertrouwde voedings lijn van plagron heb hier altijd de beste resultaten mee behaald!
    aarde plagron-lightmix voeding terragrow- powerroots- vitarace begonnen met 200ml water+voeding dronken ze als beesten weg! na enkele dagen verhoogt naar 300ml stonden anders te snel droog.
    eerste 2a3 dagen verbaast over hoe snel en mooi mijn nieuwe dames gingen! maar nu....!!
    net (einde eerste week groei) beginnen sommige bladeren rare plekken te vertonen. wat ik niet echt kan plaatsen.
    bruine lijkt wel verbrande plekken verspreid over het blad. ook zijn er plekjes zichtbaar die beschadigt lijken te zijn. en eindstand het blad geel word..
    ik heb alle bladeren met een mircoscoop bekeken op beestjes. en kan niks vinden. ???????????
    in het kort. de settupp.

    ik heb voor de verandering dit maal is een mooie tent gekocht. 150x150x200 niet al te groot puur voor de fun. alles nieuw van top kwaliteit waar niet op bezuinigd is daar zal het niet aan liggen..?
    het klimaat wordt strak op pijl gehouden door een klimaat regelaar
    de temperatuur is de hele dag 25.5graden. als licht uit is 20.5graden luchtvocht 60% tot 70% ook krijgen ze genoeg frisse lucht om te ademen (grote lucht inlaat)
    als het licht uit is wordt de ruimte rustig op temperatuur gehouden door een warmingssysteem ver van de planten vandaan! maar wel zorgt dat de omgeving aangenaam blijft en niet meer dan 5graden zakt als ze slapen. 600watt lamp hangt op 60cm hoogte van de plant af. met de hand tussen de plant en de lamp gevoeld en dat voelt erg aangenaam dus vanwaar dan die bruine lijkt wel verbrande plekken.. ik werk niet met ph water waarde enzo nooit gedaan. nooit problemen gehad alleen maar top kwaliteit hier wat fotos om te kunnen zien hoe de plekken er uit zien. hoop hier genoeg info te hebben gegeven om misschien wat advies van jullie te krijgen alvast bedankt !!!!

    vrij heftige aanslag voor de 1e week groei.........








    buiten alles.. wat zijn ze mooi.



    Last edited by Giddy; 27 October 2016, 16:10.

    #2
    Re: Blad probleem 1e week groei advies nodig!!

    Voor mij lijkt dat gewoon op lokale contact (en/of "brand"-)schade opgelopen tijdens 1 of ander willekeurige gebeurtenis.
    Na prutsen, binden en fimmen zie ik een week later ook dergelijke kleine(re) schade aan de bladeren. Natuurlijk niet bij de aangroei van na de "ingreep".
    1 vlekje ziet er wat groot uit maar zolang het daarbij blijft...

    Comment


      #3
      Re: Blad probleem 1e week groei advies nodig!!

      Heb je iets op de bladeren gemorst of gespoten met het licht aan?
      De Bac vitality plus juist gedoseerd?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Blad probleem 1e week groei advies nodig!!

        70% LV. Hoogste punt ook? Soms krijg je dan natte plekjes op de bladeren in de nacht, als de lamp dan aan gaat dan krijg je een brandgaatje zoals hier.

        Comment


          #5
          Re: Blad probleem 1e week groei advies nodig!!

          bedankt voor de reacties tot zover !!!

          brand of andere schade lijkt het inderdaad het meest op. ik zou alleen niet weten hoe en van wat vandaar dat ik twijfel of het dat is....
          lamp hangt op de juiste hoogte. + dat ik elke keer de warmte goed aanvoel tussen de lamp en de plant.
          als eerste zag ik een klein plekje opkomen en dacht direct aan verbranding heb daarom de lamp iets verhoogd ergens midden in de 1e week voor de zekerheid zelf dan nu nog verbranden ???????


          de B.A.C vitality plus.... ik gebruikt voor mijn voedingen enz doseerspuiten en heb dus de exacte! aangegeven dosering kunnen gebruiken daar zal het niet aan liggen.
          wel is 1 van de 2x bespuiten gebeurt een half uur voor dat het licht aan ging??? ik heb dat eerder gedaan zonder dit als resultaat.. ??


          70% LV. is ze max ja. ik controleer om de dag de minimum maximum meter standen. die blijft altijd tussen 60%-70% die 10% verschil in de dag en nacht zal niet dit als gevolg hebben toch ???



          KEEP GROWING!!!!!!

          Comment


            #6
            Re: Blad probleem 1e week groei advies nodig!!

            Een druppel water werkt als een lens, zoals je vroeger mieren kon opstoken met een vergrootglas in de zon. Dus een druppeltje brandt onder het licht een gat, ook al hangt die 600 hoog genoeg.

            Comment


              #7
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Blad probleem 1e week groei advies nodig!!

                oke heel duidelijk allemaal. ik heb het niet eerder gehad op deze manier zelfs al gebruikte ik B.AC tijdens dat het licht aan was. vandaar dat ik idee had dat het weinig uit maakt. maar goed als ik het zo hoor gaan jullie gezien de foto's dus uit van verbranding?? dan snap ik alleen niet.. waarom de plekken dan vooral onderin de plant en niet op de top van de plant zitten??
                Last edited by Giddy; 28 October 2016, 00:33.

                Comment

                Bezig...
                X