Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blad problemen gele bladeren met groene nerven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blad problemen gele bladeren met groene nerven

    Korting op 420shop
    beste,

    ik heb enkele dagen geleden overgeschakeld van 18 uren licht naar 12 omdat ze anders te groot worden in mn kastje ik geef nog steeds canna vega

    heb vandaag opgemerkt dat er enkele bladeren geel zijn met groene nerven had al wel eens een geel puntje gezien op begin van het blad maar nu is het me echt goed opgevallen dat er iets mis is..

    IMG_20161028_131757.jpgIMG_20161028_131806.jpg

    heeft er iemand een advies?

    #2
    Re: blad problemen gele bladeren met groene nerven

    Ik weet niet maar zou dit geen geval zijn van overvloed aan voedingsstoffen. eens enkele dagen gewoon water geven .

    Comment


      #3
      blad problemen gele bladeren met groene nerven

      Nee das niet teveel voeding.
      Eerder een keer veel te veel water gegeven in het verleden of door het knoeien met de pH zonder goeie meter.

      Nb. De puntjes van de karteltjes zou door overvoeding kunnen zijn maar dan zouden de bladpuntjes ook meer verbrandt moeten zijndenk ik.

      !(◎_◎)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: blad problemen gele bladeren met groene nerven

        Lijkt foute PH idd.

        Comment


          #5
          Re: blad problemen gele bladeren met groene nerven

          Is de 2de kweek voor mij eerste kweek heb ik gewoon met kraantjes water gedaan met canna vega bij. Die was zonder problemen verlopen. Nu terug zelfde manier en ph heb ik nog nooit gemeten zal misschien daar wel fout liggen. Had het graag low budget gehouden

          Comment


            #6
            Re: blad problemen gele bladeren met groene nerven

            Ik vond deze, zie #1 foto 4 : http://gr0wing.blogspot.nl/2012/05/m...ms-how-to.html
            Light burn???

            maar ook deze: http://www.growweedeasy.com/ph-fluctuations-cannabis
            Dat sluit aan op wat QNQ en Flint zeggen

            Wat voor grond heb je, dezelfde als vorige kweek?? Staat er een pH op die zak?

            ...
            ...

            Comment


              #7
              Re: blad problemen gele bladeren met groene nerven

              Light burn zou je geheel bovenin verwachten bij het blad wat het kortste op de lamp staat. Dat zien we hier niet echt.

              Comment


                #8
                Re: blad problemen gele bladeren met groene nerven

                Even foto gemaakt van hoe het er nu uitziet is toch dagje later ziet er Nog denk ik vrijwel zelfde uit. En heb foto van de zak
                IMG_20161029_115255.jpg

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                En de zak IMG_20161029_115435.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: blad problemen gele bladeren met groene nerven

                  Mogelijk zit je probleem in de pH zone van 4,5-7,0.... Ik neem aan dat dit een zak van de bouwmarkt of het tuincentrum is? Die zone hoort een stuk hoger tussen de 6 en 7 ongeveer te liggen. 6 a 6,5 zou ideaal zijn. Onder de 6 ga je mogelijk al problemen zien, 4,5 is sowieso echt te laag.
                  Ik weet niet of de theorie helemaal klopt, maar de pH van het opneembare water in je grond wordt vnl. bepaald door .... de grond. Echter... als je flink water geeft dan wordt die sterk beinvloed door je gietwatertje. Naarmate het water langer in je grond verblijft zakt de pH langzaam naar de pH die voor de aarde wordt opgegeven. In jouw geval dus mogelijk steeds naar waarden die echt te laag zijn. Als je weer vers water geeft (met een waarschijnlijk hogere pH) dan stijgt hij weer naar gezondere waarden, maar zoals gezegd is dat tijdelijk.
                  Ik kan me voorstellen dat dit probleem na verloop van tijd minder kan worden, omdat de pH van de grond naarmate de kweek vordert langzaam wat hoger wordt door de stoffen in je water en het uitspoelen van de zuurmakende stoffen in de aarde.
                  Nogmaals, is mijn theorie, ben benieuwd wat de geleerden er van vinden

                  zie verder https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rde-voor-grond

                  Comment


                    #10
                    Re: blad problemen gele bladeren met groene nerven

                    overpotten in andere aarde is ook niet een oplossing zeker als ik zie dat het niet slechter word beter zo laten zeker?

                    Comment


                      #11
                      Re: blad problemen gele bladeren met groene nerven

                      ik weet het niet, Knoll. Misschien zijn er wat trucjes om de pH wat op te krikken met kalkkorrels ofzo. Zoals gezegd kunnen de mensen met meer kweekervaring je hier waarschijnlijk beter mee helpen.

                      Comment

                      Bezig...
                      X